Nieuw lid..

Hoi allemaal,

Ik ben Erik en sinds een paar weken in het bezit van een hele leuke Skoda Citigo. Na de benzine verslindende maar hele mooie en betrouwbare Volvo 240 uit 1989 ben ik op zoek gegaan naar een leuke kleine auto. Na een paar keer een Up als leenauto te hebben gereden wist is het zeker, het moet een van de drie worden. Een korte zoektocht later is mijn oog gevallen op een donkerblauwe Citigo uit 2014 met nog geen 9.600 km op de teller bij de, overigens zeer prettige, Skoda dealer in Den Bosch. Na een aantal kilometers gereden te hebben ben ik zeer tevreden met de Citigo. Hij rijdt heel prettig, 'volwassen' en ook op de snelweg bij 120 erg lekker.

Al met al heel blij met onze nieuwe aanwinst.

Groet,
Erik

Cordoba

Forumguru
Welkom Erik. Welke motor-/software versie heb je? De 60 of de 75 pk? Dat kan overigens makkelijk aangepast worden, ik geloof dat je voor zo'n 150 euro de fabriekssoftware van de 75 pk kunt krijgen, en dat levert dan meestal zo tegen de 80 pk op de rollenbank. Ook andere aanpassingen zoals cruisecontrol zijn achteraf nog mogelijk (bij mijn garage ook een paar keer een Up meegehad als leenauto, en vooral de CC mis ik dan heel erg).

Bedankt allemaal! Ik heb er eentje met 60 pk. Wilde ook wel 75 of 80 pk maar heb gelezen dat je het verschil niet merkt onder de 5000 toeren. Heb wel cruisecontrole, een originele midden armsteun, chrome accenten bij licht/lucht/verwarmingsschakelaars en een chromestrip in de voorbumper en nog wat dingetjes. Gewoon wat kleinigheidjes. Geen andere lm velgen of andere ingrijpende ingrepen zeg maar.

Bovenaan Onderaan