Nieuw...na 12 jaar Alfaromeo

Een goedemorgen beste skoda-forumleden!

Mijn naam is Floris, 38 jaar, woonachtig in de buurt van Amsterdam.

Volgende week ga ik mijn "nieuwe" skoda superb combi (2011) ophalen bij de dealer.

Een hele stap om over te stappen naar een ander merk, na ruim 12 jaar alfa romeo gereden te hebben.
Eerst een 156, toen een 147 en op dit moment een 159SW.

Helaas maakt alfa geen grote stations meer (rot Italianen!), en zodoende ben ik bij skoda uitgekomen :jaja:. Genoeg ruimte voor een gezin met 2 jonge kinderen!

Vorig weekend een proefrit gemaakt, en hoewel het vermogen (van 160PK JTD naar 105 PK TDI) wat tegenviel, hoop ik er met veel plezier in te rijden. Wellicht een tripje naar VAG of JD om de 1.6tdi wat te kietelen.....

Groeten Floris.

CDK

Forumguru
Welkom Floris, bedankt voor het voorstellen en gefeliciteerd met je nieuwe ride!

Thokozanoah

Forumguru
Welkom op het forum.....en hoe wel ik de Alfa niet echt ken, heb ik sterk het gevoel dat je de juiste keuze hebt gemaakt :thumbsup:

gbbosma

Forumguru
Welkom @florist op dit mooie Skodaforum. Zelf heb ik anderhalf jaar terug de overstap gemaakt
van een Italiaanse schone naar een Skoda. Had een lancia lybra 2,4JTD en nu een Octavia 2.0FSI.
Mis alleen de vijfcilinder sound, verder dik tevreden. Je zal geen spijt krijgen denk ik. :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Floris, de Superb heeft minder vermogen nodig om ergens op tijd te komen: die kun je namelijk gewoon starten zonder de wegenwacht te bellen.:jaja:

Bedankt allemaal, en @Cordoba, dat kan ik wel hebben hoor, gelukkig in de 12 jaar alfa maar één keer gehad dat de auto niets meer deed, en dat was omdat per ongeluk de kofferbakverlichting aan was blijven staan 's nachts..... accu leeg. Nog nooit de ANWB hoeven inschakelen!
Heb trouwens mijn eerste aankoop voor de skoda al gedaan, een setje winterbanden van een mede-forummer.

Bovenaan Onderaan