Nieuw stuurwiel in Octavia 2 FL / BJ 2009-2013

Rob

Forumguru
En hoe bevalt het nieuwe stuurwiel?
Heb ook nog gekeken. Wil graag het nieuwe stuur met flippers, maar zonder radiobediening. Niet te vinden.

Noord26

Forumguru
Goede firma inderdaad met zeer nette prijzen! Wij hebben zelf voor het stuur gekozen zonder platte onderkant. Auto lijkt opeens makkelijker te sturen, omdat het stuurwiel net een tikkeltje kleiner en dikker is.

Je hebt als het ware een 'nieuwe' auto beet.

@ertromp : duidelijke how-to!

Jee13

Forumguru
geinig detail @Noord26
meet je diameter van het stuur eens op,

ik heb namelijk ook een r32 stuur gehad in mijn passat en deze leek inderdaad kleiner dan het originele 3-spaaks stuurwiel.

Echter was de diameter exact gelijk. Wel was het R32 stuk dikker en had ook nog extra verdikte stukken op "20 voor 2".

Noord26

Forumguru
geinig detail @Noord26
meet je diameter van het stuur eens op,

ik heb namelijk ook een r32 stuur gehad in mijn passat en deze leek inderdaad kleiner dan het originele 3-spaaks stuurwiel.

Echter was de diameter exact gelijk. Wel was het R32 stuk dikker en had ook nog extra verdikte stukken op "20 voor 2".

De totale dikte en extra verdikkingen op die plaatsen zitten er nu ook op idd tov de voorganger. Grappig dat het voor je gevoel zoveel verschil kan maken.

sandurtjuh

Forumguru
Wauw, dat ziet er goed uit!
Ik was eens aan het kijken op die site, die hebben ook losse Shift Paddles, zou je dat gewoon kunnen bevestigen aan het stuur (dsg 7) en dat het dan ook werkt? Of komt er toch meer bij kijken met een stuur inclusief paddles (bijvoorbeeld een module in het stuur?)?

Thokozanoah

Forumguru
Wauw, dat ziet er goed uit!
Ik was eens aan het kijken op die site, die hebben ook losse Shift Paddles, zou je dat gewoon kunnen bevestigen aan het stuur (dsg 7) en dat het dan ook werkt? Of komt er toch meer bij kijken met een stuur inclusief paddles (bijvoorbeeld een module in het stuur?)?
Misschien is dit wel iets voor je @sandurtjuh .....(als het nog niet verkocht is..)

http://www.skodaforum.nl/forum/i/3-...-incl-dsg-bediening-flippers-en-airbag.26465/

sandurtjuh

Forumguru
@Thokozanoah Die had ik inderdaad al gezien. Zeker een goeie tip! Ik zal hem in mijn hoofd houden.
Ik heb mijn auto nog niet opgehaald, was even aan het rondneuzen. Maar aangezien ik hetzelfde stuur heb (maar dan zonder peddels) vroeg ik me af of ik gewoon nieuwe peddels (a 40 euro) erop kon zetten. Het zal vast niet zo zijn dat ik de peddels vaak gebruik, maar vind het wel een mooie toevoeging, gewoon voor de mooi.

newwolf84

Forumguru
Persoonlijk denk ik dat het idd ook afhankelijk is of die module in je auto zit, mocht deze erin zitten dan zal het alsnog gecodeerd moeten worden maar dat kan @ertromp als geen ander!

Arnout84

Senior Member
Ik schop dit topic maar eens omhoog! Ik ben bezig (samen met een bekende VAG garage) om een Octavia/Fabia stuur werkend te krijgen in mijn Citigo. Het is inmiddels gelukt bij een Up! met een Beetle stuur (met een andere BCM) Het is theorie ook mogelijk met een Skoda dan. Nu zijn we alleen aan het dubben over welk stuur. Omdat een Fabia/Octavia 2 MFL stuur werkt op een RNS 315 en een Beetle stuur ook werkt op eens RNS 315 werkt denken we dat een Fabia/Octavia 2 stuur zeker gaat werken.
Echter vind ik een F/O 2 stuur niet mooi en moet ik een nieuwe airbag halen (op mijn huidige Citigo stuur zit het nieuwe model airbag, dus is zo over te zetten)
Nu zie ik hier dat men gewoon een 3 stuur in een 2 zet dus de vraag is :

Gaat een 3 stuur werken in mijn Citigo?

Bovenaan Onderaan