Nieuw

jonbongoofy

Forumguru
@Premo64 heb je een foto van je kofferbak? Heb me ten tijde van de Superb ook georienteerd op v70 op aardgas maar daar bleef bijna niets van de kofferbak over. Benieuwd hoe dat bij jouw auto is.

Welkom Henry, benieuwd hoe aardgas bevalt? Nu en vooral als je wat meer km's erop hebt staan. Aardgas is hier in Nederland trouwens erg duur per KG in vergelijking met onze buren. Terwijl het hier notabene uit de grond komt.

In Duitsland ook €1,10 per kg.

@jonbongoofy Het zijn twee tanks van elk 7,5 kg

@kansberg Nee, ik krijg thuis geen laadstation. Dat was volgens mij wel standaard bij de eerste generatie aardgasgebruikers. Tegenwoordig zijn er voldoende aardgasstations met een goede spreiding en nog een flink aantal in aanbouw. In 2016 moeten er zo'n 150 stations in NL zijn.

peterrapid

Forumguru
@Premo64 heel knap en moedig om voor aardgas te gaan, maar toekomstgewijs een goed alternatief, tenzij die aardbevingen in Groningen nog verder blijven duren :D met alle sympathie voor de mensen die daardoor zijn getroffen hoor. Maar ik begrijp die bijtelling voor geen snars, op gas rijdt je toch cleaner of met de andere brandstoffen ... waarom tellen ze je dan 20% bij ?

@peterrapid Met name Groen Gas is heel milieuvriendelijk, dus ik begrijp de 20% bijtelling ook niet en de wegenbelasting gelijk zetten met LPG G3 ook al niet. De uitstoot van aardgas is veel gunstiger dan voor G3 en het verbruik is al veel gunstiger :arghh:

peterrapid

Forumguru
Jullie overheid wat betreft auto's is een rare zaak hoor, jullie produceren gas, gas is cleaner en toch moeten jullie volle pond betalen ...:banghead: terwijl die electrische rotzooi met heel vervuilende batterijen wel minder bijtelling krijgt :fool:
Nu ja heb het al gezegd, ik hou van Nederland en jullie volkje maar op gebied van auto's ben ik heel blij dat ik een Belg ben hoor als ik dat allemaal hoor :bloemen:

jonbongoofy

Forumguru
@Premo64 dat vergelijk met g3 hangt een beetje af welke bron je gebruikt. Qua vervuiling doen beide niet zo veel voor elkaar onder. Beide brandstoffen zouden gewoon beloond moeten worden door onze overheid.

A Real Comparison
Autogas is the most viable alternative fuel for America’s fleets. Compared to the cost of implementing compressed natural gas technology, Autogas implementation is much more cost effective for most light- and medium-duty fleets.

• Autogas fueling stations are 15 times less expensive than CNG fueling infrastructure
  • Incremental costs for an autogas vehicle are less than half of those for CNG
  • Autogas vehicles achieve superior range to CNG vehicles
  • Autogas reduces more harmful emissions per dollar invested compared to CNG

Cordoba

Forumguru
Welkom Henry, en veel plezier met de G-tec.
Je vergelijking over zuiniger rijden, gaat waarschijnlijk wel een beetje mank: gezien je steeds over een kiloprijs voor LNG hebt, neem ik aan dat je verbruik van 1:20 betekent dat je met 1 kilo LNG een afstand van 20 km kunt rijden. Als je ter vergelijking 1 kilo benzine pakt, is dat gelijk aan pakweg anderhalve liter, dus zou een verbruik met benzine van 1:14 ongeveer vergelijkbaar zijn.

Edit: net even gecheckt 1 kilo benzine komt overeen met 1,4 liter benzine, dat betekent dat bij een verbruik van 1:14,3 dat dus neerkomt op een verbruik van 1 kg benzine per 20 km.

Bovenaan Onderaan