Nieuwe 02, mistlamp of dagverlichting?

Aiii

Lid
Mensen die seinen op mensen waarvan ze denken dat ze de mistlicht aan hebben terwijl de normale verlichting uit is moeten trouwens ook nog maar eens verplicht worden hun instructieboekje hoofdstuk lichtschakelaar na te laten lezen zeg. Iedereen weet toch dat het mistlicht helemaal niet te ontsteken is zonder eerst de gewone verlichting aan te zetten??

Huyzen

Lid
freaky griek

Die Griek is wel heel dol op zijn lampjes. Een freaky Griek. Ik denk dattie de rest van zijn RS ook aardig verbouwd heeft. Het logo in elk geval.

Laatst ook een nieuwe Mercedes zien rijden met dezelfde opstelling als Skoda, dus gewone lampjes als dagrij verlichting in de mistlamp unit.

Het val ook duidelijk op dat het dagrij verlichting is omdat de koplampen niet gelijktijdig aan kunnen staan, wel kun je via VAGCOM de achterlichten met je dagrij verlichting mee aan laten gaan.

En wat betreft de Politie, die zijn voorgelicht en weten dus het verschil wel, /me komt namelijk dagelijks in contact met Politie en Justitie ( werk gerelateerd wel te verstaan ;) ) en heeft deze vraag als een over tafel gegooid tijdens de koffie.

Ralph

Lid
foto rs dagrijverlichting

Hier een foto van mijn octavia dagrijverlichting....
En zoals je duidelijk kan zien zitten mijn mistlampen dááronder!

Bijlagen

• Nieuw0134.jpg
    Nieuw0134.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 73

rbo

Senior Member
Zorg de volgende keer dat je kenteken niet leesbaar is op de foto , er zijn wel eens van die mensen die hier kwade bedoelingen mee kunnen hebben.

Zorg de volgende keer dat je kenteken niet leesbaar is op de foto , er zijn wel eens van die mensen die hier kwade bedoelingen mee kunnen hebben.

Ik snap niet helemaal wat dan.
Via verschillende SMS diensten (én via www.rdw.nl) kan je toch gewoon allerlei informatie via een kenteken vinden? Of je de auto nu op straat ziet of op een foto.
Bovendien, het kenteken is zó ongelovelijk zichtbaar en niet geheim, waarom zou je dat op een foto wél willen wegpoetsen?

Nou als heeeeeeeeeeele goede contacten hebt kun je via het kenteken iemands adres achterhalen en dan kun je 's avonds zo'n auto gaan jatten., uiteraard kun als je zo graag een auto zou willen jatten ook gewoon door een willekeurige woonwijk rijden en er een uitzoeken om te jatten, maargoed schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat als je kenteken op internet staat de autodieven binnen no-time op de stoep staan, uiteraard niet zo is maarja.

Ralph

Lid
Ik denk er precies zo over!! Op straat zie je mijn kenteken ook gewoon!! Waarom zou ik op de foto het kenteken weg poetsen?!!? Als ze hem willen jatten doen ze dat toch wel!

EdK

Forumguru
Tja en hierdoor hebben we nu op postbus 51 steeds van die filmpjes met als waarschuwing niet je hele hebben en houwen op internet te gooien !
Je kenteken op forum zetten kan aanleiding zijn tot ..........

LenK

Forumguru
Baat het niet dan schaadt het niet dat weglaten van het kenteken.
Ik sta er steeds weer verbaasd over wat het rapaille weer verzonnen heeft om mee te frauderen, te vervalsen, etc
Dus hoe minder je in de openbaarheid brengt hoe beter.

Op internet is niet hetzelde als op straat. Jouw auto op straat is maar op 1 plek tegelijk af en toe te zien. Kenteken + foto op internet is overal ter wereld 24/7 te zien.

En het gaat niet alleen over jatten maar bijvoorbeeld ook over klonen.

Auto met kenteken is zichtbaar, je ziet de kleur, de km stand staat er vaak nog bij, de omgeving waar iemand woont. Dus een gestolen auto van dezelfde identiteit voorzien wordt al een stuk eenvoudiger.

Aiii

Lid
Eens met LenK. Zie het maar zo, de dievengilde steelt een nieuwe O2 RS in de juiste kleur van iemand, kijkt hier welke opties overeen komen met de jouwe, en hoeft op het kopie alleen nog maar je kenteken te plaatsen en je chassisnummer via de bevriende dievengilde-autohandelaar te laten achterhalen.

En klaar is de gestolen O2 RS om verkocht te worden.

Het gaat op vandaag zelf zover -las ik laatst- dat de dievengilde naar een dealer gaat, daar een auto op testrit neemt. Dan gegevens als chasisnummer, welke velgen/opties het ding heeft en uiteraard kenteken overneemt, vervolgens de auto terugbrengt naar de dealer en dan -na verkoop van het origineel- een andere (uiteraard gestolen) auto "omkat" naar het exemplaar van de dealer en deze verkoopt met alle juiste papieren.

Tegen de tijd dat de eigenaar van het nep-exemplaar doorheeft dat zijn exemplaar niet het echte is, zijn de dieven weer gevlogen. :D

Rallye

Forumguru
Iedereen weet toch dat het mistlicht helemaal niet te ontsteken is zonder eerst de gewone verlichting aan te zetten??

Grappig. Dit kwam in een ander topic ook langs. Ik meen dat dat veranderd is. Kan het nu niet checken (mijn vrouw is met de RS onderweg).

guitar_billy

Senior Member
Oorspronkelijk geplaatst door Aiii
Iedereen weet toch dat het mistlicht helemaal niet te ontsteken is zonder eerst de gewone verlichting aan te zetten??
Grappig. Dit kwam in een ander topic ook langs. Ik meen dat dat veranderd is. Kan het nu niet checken (mijn vrouw is met de RS onderweg).

in de O1 kun je de mistlampen al aanzetten in combinatie met stadslichten. een vorige auto kon dat niet en dan werd je met mist alsnog verblindt door de rechts naarboven afbuigende dimlichten. juist daar heb je de mistlampen voor, die schijnen alleen horizontaal. heel vervelend en onlogisch (mist+dimlicht) vondt ik

Bovenaan Onderaan