Nieuwe 17" velgen onder Octavia

Mijn winterbanden gaan binnenkort onder de auto vandaan. Omdat mijn zomerbanden alle vier vervangen moeten worden (weinig profiel en ben niet tevreden over de eco contacts), ga ik kijken naar nieuwe banden en velgen.

Zelf vind ik de wegligging van de Octavia met 195/65 r15 banden niet echt geweldig. Ik zou graag wat meer grip en iets meer stuurgevoel willen hebben. Maar wil amper wat aan comfort inleveren.

Mijn oog is gevallen op 17 inch velgen. Mijn vraag is, wordt de auto hier erg oncomfortabel van?

Daarnaast heb ik twee velgen op het oog. Welke vinden jullie het mooist?

1: RS6 (dit zijn 18 inch)
RS-6AUDIA4.preview.jpg

of deze:

2 - Nuvolari (dit zijn ook 18" op de foto)
Passat.preview.JPG

De velgen komen op een sahara beige auto.

Daarnaast nog een vraag, deze velgen worden geleverd met de Dunlop Sp9000. Kennen jullie deze banden en hoe ervaren jullie deze?

Aiii

Lid
Had onder mijn Golf 3 Variant altijd Dunlop's liggen en ben daar altijd zeer tevreden over geweest.

Wat betreft 17", ik heb zelf de Skoda "Pegasus" velgen en je voelt de hobbeltjes in de weg natuurlijk wat meer dan met kleinere velgen, maar echt heel erg storend kan ik het niet noemen. De extra grip dankzij -met name- het bredere oppervlak (225) is daarintegen geweldig, iedere rotonde en scherpe bocht levert me genoeg plezier op in ieder geval (tenzij er iets Frans of kleins (Alto, Swift, 107, etc.) voor je rijdt dat niet door een bocht te krijgen is).

Constant

Erelid
Ondergetekende rijdt als een vorst op 17" banden. Zelfs op topsnelheid (richting de 200 km/u) op de autobahn is de auto nog stabiel. En ook bij normaal weggedrag in eigen land ben ik dik tevreden. Mijn velgen zijn de standaard 17" velgen van de Octavia Scout.

Hetzer

Forumguru
Mooi velgen. beide

alleen worden deze 99 van de 100 keer aangeboden op de particulier markt als replica velgen, ze zijn daarom vaak gunstig geprijst, alleen is vaak de kwaliteit van deze replica velgen vaak matig.

Dey

Actief lid
Ik rij in de winter op 15" stalen velgen met winterbanden, de wegligging hiermee is belabberd, bochten nemen is echt niet leuk om te doen. Auto helt erg over de dikke wangen van de banden.
's Zomers met 17" Pegasus is vervolgens weer genieten met het bochtenwerk. Snelweg rijden is dan weer oncomfortabeler door de plattere banden, je stuitert toch veel meer dan met 15".
Ik had liever 16" winterbanden gehad doordat het gewicht en het vermogen van de motor niet echt bij 15" passen. Ik heb trouwens een sportonderstel, en met 195 brede winterbanden in tweede versnelling altijd nog wielspin bij volgas.

Rallye

Forumguru
17" zowel winter- (Vredestein) als zomerbanden (Dunlop). RS dus sportonderstel: rijdt prima, af en toe een beetje geklaag van de achterbank als je een plateau afrijdt. De Dunlops zijn achter zwaar gecupt na max 25.000 km (alleen zomer). Ik zou voor Michelin gaan....

S

Sjoerd.

De Nuvolari vind ik het mooist - per definitie vind ik vijfspaaks-velgen helemaal niets.
Vanaf de 6-spaaks oogt het mooier. (Die rijd ik dan gelukkig zelf.) Maar met meer is het zeker spannender dan met vijf.

Petrolhead

Forumguru
Oude RS6 velgen waren ook mijn eerste keuze totdat ik de nieuwe RS6 velgen naast de oude zag liggen bij Hoogendoorn.
Eén blik was voldoende om voor de nieuwe te gaan in 18". (oude RS6 waren gewoon grijs gelakt, de nieuwe Hyper Painted Silver ---> :super:)
Maar als ik die niet had gezien, had ik nu met veel plezier met het oude type RS6 rond gereden!
Ik zou dus voor de RS6 gaan als ik jou was ipv de Nuvolari.

Met 5 zichtbare bouten zou ik nooit voor een 4, 6 of 8 spaaks velg kiezen omdat dan de gaten niet mooi zijn verdeeld t.o.v. de spaken.(10 spaaks kan dan weer wel) Als het een velg is met een naafkap maakt dat niet uit.

Het adres van de onderste foto is trouwens een hele grote aanrader kan ik uit eigen ervaring vertellen...:worshippy:
Goede kwaliteit, uitstekende service en zeer scherpe prijs.

Roel

Lid
Ik rij zelf met 17" velgen.
Ik zou, als ik jou was, voor de RS6 velgen gaan (en de boel natuurlijk gelijk verlagen!).

Ik rij zelf met 17" velgen.
Ik zou, als ik jou was, voor de RS6 velgen gaan (en de boel natuurlijk gelijk verlagen!).

Helaas, verlagen doe ik niet. Het staat zeker mooier, maar comfort gaat voor mij boven alles (rugklachten).

Oude RS6 velgen waren ook mijn eerste keuze totdat ik de nieuwe RS6 velgen naast de oude zag liggen bij Hoogendoorn.
Eén blik was voldoende om voor de nieuwe te gaan in 18". (oude RS6 waren gewoon grijs gelakt, de nieuwe Hyper Painted Silver ---> :super:)
Maar als ik die niet had gezien, had ik nu met veel plezier met het oude type RS6 rond gereden!
Ik zou dus voor de RS6 gaan als ik jou was ipv de Nuvolari.

Met 5 zichtbare bouten zou ik nooit voor een 4, 6 of 8 spaaks velg kiezen omdat dan de gaten niet mooi zijn verdeeld t.o.v. de spaken.(10 spaaks kan dan weer wel) Als het een velg is met een naafkap maakt dat niet uit.

Het adres van de onderste foto is trouwens een hele grote aanrader kan ik uit eigen ervaring vertellen...:worshippy:
Goede kwaliteit, uitstekende service en zeer scherpe prijs.

Het adres is iid Hoogendoornwheels, ken dat bedrijf via Seat forum, waar er veel goede ervaringen over waren.

Kun je mij de foto's van de RS6 velgen op jouw auto laten zien?

911gt2

Actief lid
Ik denk dat je buiten de VAG velgen toch ook heel wat moois hebt in 17"... ik vind de getoonde velgen wat saai.

Ik zou de Nuvolari nemen. Zeker als de auto verder niet verlaagd wordt geeft dit een wat chiquere uitstraling dan de RS6 velgen (die toch meer het echte sport gevoel oproepen).

Ze lijken ook wel een beetje op de L&K velgen onder mijn O2. Deze zie je ook bijna niet onder een O2, maar staan (persoonlijke mening) wel erg goed.

Hetzer

Forumguru
Het bedrijfje hoogendoorn wheels ken ik persoonlijk ook, mijn zwager heeft een motor zaak er naast, het zit hier een paar dorpen verderop, in Zuidland, zijn we met de laatste meeting door heen gekomen een goede zaak, niks mis mee!!!!

maar,

Twee collega's rijden met Replica rs-4 velgen , bij beide ging na 3 jaar de verf er af bladeren, vergeet niet dat het geen originele velgen zijn, maar daar is de prijs ook naar.

ik zou eerder voor "merk" velgen gaan , geloof me er zit echt wel verschil in.

Waarschijnlijk worden het de volgende velgen, met Goodyear Optigrips in 17 inch. Het is met name de prijs van van deze merkvelgen (MAK) die mij aanstaat. Het setje is nieuw 200 euro goedkoper dan replica's met Dunlops.

M51_3D.JPG

Falcon

Donateur
Zou je nou in het midden van deze velg het embleem van Skoda kunnen plakken? Maakt het toch wel af denk ik zelf :)

Petrolhead

Forumguru
Zou je nou in het midden van deze velg het embleem van Skoda kunnen plakken? Maakt het toch wel af denk ik zelf :)

Ja, dat is geen enkel probleem. Heb ik ook.
Zaten eerst Seat logo's op omdat ik via het Seat forum bij Hoogendoorn terecht kwam (vorige auto was een Leon). Kreeg paar dagen later keurig via de post de Skoda logo's opgestuurd. Bison Polymax ertussen en het gaat nooit meer los. :489:

Bovenaan Onderaan