Nieuwe 17" velgen onder Octavia

De velgen zijn besteld, helaas niet met de Goodyears, deze waren momenteel niet te bestellen.

Het zijn nu Michelin Primacy HP geworden. Moet daarvoor 50 euro's bij betalen. Bedankt voor de merklogo's tip. Deze krijg ik samen met slotbouten erbij.

Wat denken jullie dat zo'n geintje (velgen, banden, monteren, verwijderingsbijdrage, logo's, slotbouten) trouwens mag kosten...?

Ik ben blij dat je die RS6 velgen niet genomen hebt, want op een Octavia staan ze als een tang op een varken. Ze noemen niet voor niks RS6, voor een Audi RS6 dus. Het is zoals die sjonnie gollufjes met Audi A8 velgen.

skodaboy

Forumguru
wel ik heb ook een tweede setje 17" velgen gekocht voor op m'n 02
het merk van de velgen ontgaat me op het moment...

ik rij nu de orginele pallas 17" velgen,daar heb ik nu winterbanden op staan
de orginele zomerbanden (bridgestone) komen op de nieuwe velgen.
ik rij dus 50/50 met mijn twee set's.

hier ff een foto :D

Bijlagen

• velgen.jpg
    velgen.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 99

Gepolijste velgen, wel goed opletten op schades he... op een donkere octavia kan het best mooi staan. Op mijn sahara beige staat het niet.

skodaboy

Forumguru
Gepolijste velgen, wel goed opletten op schades he... op een donkere octavia kan het best mooi staan. Op mijn sahara beige staat het niet.

ja,dat is waar dat het opletten is voor schades...ik heb een antraciet grijze 02 ben es benieuwd hoe de velgen er onder staan..
ik ben zo wie zo altijd voorzichtig met alu velgen...
ik hou niet van boordstenen en dergelijke das slecht voor m'n velgen
opletten en afstand proberen te houden van de boordstenen...;)
ook bij inparkeren zien dat je met die laag-profiel banden niet tegen de stoep afschuurd of rijdt..:xyxthumbs:

skodaboy

Forumguru

vandaag wou ik terug omschakelen van winter naar zomerbanden,
heb enkele weken terug nog een setje 17" gekocht voor de 02 om in de zomer mee rond te rijden....ik laat door een vriend de orginele af fabrieks bridgestone zomerbanden op de nieuwe velgen monteren...wij wilden dus deze namiddag de velgensets wisselen en nu blijkt de bij geleverde montagebouten niet passen op de 02,de bouten zijn dun...en de orginele bouten zijn te kort,daar de nieuwe velgen iets beter zijn...:mad:
dus zal ik nog een paar dagen geduld moeten hebben tot we de juiste montagebouten hebben...:smiley29:

van inkel

Forumguru
vandaag wou ik terug omschakelen van winter naar zomerbanden,
heb enkele weken terug nog een setje 17" gekocht voor de 02 om in de zomer mee rond te rijden....ik laat door een vriend de orginele af fabrieks bridgestone zomerbanden op de nieuwe velgen monteren...wij wilden dus deze namiddag de velgensets wisselen en nu blijkt de bij geleverde montagebouten niet passen op de 02,de bouten zijn dun...en de orginele bouten zijn te kort,daar de nieuwe velgen iets beter zijn...:mad:
dus zal ik nog een paar dagen geduld moeten hebben tot we de juiste montagebouten hebben...:smiley29:

Zorg dan wel ff dat je ook de juiste bouten voor de reservewiel bij hebt.

Dat kan kloppen, dit komt doordat er conische en andere soort bouten bestaan. Wel handig idd om een setje voor de reservewielen bij je te hebben.
Bedankt voor de tip!

Zo staan de velgen trouwens onder mijn auto...tje.

Foto-ODFDO7SA.jpg

Ben gezien de prijs heel, heel tevreden. Kan de leverancier aanbevelen (http://www.internetbanden.nl/)

Ook hebben de banden, bakken met grip. Geen spinnende banden meer bij het optrekken en de bochtsnelheden liggen stukken hoger. Wel denk ik dat de Michelin Primacy HP minder zuinig zijn.

skodaboy

Forumguru
Dat kan kloppen, dit komt doordat er conische en andere soort bouten bestaan. Wel handig idd om een setje voor de reservewielen bij je te hebben.
Bedankt voor de tip!

ja,dat is wel waar,maar voor het reservewiel heb ik de orginele bouten bij,
deed ik bij m'n 01's ook altijd na het omzetten van winter naar zomerbanden,een zakje met 5 orginele bouten ging de kofferbak in...:xyxthumbs:
en ja,er bestaan verschillende soorten montagebouten,ik heb toevallig nog een setje antidiefstalbouten van m'n 01 liggen,en die zijn dikker dan de fout geleverde te dunne montagebouten,straks eens zien of die ook nie op de 02 passen,anders kan ik er weer nieuwe gaan kopen...;)

Daan75

Lid
Bedankt voor de tip!

Zo staan de velgen trouwens onder mijn auto...tje.

Foto-ODFDO7SA.jpg

Ben gezien de prijs heel, heel tevreden. Kan de leverancier aanbevelen (http://www.internetbanden.nl/)

Ook hebben de banden, bakken met grip. Geen spinnende banden meer bij het optrekken en de bochtsnelheden liggen stukken hoger. Wel denk ik dat de Michelin Primacy HP minder zuinig zijn.

Erg mooi ik heb zelf 17 inch pegasus velgen bij de dealer laten monteren

skodaboy

Forumguru
Van de week had ik een uitnodiging gekregen om m'n 02 aan te bieden bij de keuring of apk voor nieuwe jaarlijkse keuring,daar m'n 02 4X4 gekeurd is op het max sleepgewicht van 1600kg.
In principe zou m'n 02 zonder problemen door de keuring komen,
dus ik vandemorgend naar de keuring,onderweg nog wat extra door getrapt om zeker door de dieselroettest te komen daar ik vind dat de 02 toch wel (fel) roet uitstoot,als je eens doortrekt.
Toch werd de 02 afgekeurd voor de dieselroettest en als of dat nog niet voldoende was,begon die inspecteur ook nog te zeveren over m'n 17" velgen die iets breder zijn dan de standaard 17" velgen. :mad:
de spoorbreedte is nu 6cm breder dan normaal voorgeschreven.
de banden komen nu gelijk met de carrosserie en er dus niet uit zoals hij eerst beweerde,dus mag het wel.
na een discustie en opnieuw meten,ook met een lat langs de carrosserie om te zien of ze niet uit de kas kwamen werden de velgen dan toch goed gekeurd.
om die dieselroettest te doen lukken heb ik bij de dealer zo'n flesje dieselreiniger gehaald om in de tank te doen,en dan bij een goed warme motor maar een dikke 20km stevig doorplanken en dan opnieuw naar de keuring gereden,bij de herkeuring de 2e keer was toch alles inorde en kreeg m'n 02 wel een groene kaart. :xyxthumbs:
hieronder zet ik nog een foto van de velgen...

Bijlagen

• breedte RS-10 velg.jpg
    breedte RS-10 velg.jpg
    16,3 KB · Weergaven: 59

Gershwin

Senior Member
Ik heb eens een papiertje langs de band gelegd, maar dit kan idd ook maar net... Wel vervelend al die toestand.

Gaaaz

Nieuw lid
V
Toch werd de 02 afgekeurd voor de dieselroettest en als of dat nog niet voldoende was,begon die inspecteur ook nog te zeveren over m'n 17" velgen die iets breder zijn dan de standaard 17" velgen.
de spoorbreedte is nu 6cm breder dan normaal voorgeschreven.
de banden komen nu gelijk met de carrosserie en er dus niet uit zoals hij eerst beweerde,dus mag het wel.
na een discustie en opnieuw meten,ook met een lat langs de carrosserie om te zien of ze niet uit de kas kwamen werden de velgen dan toch goed gekeurd.

Oeps...heb net een Octavia II RS-line 2.0L TDI gekocht. Op de standaard 17" Pegasus velgen heb ik winterbanden laten plaatsen, en voor de zomer heb ik 18" Dotz Hanzo velgen geplaatst. Als ik dat zo lees kom in NOOIT door de keuring...nochtans zijn de velgen besteld voor een O2...Damn...:1884:
Mja, dat duurt nog 4 jaar voor de eerste keuring...dan kan ik toch gewoon met m'n wintervelgen gaan in de zomer, niet?
De ketel plakt nochtans veel beter aan de weg met z'n nieuw sloffen :xyxthumbs:
img8407z.jpg

img8405.jpg

Bovenaan Onderaan