James
Nieuw lid
Bij mijn Octavia green line van 2011 gaf de batterij plots de geest na 4 jaar dienst. Pechdienst laten komen en die kreeg de motor gestart maar ik moest meteen naar de dealer om een dure nieuwe batterij te laten plaatsen en inlezen.
Enkele maanden geleden heb ik een wintercontrole laten doen en de batterij is nog 90% (na drie jaar), dus ik hoop dat deze batterij wat langer dienst zal doen. Ik rij meestal vrij lange trajecten van 50 km met voornamelijk autoweg en dus zou de batterij normaal gezien langer dan 4 jaar moeten meegaan. De auto staat 's nachts altijd in de garage en komt er niet elke dag uit vermits ik enkele dagen per week in de buurt werk en dan met de fiets ga werken.
Skoda service is vrij duur bij mijn dealer en omwille van het feit dat ik de motor niet wens te laten aanpassen na de terugroepactie laat ik het onderhoud sindsdien uitvoeren bij een onafhankelijke garagist die overigens al heel wat EGR problemen heeft gezien na de update van de EA 189 motoren.
Enkele maanden geleden heb ik een wintercontrole laten doen en de batterij is nog 90% (na drie jaar), dus ik hoop dat deze batterij wat langer dienst zal doen. Ik rij meestal vrij lange trajecten van 50 km met voornamelijk autoweg en dus zou de batterij normaal gezien langer dan 4 jaar moeten meegaan. De auto staat 's nachts altijd in de garage en komt er niet elke dag uit vermits ik enkele dagen per week in de buurt werk en dan met de fiets ga werken.
Skoda service is vrij duur bij mijn dealer en omwille van het feit dat ik de motor niet wens te laten aanpassen na de terugroepactie laat ik het onderhoud sindsdien uitvoeren bij een onafhankelijke garagist die overigens al heel wat EGR problemen heeft gezien na de update van de EA 189 motoren.