Nieuwe auto en even voorstellen

Ridley

Forumguru
Welkom en met een combi kun je natuurlijk iedere verhuizing van vrienden klaar staan. Om zo maar eens ren overweging in te brengen...

Oenoud

Forumguru
Welkom hier. Ik zou persoonlijk de combi kiezen.
Inderdaad met mooie velgen en een beetje verlagen wordt dit een hele sportieve auto.

AndreM

Forumguru
Ik heb het forum afgezocht maar kan het niet vinden, zijn er foto's van de sierlijsten die bij het dynamic pakket zitten? Wat voor lijsten zijn dit?

Kweet nie, maar volgens mij ben je de verkeerde topic binnengestapt.
Iemand stelt zich voor en in heb een vraag over sierlijsten???? :maakmegek:

Joske

Forumguru
Welkom Alexander

gezin: ja? => combi
gezin: neen? => sedan
verhuizer in bijberoep: ja? => combi
vaste klant ikea: ja? => combi
...

;)

succes met je keuze :thumbsup:

Chrisiewizzie

Forumguru
Welkom en +1 voor de combi. Persoonlijk vind ik het mooier en ik heb daarnaast graag de meest praktische optie qua ruimte. Succes met de keuze!

doncalitri1984

Forumguru
IK stel me inderdaad voor in dit topic en IK heb daarbij een vraag over de sierlijsten bij het dynamic pakket. :D

Welkom! Zou voor de combi gaan ;)

In de fotogalerij ( hier ) staat een foto van de dorpel(instapsier)lijsten van het dynamic pakket.
En hier verder het dynamic pakket zwart/rood met dank aan @Mick59 voor het plaatsen vna de foto's.

Overigens heb ik vernomen dat het dynamic pakket een vertragingsfactor is/was van X weken. (hoor verhalen van 1 tot 4 weken vertraging). Weet niet of dat nog speelt...

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Persoonlijk vind ik de sedan mooier (hatchback) maar alleen jij kan beslissen wat je mooi vind natuurlijk...wel zonder achterwisser trouwens (HB).

XX_Alexander_XX

Actief lid
Bedankt voor de reacties. Ik maak zaterdag een proefrit met een 1.2 tsi hatchback (die hadden ze ter beschikking als proefauto). Ik ben zeer benieuwd.

Toevallig kreeg ik 2 dagen een leenauto ter beschikking doordat een niet oplettende inparkeerder de trekhaak in mijn voorbumper had geparkeerd.

Het was een golf variant blue motion met een 1.2 motor en ik ben eigenlijk best verast over het rijden ermee. Trekt eigenlijk best lekker op en rijd rustig als je op snelheid bent. Ik had het gevoel dat het een stukje feller en "lichter" rijd dan mijn 1.6tdi. Dus ik ben zeer benieuwd of dit ook met de Octavia 1.2 TSI is.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Na lang wikken en wegen vandaag het bestel knopje ingedrukt. Het wordt de Hatchback Style BL 1.4TSI. De Hatchback vind ikzelf wat sportiever uitzien en de extra ruimte van de combi heb ik eigenlijk niet echt nodig, vandaar de Hatchback :).

Opties:
DAB (digitale radio ontvangst)
Drive set up
Metallic lak
Race Blue metallic
Stoffen bekleding Crinkel Zwart
Lichtmetalen velgen 18 inch Alaris
Reservewiel (volwaardig)
Sunset

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

XX_Alexander_XX

Actief lid
Hoop dat het niet sarcasme is en je bedoeld dat je die kleur juist veel ziet rijden?:maakmegek:

Maar ben benieuwd. Misschien kom ik wel naar de meeting in september om wat verschillende skoda's bij elkaar te zien.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
was inderdaad een grapje, omdat er best veel Race Blue exemplaren over de toonbank gegaan zijn :)
je bent uiteraard van harte welkom op 5 september :jaja:

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd met de bestelling Alexander. Misschien de zoveelste blauwe O3 op het forum, maar heel veel daarvan zijn toch wel de combi uitvoering, de hatchback komt duidelijk minder vaak voor.

Overigens ben ik al lang blij, dat er in grote getalen eens wat anders gekozen wordt dan zwart of zilvergrijs.

XX_Alexander_XX

Actief lid
Bedankt allemaal.

Vandaag belde de LM op om de configuratie door te nemen en hij gaf aan dat ik nog 900+ euro te besteden had. (wist ik wel maar had zoiets van laat maar zitten)

Hmmm ok naderhand toch maar even zoeken en heb uiteindelijk toch maar het Dynamic pakket en de Eibach verlaging toegevoegd. Nou is die helemaal klaar!

Heb online bij Muntstad een tweede hands auto gevonden die bijna dezelfde configuratie heeft incl. verlaging en dat bevestigd bij mij het gevoel dat het een goede keuze is geweest. Nu het lange wachten nog!

skoda-octavia-1-4-tsi-greentech-elegance-businessline-02.jpg

Bovenaan Onderaan