Nieuwe auto voor Micky, wel VAG, geen Skoda

micky

Forumguru
Knappe wagen! Al moet ik heel eerlijk zijn... Heb ook heel lang met passat in mijn hoofd gezeten.. Maar dan de biturbo versie 240pk r line versie.
Uiteindelijk voor de superb combi l&k tsi 4x4 280 pk gekozen, en echt geen spijt van.

De passat mag dan net iets luxueuzer uitgerust zijn, de superb vind ik visueel toch echt wel knapper!
Maar ieder zijn eigen smaak hé!:pardon:

Veel succes met jou blitse passat!!;)

Thanx!!! Ik heb 14.000km mogen rijden in de nieuwe SuperB nieuw in ontvangst genomen, super fijne auto, maar na 2 dagen in de nieuwe Passat wordt mijn verwachting al bevestigd dat ik de juiste keuze gemaakt heb.

Sorry maar er is echt wel een groot verschil.
En idd, optisch is persoonlijk, maar ik vind het geen vergelijk, kan ook niet gezien het prijsverschil..


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik kan me voorstellen dat jullie beiden, zowel Bart81 als Micky de perceptie hebben die jullie hebben, maar wat ik mis in de vergelijking is de uitvoering. Zowel deze Passat als de SuperB van Bert zijn topuitvoeringen en daarmee gewoon goed. Alle vergelijk met "mindere" uitvoeringen zullen scheef zijn. Dat weet ik uit ervaring.
Ik heb van eenzelfde merk en type een tijdje in het basismodel gereden en het topmodel gehad en dat waren twee zeer verschillende auto's. Ik weet niet welke uitvoering de SuperB had van Micky, maar als het geen uitvoering als van Bart81 was, dan kun je geen vergelijk maken. Net zoals ik er van overtuigd ben dat een "mindere" uitvoering van de Passat niet tegen de Passat van Mickey op kan. Of zelfs tegen de SuperB van Bart.
Echt, motor en uitvoering maken een auto anders.
 

micky

Forumguru
Hij was 10.000 euro goedkoper, had DSG en 150 PK TDI met adaptieve vering wat ik zelfs nu niet heb.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Hij was 10.000 euro goedkoper, had DSG en 150 PK TDI met adaptieve vering wat ik zelfs nu niet heb.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

Het gaat niet alleen om opties. Er zijn ook "onzichtbare" dingen die anders zijn en bijdragen aan de beleving. En het is ook persoonlijk inderdaad.
Ik heb meerdere generaties van Passat proefgereden in de loop der tijd, ook een paar maanden in 1 gereden van een collega die weg was gegaan, maar nooit voor een Passat gekozen. Wel die klasse altijd gereden (tot de laatste auto en de O3 straks is ook niet dezelfde klasse, maarkomt toch aardig dichtbij in de uitvoering die ik heb en qua ruimte), persoonlijk vond ik het altijd een saaie, emotieloze auto waar ik dan niet het geld voor over had wat ie kostte.e Persoonlijk ook dus.
De huidige Passat vind ik wel mooi, in de uitvoering die jij hebt dan, Micky, maar véél te duur weer naar mijn smaak, voor wat je krijgt. Als ik het verschil in prijs zie met diverse opties, die op beide auto's hetzelfde zijn, dan staat mij dat tegen.
Als ik dan dat geld uit zou geven, dan zou ik meer kiezen voor een auto met meer persoonlijkheid (als dat het juiste woord is), een Alfa of een Jaguar, Lexus, enz.

Vroeger speelde status misschien ook een rol t.o.v. Skoda, maar dat is ook niet legitiem meer. Ik vraag me dan ook af waar precies het verschil zit, want verschil moet er zijn.
Is dat specifiek aan te geven?
 

micky

Forumguru
Status is wel legitiem, heb 1,5 jaar met de O3 en 2,5 maand met de SuperB klanten bezocht, er is echt nog een andere beleving dan dat verondersteld wordt, niet dat dat iets uit maakt in mijn keuze, wat de auto meer kost vind ik ook niet zo interessant ik betaal gewoon mijn bijtelling en daar heb ik niet zoveel moeite mee.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
 

Bart81

Forumguru
Hij was 10.000 euro goedkoper, had DSG en 150 PK TDI met adaptieve vering wat ik zelfs nu niet heb.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Ik ben er heilig van overtuigd dat je met mijn superb zoals ik hem heb samengesteld echt niet moet onderdoen hoor! Zowel in functies als in rijplezier.
 

Frank C

Forumguru
Dat zeggen er meer, maar heb ik bewust niet besteld, hij is ook verlaagd en wordt anders te hard voor de lange reizen die ik maar, ik ga ook naar oost Europa, laatste overweging was dat de 19" van VW alleen in blanke kleur zijn, dat wil ik niet met een witte auto.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Naar Oost-Europa, dan heb je in sommige gebieden een terrein auto of SUV nodig:D
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Status is wel legitiem, heb 1,5 jaar met de O3 en 2,5 maand met de SuperB klanten bezocht, er is echt nog een andere beleving dan dat verondersteld wordt, niet dat dat iets uit maakt in mijn keuze, wat de auto meer kost vind ik ook niet zo interessant ik betaal gewoon mijn bijtelling en daar heb ik niet zoveel moeite mee.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk

Wat bedoel je met "er is echt nog een andere beleving dan verondersteld wordt"?

Ik heb ook geen moeite met meer bijtelling of een duurdere auto, financieel gezien dan. Ik had budgettair gezien net zo goed een A4 2.0 TFSI kunnen kiezen met basis Sport uitrusting maar ik kies momenteel voor een O3. Maar dan helemaal vol en precies zoals ik wil. Als ik dan voor betere kwaliteit/beleving zou gaan, dan zou ik de Audi kiezen en niet de Passat. Dus óf helemaal custom zoals ik wil (rij je ook een A4 voor en zeker een Passat), óf een bescheidener uitvoering met de noodzakelijke opties maar dan wel écht premium. Alweer persoonlijke keuze.:jaja:

Maar ik ben altijd wel benieuwd naar de beleving van anderen, omdat ik wel een autofreak ben. Wel anders dan de meesten denk ik, zou ik ongelimiteerd kunnen kiezen, dan zou ik niet gaan voor een Ferrari o.i.d., maar eerder voor een mooie, custom Camaro SS uit '69 of een originele 427ci AC Cobra in mint condition.
 

Simon1984

Senior Member
Hele mooie wagen, veel plezier en veilige km's met de auto!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

micky

Forumguru
Wat bedoel je met "er is echt nog een andere beleving dan verondersteld wordt"?

Ik heb ook geen moeite met meer bijtelling of een duurdere auto, financieel gezien dan. Ik had budgettair gezien net zo goed een A4 2.0 TFSI kunnen kiezen met basis Sport uitrusting maar ik kies momenteel voor een O3. Maar dan helemaal vol en precies zoals ik wil. Als ik dan voor betere kwaliteit/beleving zou gaan, dan zou ik de Audi kiezen en niet de Passat. Dus óf helemaal custom zoals ik wil (rij je ook een A4 voor en zeker een Passat), óf een bescheidener uitvoering met de noodzakelijke opties maar dan wel écht premium. Alweer persoonlijke keuze.:jaja:

Maar ik ben altijd wel benieuwd naar de beleving van anderen, omdat ik wel een autofreak ben. Wel anders dan de meesten denk ik, zou ik ongelimiteerd kunnen kiezen, dan zou ik niet gaan voor een Ferrari o.i.d., maar eerder voor een mooie, custom Camaro SS uit '69 of een originele 427ci AC Cobra in mint condition.

Ik bedoel daarmee dat relaties (ik werk in Duitsland hè) wel degelijk Skoda als minder zien en daar ook opmerkingen over maakten, maar zoals ik schreef, geen reden voor mij om geen Skoda meer te nemen, wat wel een reden was is de kwaliteit ervaring, na meerdere Audi's en Volkswagens gereden te hebben schreef ik hier 2 jaar geleden dat het voor mij een proef zou zijn, omdat ik en echte vol optie O3 kon bestellen tegen een kale passat.
Ik heb met plezier 120.000km gereden met de Skoda, maar toch vind ik hem na een 80.000km gewoon niet meer zo strak rijden, de gebruikte materialen zijn netjes, maar het kan gewoon beter en daar heb ik nu voor gekozen.
Dat het geen Audi is geworden heeft maar 2 redenen, de Volle A4 is gewoon te klein voor ons gezin, de Redelijk volle A6 die ik anders had besteld, vind ik niet gepast als je bij een nieuwe werkgever begint, puur mijn eigen gevoel, ik had voor de 61.000 euro dat mijn Passat nu gekost heeft in Duitsland echt wel een mooie A6 kunnen bestellen (daar), dus daar zat het hem niet in, Audi blijft gewoon mijn merk, maar niet onder elke voorwaarde, vandaar dat er weer een Passat is gekomen.
De 2,5 maand in de Superb was een heerlijke tijd, maar ik wordt gewoon niet zo warm van het interieur, het is zeg maar gewoon niet "mijn" auto..
 

leon-cupra

Forumguru
Eigenlijk is het héél simpel: je hebt gewoon rekening gehouden met anderen (je klanten en je baas) en je hebt iedereen tevreden proberen houden. Niets mis mee ;)

Is wel raar dat Skoda daar als minderwaardig wordt beschouwd. Heb daarnet nog eens even op autoscoot zitten kijken naar wat de tweedehandsprijzen doen van beide types (Superb en Passat) in België. De Superb is in Belgie op dit moment stukken minder interessant dan de Passat (meestal dan nog beter uitgerust). Toch wel effe schrikken.:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Ik bedoel daarmee dat relaties (ik werk in Duitsland hè) wel degelijk Skoda als minder zien en daar ook opmerkingen over maakten, ..

Dachten ze dat de Skoda geen sjoemelsoftware had? ;) Maar serieus: mooi uitgelegd hoe je tot je keuze gekomen bent, en in sommige gevallen maakt het echt verschil of je een auto zakelijk (representatief) rijdt, of privé. Aan de andere kant zet ik dan wel mijn vraagtekens bij die zakenrelaties: hoe zakelijk zijn die, of hebben ze snobistische trekjes? Maar die discussie is allemaal :ot:
 

leon-cupra

Forumguru
Dachten ze dat de Skoda geen sjoemelsoftware had? ;) Maar serieus: mooi uitgelegd hoe je tot je keuze gekomen bent, en in sommige gevallen maakt het echt verschil of je een auto zakelijk (representatief) rijdt, of privé. Aan de andere kant zet ik dan wel mijn vraagtekens bij die zakenrelaties: hoe zakelijk zijn die, of hebben ze snobistische trekjes? Maar die discussie is allemaal :ot:
zakelijk is het heel simpel: een klant verwacht van zijn leverancier dat het een succesvol bedrijf is, maar niet succesvoller dat zichzelf :D
 

Cordoba

Forumguru
@leon-cupra Ik bedoelde meer op het imago verschil VW-Skoda. Simplistisch gezegd is een VW toch te duur voor wat je er voor krijgt, dus zou een goede zakenman in een Skoda moeten rijden? (Natuurlijk is dit gechargeerd en is het veel complexer, maar ik neem aan dat je mijn kanttekening begrijpt)
 

micky

Forumguru
Dachten ze dat de Skoda geen sjoemelsoftware had? ;) Maar serieus: mooi uitgelegd hoe je tot je keuze gekomen bent, en in sommige gevallen maakt het echt verschil of je een auto zakelijk (representatief) rijdt, of privé. Aan de andere kant zet ik dan wel mijn vraagtekens bij die zakenrelaties: hoe zakelijk zijn die, of hebben ze snobistische trekjes? Maar die discussie is allemaal :ot:

Vraagtekens? het zijn bedrijven die 100 duizenden en sommigen miljoenen uitgeven bij "ons" succesvoller dan hun, tja, mijn gesprekspartners rijden doorgaans auto's als Cayenne, Touareg, X5, Aston Martin, CLS, E-klasse enz., dus ik kan nog wel even denk ik :nailbiting:
 

micky

Forumguru
Eigenlijk is het héél simpel: je hebt gewoon rekening gehouden met anderen (je klanten en je baas) en je hebt iedereen tevreden proberen houden. Niets mis mee ;)

Is wel raar dat Skoda daar als minderwaardig wordt beschouwd. Heb daarnet nog eens even op autoscoot zitten kijken naar wat de tweedehandsprijzen doen van beide types (Superb en Passat) in België. De Superb is in Belgie op dit moment stukken minder interessant dan de Passat (meestal dan nog beter uitgerust). Toch wel effe schrikken.:pieker:

Minderwaardig is een groot woord, maar goed ook de 2de hands waarde voegt niet veel toe, de superb is gewoon enorm en minder verkocht, dus de mensen die een meag auto niet nieuw kunnen betalen willen hem gebruikt kopen, daardoor stijgt de prijs, dit zegt echter niets over alle andere factoren, behalve dat het als kwaliteit ervaren wordt, maar die vraag is er onder velen ook niet.
 

B.Stuurder

Forumguru
Vraagtekens? het zijn bedrijven die 100 duizenden en sommigen miljoenen uitgeven bij "ons" succesvoller dan hun, tja, mijn gesprekspartners rijden doorgaans auto's als Cayenne, Touareg, X5, Aston Martin, CLS, E-klasse enz., dus ik kan nog wel even denk ik :nailbiting:

Ik heb ook alleen klanten die zelf groot zijn en die bij ons miljoenen doen, met name oliebedrijven, maar die boeit het niet zoveel in welke auto ik rijd. Zien ze ook zelden of nooit. Ik heb echter ook collega's die kleinere bedrijven in hun portfolio hebben en die kijken wel degelijk of je niet met een te dikke auto aankomt. Vanwege dat mijn klanten niet kijken naar mijn auto, kan ik hem "pimpen", maar onder andere omstandigheden zou ik dat niet doen en waarschijnlijk ook voor een doorsnee Audi A4 zijn gegaan met 17" of 18". A5 is voor mij niet handig, A6 wordt wel heel erg kaal.
Policy bij ons is overigens wel dat er ook een ondergrens is aan de auto die je kiest, een Polo of Fabia o.i.d. wordt niet zo gewaardeerd (mag dus niet), een A1 dan weer wel. Dikke A3 is populair onder kinderloze collega's.
Voor elk wat wils.
 
Bovenaan Onderaan