Mijn Michelin Energy Savers hadden nieuw ook 7.3mm. Dus dat klopt wel. Overigens slijten deze banden nauwelijks, dus dat er nieuw iets minder profiel op zit is totaal geen probleem.Deze week pas mijn zomerset kunnen monteren en de twee nieuwe Pilot Sport 3 banden hebben een profiel van ongeveer 7,3 mm in het midden. Vond ik aan de lage kant maar heb inmiddels reactie van Michelin: profieldiepte nieuw zou 7,5 mm moeten zijn, dus dat klopt dan wel aardig. (zal wel aan mijn minder nauwkeurige meting hebben gelegen)
Vind het wel apart, dacht dat het altijd 8 mm was voor nieuwe banden...
="kobus83, post: 516099, member: 11297"Mijn werkgever heeft michelin onder zijn passat en die kon de oorkleppen ook op hebben in de auto.
@Noord26, begrijp ik uit je voorgaande post dat je dik tevreden bent met de supersports?
Dat komt doordat de achterwielen zijn uitgelijnd met een beetje toespoor (of was het uitspoor?). Dit om de stabiliteit van de auto te verbeteren. Dit heeft gevolgen voor de bandenslijtage. Als je de banden nu geregeld van voor naar achteren wisselt, heffen de voorbanden de onregelmatige slijtage van de achterbanden weer op.Ik ze verwissel voor winterbanden, gaat voor naar achter en achter naar voor. Dat schijnt cuppen te voorkomen. Ik weet ook niet waarom misschien door de stuurbewegingen.
****Goodyear Efficient Grip Performance 205/55 R16 91 W Update****
Zo even een update, deze banden bevallen mij ongelooflijk goed.
Ik heb er al iets meer dan 6500 km mee gereden, ik ben er ook al mee op vakantie geweest naar Spanje.
Zijn muis stil en hebben veel grip op droog en nat weer. Zelf met klein beetje aquaplaning reed de auto gewoon recht uit.
Of de auto nou zwaar beladen of leeg is, auto licht gewoon perfect op de weg!!
KloptRechtuit is nog altijd beter dan rechtdoor