Nieuwe bandjes

Nieuwe banden, welke zouden jullie kiezen:

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Stemmen: 7 25,0%
  • ContisportContact 5

Stemmen: 7 25,0%
  • Dunlop Sport Maxx RT

Stemmen: 1 3,6%
  • Michellin Pilot sport 3

Stemmen: 8 28,6%
  • Overig

Stemmen: 5 17,9%

• Totaal aantal stemmers
    28
Hoi mede O3 ridjers,

ik heb nieuwe voorbanden nodig voor mijn O3, nu zitten er nog de contisportcontact 2 op.
Maar ik zit te twijfelen over de volgende 4 merken:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
ContiSportContact 5
Dunlop Sport Maxx RT
Michellin pilot sport 3

Welke banden zouden jullie kiezen?

Heb overigens 18 inch Alaris velgen.

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Zijn over het algemeen allemaal goed, maar zou ook zeker naar de prijs kwaliteit verhouding kijken... Michelin banden zijn fijn maar vaak ook een van de duurste..

Heb zelf regelmatig dunlop gemonteerd omdat het goede banden voor een redelijke prijs zijn.

eriktv

Forumguru
Ik ben erg te spreken over Michelins op Skoda: goede grip, stil, maar wel prijzig en ik vermoed dat ik er 50.000km mee doe op de S2. Waarom zet je in jouw lijstje niet de Pilot Sport 4, die vorig jaar uitgebracht is?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Zonder twijfel Michelin, bij voorkeur de PS4 of de PS4s, maar de PS3 is ook echt een heel goede band.

Noord26

Forumguru
Uitstekend materiaal kost nu eenmaal wat meer. Echter, ik heb de indruk dat Michelin relatief ook net wat langer mee gaat. Waardoor ze (Michelin) eigenlijk per kilomter helemaal niet duurder zijn.

Voor mij persoonlijk (op zowel 2 als 4 wielen), komt er alleen nog maar Michelin onder.

pr0mo

Lid
Ik heb goede ervaringen met Michellin pilot sport 3 op dezelfde velg. Prima band, prima grip en gaan behoorlijk wat km's mee (natuurlijk afhankelijk van je rijstijl).

dj.verhulst

Forumguru
Ik heb deze Michelin Energy Saver+ XL S1bevallen me goed, in de regen op droog, lekker stil , geen trillingen. en ik merk dat ik makkelijker en dus vaker bepaalde laag verbruik haal. t.o.v. de ouder eenergiesavers lever je niet echt in, had er continental supercontact5 eronder die zijn nergens beter in.

AndreM

Forumguru
Mijn zomerbanden zijn van Continental, waarvan de voorbanden zijn opgereden tot ze 2 mm waren.
Met deze voorbanden is er ongeveer 70.000 km mee gereden.
Dus de slijtage van de band heeft ook te maken met je bochtgedrag en rechtervoet! :jaja:

widojo

Actief lid
Heb bewust gekozen voor michelin crossclimate 225/45 r17. Bevalt prima, zowel zomer als winter (al waren de laatste 2 winters niet echt wit in NL)

dj.verhulst

Forumguru
Heb bewust gekozen voor michelin crossclimate 225/45 r17. Bevalt prima, zowel zomer als winter (al waren de laatste 2 winters niet echt wit in NL)

4 seizoenbanden daar hou ik niet zo van in de winter leggen ze het af tegen echte winterbanden en in de zomer presteren ze weer minder dan zomerbanden en je krijgt er dan ook meer slijtage en rolweerstand bij dan winter of zomerbanden in hun seizoen bij , door alle compromie levert je altijd meer in dan je denkt.

widojo

Actief lid
4 seizoenbanden daar hou ik niet zo van in de winter leggen ze het af tegen echte winterbanden en in de zomer presteren ze weer minder dan zomerbanden en je krijgt er dan ook meer slijtage en rolweerstand bij dan winter of zomerbanden in hun seizoen bij , door alle compromie levert je altijd meer in dan je denkt.

Mee eens wanneer je op de grens van z'n kunnen zou rijden, maar wees eens eerlijk, wanneer doe je dat bij dagelijks gebruik?
Brandstof verbruik is onveranderd en slijten weten ik inmiddels uit eigen ervaring doen ze minder dan de "af fabriek" geleverde Continental.

hemi24

Forumguru

Bij banden als de CrossClimate van Michelin is ook dit grotendeels verleden tijd, tenminste als je de tests mag geloven...

dj.verhulst

Forumguru
heb heb dat in de winter van 2010/2011 gezien ik reed op vredestijns snowtrac 3 met een 150 pk TDI als of er niks van sneeuw en ijs lag ,, terwijl de 4 seizoenen band onder een corsa diesel wel tractie hadden maar bij het minste doorsloegen... en zo'n corsa diesel 1.3 is niet echt een wagen die vuur braakt ....

we hebben niet iedere winter 10 a 15 cm sneeuw en ijs , maar in de zomer zoals nu met + 25 C op de snelweg bij een noodstop is iedere meter kortere remweg is dikke winst, het verschil tussen schrikken en je verzekeraar op bellen, is voor mij een no brainer ...

heb die oude conti's vergeleken wat ze in bochten doen klaverblad en korte bochten merk geen achteruit gang
dus besparen zonder iets in te leveren .

maar de nieuwste 4 seizoenen banden zijn beter dan 5 of 10 jaar geleden, maar denk dat er altijd wel een verschil zal zijn.
en aangezien je altijd zomerbanden krijgt of al heb, ga je die 4 seizoenen banden kopen , kan ik er ook winterbanden voor krijgen op velg als je weet waar, dealers vinden het meestal niet zo leuk om je banden terug te nemen .

heb vaak de conti's laten vervangen voor wat anders, maar dat was vaak met wat gemok, alleen omdat pon belang heeft in contientals zitten VAG auto's met die banden opgescheept, ze zijn beter dan vroeger maar toch......

Fmoon

Forumguru
PS4s pakken. Ik doe er op mijn RS niet zo lang mee maar ze zijn top. Ze zouden ook wat langer mee moeten gaan dan andere banden. Iets duurder, maar veiliger en onder de streep valt het allemaal mee.

HarrieSkoda

Forumguru
Michelin Pilot Sport 4. Vorige week laten monteren op de nieuwe zwarte 18 inch Turini's in de maat 225/40/R18 92Y XL GRNX!

Had hiervoor de Pilot Sport 3 op mijn vorige auto, en ook die beviel uitstekend! Wil niks anders meer. Daarbij vind ik, hoe autistisch het ook klinkt, de Michelin gewoon een mooiere en sportievere band ten opzichte van die andere (qua uiterlijk).

Ennuh inhakend op 4-seizoensbanden, das 4 x niks letterlijk. Als je heel goed nadenkt en beredeneert kán een zomerband geen winterband zijn en vice versa...

Succes met het maken van je keuze!

Rosinfield

† In Memoriam
Zeer tevreden met Vredestein Quatrac 5.
Profiel na dik 20 000 km: Voor 2 x 5.4, Ra 6.3, La 6.5

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan