Nieuwe bandjes

Nieuwe banden, welke zouden jullie kiezen:

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Stemmen: 7 25,0%
  • ContisportContact 5

Stemmen: 7 25,0%
  • Dunlop Sport Maxx RT

Stemmen: 1 3,6%
  • Michellin Pilot sport 3

Stemmen: 8 28,6%
  • Overig

Stemmen: 5 17,9%

• Totaal aantal stemmers
    28

DannyG

Forumguru
Dikwijls de underdog maar ik rijd er ondertussen al jaren mee zonder enige klacht: UNIROYAL Rainsport 3. Gunstige prijs/kwaliteitsverhouding (lees goedkoper dan de andere genoemde merken +/- 100€ per band bij Auto5), relatief zuinig, relatief weinig rolgeluid, uitstekende grip bij nat wegdek. Per set heb ik er telkens rond de 60 duizend kilometers mee gereden (om de 30 duizend km voorste en achterste banden omwisselen/vernieuwen).

Misschien wel een nuttige tip ;).

Succes er mee.

Grtz.

CDK

Forumguru
Zeer tevreden met Vredestein Quatrac 5.
Profiel na dik 20 000 km: Voor 2 x 5.4, Ra 6.3, La 6.5

Quatrac 5 krijg ik in 19" op de Kodiaq, gewoon omdat de namen zo goed matchen ;)
Nee geintje, ik ga daar in de winter mee rijden. Ze zijn namelijk goed gekeurd als winterband en icm 4x4 is dat voor de NL winters prima. Bovendien kan ik er dan in de zomer mee op vakantie. 21" en lek rijden in het buitenland is vragen om lang stil staan, want die zijn nergens op voorraad ;) Heb zo een deftig compromis gesloten denk ik.

Tuur71

Senior Member
Heb van de week 4 nieuwe continental premium contact 6 18" laten monteren. Waren 96,- per stuk. Rijden wel fijn. Eens kijken hoe de levensduur gaat zijn.

E

Ex-lid 12606

Even de betreffende autoweek tests opvragen? Continental Premium Contact 6 kwam in 2017 weer als beste uit de bus, volgens mij de jaren daarvoor ook...

Tuur71

Senior Member
Ik denk het niet want volgens mij is dit een nieuw type. Heb ze er nu ook onderliggen. Vind ze fijn rijden.

Bovenaan Onderaan