Nieuwe dsg 7 software

yal

Lid
Onze auto heeft een bijgeluid uit de bak bij gas loslaten, Pon dacht dit op te lossen met software....
Volgende week gaat de auto naar Pon, kunnen ze het geluid met eigen oren horen aangezien mijn dealer verder niets mag ondernemen.

Onze DSG schakeld sowieso niet erg soepel , maakt een joelende geluid bij gas los moeten ze oplossen.
Heb dit geluid niet gehoord in andere auto's met dsg , onze maakt dit geluid sinds de auto 6maanden oud is.

Grtn Yal
 

cvegreen

Forumguru
Wel raar dat die dingen soms een eigen leven gaan gaan leiden precies . Het gaat bij de meesten wel goed , maar soms komt er na verloop van tijd plots iets op de proppen met die DSG. Ik volg het graag op Yal.
 

Paul vo

Nieuw lid
Dsg trillingen

@gerard6
Dat van die onbalans klinkt mij bekend in de oren. Ik heb al sinds juli vorig jaar een trilling bij het overschakelen van 1 naar 2 (DSG7). Het gebeurt alleen als motor/bak warm is en als je langzaam optrekt. Soms gaat het goed, maar soms ook niet. Inmiddels wist ik hoe de bak te tergen om het effect op te roepen. Bij mij voelt het als die ribbels voor een stoplicht waar je overheen rijdt (of als je in een handkar te vroeg een te hoge versnelling kiest). Enkele maanden terug software-update gehad. Probleem bleef. Bij de dealer weer aangekaart en uiteindelijk twee weken gelden maar weer eens gevraagd naar een oplossing. Het trillen werd steeds erger en langduriger! Er was dus iets kapot aan het gaan. Bij de garage wilden ze nog eens kijken naar de software-update van de bak. Dat bleek al de laatste versie te zijn. Van de importeur hoorden ze dat de 'basisstand'(of zoiets) opnieuw geprogrammeerd moest worden. Dat is gebeurd en nu is het nagenoeg weg. :grin: Heel soms treedt het nog kort op, maar alleen omdat je het weet. Ik ben echter nog steeds aan het testen! Succes.:winkie:

Hallo, ik ben wel geen Skodarijder, maar als het mag wil ik wel even kwijt dat mijn VW Touran 1.4tsi van 2010 net dezelfde verschijnselen heeft. 1 maal bij de dealer geweest, maar toen had hij het niet. Ondertussen weet ik ook hoe ik het best kan oproepen, en dus ga ik volgende week wel eens terug. Ik ben wel redelijk ongerust want de wagen heeft amper 20000 km op de teller. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of die irritante trillingen meer voorkomen bij warme of bij koude motor. Mijn eerste indruk was meer bij warme motor...Ben benieuwd wat men hierover in de garage te vertellen heeft...
 

Geje

Nieuw lid
Hallo, ik ben wel geen Skodarijder, maar als het mag wil ik wel even kwijt dat mijn VW Touran 1.4tsi van 2010 net dezelfde verschijnselen heeft. 1 maal bij de dealer geweest, maar toen had hij het niet. Ondertussen weet ik ook hoe ik het best kan oproepen, en dus ga ik volgende week wel eens terug. Ik ben wel redelijk ongerust want de wagen heeft amper 20000 km op de teller. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of die irritante trillingen meer voorkomen bij warme of bij koude motor. Mijn eerste indruk was meer bij warme motor...Ben benieuwd wat men hierover in de garage te vertellen heeft...

Hoi,
Deze trillingen worden veroorzaakt door de dubbele koppeling, deze dient vervangen te worden hiervoor is een KIT beschikbaar.

Groeten G-J
 

Paul vo

Nieuw lid
Hoi,
Deze trillingen worden veroorzaakt door de dubbele koppeling, deze dient vervangen te worden hiervoor is een KIT beschikbaar.

Groeten G-J

Bedankt voor de reactie. Hebt U hier ervaring mee ? Wat mij ook verontrust is dat mijn auto amper 20.000 km op de teller heeft ...
Vraag is dan ook of hetzelfde zich zal herhalen bij de volgende 20.000 km ?
 

andrehj

Forumguru
Ik heb in januari (of was het februari?) 2011 proefgereden in een nagenoeg nieuwe Superb 1.8 TSI DSG. Deze had de trillingen (eigenlijk zeer ruw opschakelen tot de 3) ook al. Pas vanaf MJ 2012 ilijkt dit probleem echt opgelost. De mijne heeft gelukkig nergens last van.
 
Vandaag mijn auto naar de dealer gebracht I.V.M. trillen/schokken bij het optrekken , het probleem was al langer aanwezig maar de laatste tijd was het trillen/schokken erger geworden , gelukkig deed het probleem zich ook voor toen de monteur er een proefrit mee maakte , ze hebben de gegevens van de auto gechecked en er blijkt een fabrikagefout in de koppeling te zitten waardoor de koppeling onder garantie wordt vervangen.
 
pff van zo'n verhalen wordt ik dus écht bang hé :icon_smile_dead:
Mijn 1.6TDI DSG7 rijd en schakelt zàlig, maar is dan ook nog maar een maand oud en heeft 1300km.... ik begin toch sterk te overwegen om 400 euro op de toonbank te gaan smijten bij de dealer en 2 jaar garantie bij te kopen, ik mag er niet aan denken dat hij na 2 jaar ook van die kuren krijgt, dan zal ik met 400 euro niet ver springen waarschijnlijk, spijtig dat skoda geen kia-garantie (7 jaar) geeft hé :407:
 

Maarten

Forumguru
Dit probleem had ik ook. Ook bij mij is de koppeling vervangen vanwege het bekende probleem. Gaat nu weer als een zonnetje...
 

Noord26

Forumguru
Kia geeft ook geen volledige 7 jaar garantie. Lees de kleine lettertjes maar eens goed door. En je kan idd bij Skoda tegen een schappelijk prijs de fabrieksgarantie tot 6 jaar verlengen.
 
@Noord26 : ik heb maar 2 jaar en betaal 400 euro voor 2 jaar extra, is 4 jaar in totaal dus, ik denk niet dat je in België tot 6 jaar kan kopen
 

Paul vo

Nieuw lid
pff van zo'n verhalen wordt ik dus écht bang hé :icon_smile_dead:
Mijn 1.6TDI DSG7 rijd en schakelt zàlig, maar is dan ook nog maar een maand oud en heeft 1300km.... ik begin toch sterk te overwegen om 400 euro op de toonbank te gaan smijten bij de dealer en 2 jaar garantie bij te kopen, ik mag er niet aan denken dat hij na 2 jaar ook van die kuren krijgt, dan zal ik met 400 euro niet ver springen waarschijnlijk, spijtig dat skoda geen kia-garantie (7 jaar) geeft hé :407:


opgepast met die extra garantie !!!
Ik had voor m'n Touran ook een "+2 garantie" , maar die geld niet voor slijtageonderdelen, dus niet voor koppelingen en nog een hele boel andere zaken.
Ik had dat, achteraf bekeken, beter niet genomen, pure geldverspilling.
De dealer heeft wel, buiten garantie, de koppelingen vervangen en van de werkuren moest ik 30% betalen.
Tot op heden is het probleem echter nog niet opgelost, trillingen komen steeds terug...
Ik hoop wel op een definitieve oplossing want ik vind buiten de trillingen de DSG zalig rijden.
 

ertromp

Forumguru
M'n dsg-7 heeft gelukkig nog geen kuren maar blijkbaar kan DSG dokter dmv software aanpassingen het e.e.a. optimaliseren.
Bijgevoegd de informatie die ik kreeg van DSG Dokter.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen binding met DSG dokkter maar ben al wezen informeren of eea preventief aangepakt kan worden zodat de bak wel duurzaam is.
 

Bijlagen

  • DQ200 uitgebreide uitleg symptomen v1 1.pdf
    147,7 KB · Weergaven: 39
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Paul vo

Nieuw lid
bedankt voor de info.
Ik had ook al een en ander gelezen over de DSG dokter en geloof wel ergens in deze aanpassingen.
Als ik "handgeschakeld" rij kan ik immers wel triilingsvrij schakelen en rijden, maar dan kan je de schakelmomenten zo kiezen dat er weinig of geen koppelingsslip optreed.
Nu heb ik trillingen bij het vertrekken in D1, D2, en in R met gedoseerd remmen (achterwaarts parkeren...)
In R zijn de trillingen het hevigst en zou ik het zelfs schokken durven noemen.
Dit lijkt me echter geen softwareprobleem, maar eerder een probleem van koppeling of vliegwiel...
 
Bovenaan Onderaan