Nieuwe Enyaq bestuurder en gelijk twee vragen

hemi24

Forumguru
Dan moet je inderdaad betalen voor het onderhoud; iets om rekening mee te houden voor iedereen die een soortgelijke wagen gebruikt wil aanschaffen!

Laatst bewerkt:
Dat interieurfilter zou ik dan echt zelf doen,, scoor een MANN filter ergens online (das de OEM fabrikant voor VAG) of een ander fatsoenlijk merk, (FEBI bilstein bijv..) dashboardkastje ff omlaag (ok, kán een kriem zijn met dat lullige scharnierende dempertje) en hopla; je klikt m zo achter het afdichtklepje vandaan. Daar ga je toch geen 109 euro voor betalen.. dat is echt debiel..

Oh, joh, haaa! Hij zit blijkbaar bij de enyaq niet achter het dashboard.. daar ging ik gewoon gemakshalve vanuit..
maar ja is dus het antwoord. Wat een afzetterij zeg om daar 109 euro voor te vragen.

en offtopic; mijn glazen bol voorspelt één, mogelijk twee, moderator bewerkingen. 1716922769463.gif

Captain Hook

Forumguru
Wat een afzetterij zeg om daar 109 euro voor te vragen.
Neeeee!
Foei, dat mag je niet zeggen hoor. Je kunt niet zomaar als niet-deskundige onder de motorkap een cruciaal component van deze hoogwaardige machine aanraken, laat staan vervangen!

Daar heb je echt een jarenlange opleiding en een fancy werkplaats voor nodig om deze rocket-science taak tot een goed einde te brengen. Laat staan dat je de brutaliteit zou hebben om zelf (!) een onderdeel van een dubieuze herkomst online te bestellen en deze te gebruiken.
Nogmaals foei.
:D

O. Ok. Na deze zeer stellig ingenomen correcte onderbouwing van Kapitein Haak zou ik TS adviseren het door de dealer te laten doen, vooral niet zelf aan zitten, levensgevaarlijk, en ik zou adviseren, mits tevreden, een fooi af te geven van 20%. Die dealers hebben het immers niet makkelijk!

1716932815090.gif

RVL12

Nieuw lid
Met het zweet tussen mijn bilnaad en tegen beter weten in heb ik toch geprobeerd het filter zelf te vervangen. En je gelooft het niet….
Het is me gelukt. Ook maar even de ruitenwissers vervangen. Het vervangen was makkelijk dan het juiste artikel zoeken op internet trouwens. Wat een wirwar aan ruitenwissers en nergens staat gewoon welk type je nodig hebt. Zelfs kenteken invullen geeft nog verkeerde adviezen. Maar…. Ook dat gelukt.

Bijlagen

• IMG_4303.jpeg
    IMG_4303.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 12
Bovenaan Onderaan