Nieuwe Fabia opleuken: Instaplijsten en sportpedalen, ervaringen?

ronbee

Nieuw lid
Beste forum leden, Als nieuw forumlid, en binnenkort eigenaar van onze eerste Skoda fabia combi, 1.2 HTP 70pk, lava blue, ambition met ambition pack, heb ik enkele vragen over de officiële accessoires bestelbaar bij de dealer of via ideas4cars. Aangezien we in België wonen hebben we de auto natuurlijk hier gekocht maar ik veronderstel dat er geen verschil zit op de accessoires tussen verschillende landen.Instaplijsten: (zwart plastic, 25€/4stuks)Volgens de dealer durft hier wel eens vuil rond en onder komen wat de lak beschadigd en dat is nu juist wat je niet wil met deze instaplijdten. Iemand ervaringen mee? Sportpedalen:Hoewel geen racewagentje is dit wel een mooi detail in het interieur. Heeft iemand ze laten plaatsen? Goede kwaliteit? Nu nog geduld hebben tot april... MvgRonald

bobbie

Senior Member
Beste Ronald, heb zelf ook instaplijsten van skoda (zie foto) dit zijn niet zwart maar zilver. Staat mischien ook wel mooi bij de pedalen ipv zwart!

heb geen last van vuil eronder of loslaten van de lijsten. een aanrader deze instaplijsten. Succes met wachten op je nieuwe auto! 2169.jpg

ronbee

Nieuw lid
Bedankt voor je snelle reactie, ziet er mooi uit ja. Je kon kiezen, zwarte (25€) of de jouwe zo'n 90€. Misschien toch de investering waard ja.

Ridley

Forumguru
Heb mijn instaplijsten (zwart kunststof) besteld via superskoda.com en ze passen perfect! De ruimte tussen chassis en instaplijst is zo minimaal dat vuil hier (bijna) geen kans heeft.
IMG-20120131-00238.jpg IMG-20120131-00239.jpg

Sergeant

Nieuw lid
Kan de dorpellijsten aanbevelen. Heb de zwarte lijsten (voor Roomster) en die doen precies wat ze moeten doen: voorkomen dat de lak eronder beschadigd wordt door inklimmende kinderen. Omdat de deuren toch de grootste tijd dicht zitten heb ik de goedkopere zwarte versie genomen, maar het zal een beetje van je auto/smaak afhangen of je de meerprijs van de RVS inleg waard vindt.

Stg.

Fabia86

Actief lid
@ronbee
op superskoda worden de zilveren lijsten voor 69,99 euro aangeboden. Weetniet hoeveel verzendkosten er bijkomen naar de benelux.

piair1982

Forumguru
@ronbee

Ik heb de pedalen erin. Werkt prima en is mooi.
Let wel op de prijs. Varieert van 25 tot 75 euro voor exact dezelfde pedalen.

ronbee

Nieuw lid
Hallo,

Fijn dat jullie allen zo massaal reageren, heb de afgelopen dagen al aardig wat topics bekeken op het forum en het is hier meestal heel gezellig :). Ik denk dat ik nu sowieso de instaplijsten bestel, in plastic of RVS, zullen we nog wel zien.

Ik ben ook blij dat het 1.2 Htp motortje zoveel goede kritieken krijgt, ik heb een Tsi overwogen en gedroomd van een RS :), maar de meerprijs van een TSI (nu tijdens het autosalon ongeveer 1800€, omwille van kortingen op de Htp) in combinatie met het beperkt aantal km's op uitsluitend 70km wegen deed ons besluiten dat 70pk voldoende was, zeker na een testrit was ik overtuigd dat deze auto zeker geen slak is, je kan gewoon vlot mee in het verkeer.

Wat de pedalen betreft ik dacht 25 of 30 bij de officiële accessoires website van skoda belgië, dus daar kan je ook niet voor sukkelen. Ik vind de accessoires van Skoda sowieso betaalbaar, ik heb ook een Alfa 159 (de skoda is vooral voor m'n vrouw tenzij hij mij meer bevalt ;) ) en daar kost alles veel meer.

Mvg

Ronald

Beste Ronald,

Ikzelf, (ook nieuw lid op het forum :) ) heb begin dit jaar ook een Skoda Fabia 5j combi besteld, met de htp 70pk motor. Wel moet ik toegeven lang te hebben getwijfeld over deze 3 cilinder motor...
Vorige week heb ik ook de dempel en kofferbeschermers besteld, alsook de APS (parkeerhulp) via de webshop van D'ieteren Ideas4Cars
Normaal gezien wordt de wagen volgende week geleverd... :-)
De garage heeft mij niets verteld ivm vuil onder de drempelbeschermers, en het zit trouwens standaard op de duurdere uitvoeringen.
Succes met je nieuwe wagen!
grt,
Stefan

Sietse1981

Nieuw lid
@ronbee

Ik heb de Sportline instaplijsten en sportpedalen op mijn Fabia Combi GL en heb er geen spijt van (zie foto's):

P1040973.jpg P1040976.jpg

Ridley

Forumguru
@Stefan_vb: wijst zichzelf! Voor de dorpels is goed ontvetten het belangrijkst. Zelfs ik kan het en heb twee linkerhanden :winkie:

djmshell

Senior Member
Hier RVs lijsten geplaatst. Montage ook zelf gedaan is fluitje van een cent. Waar mijn Dealer 6o euro voor vroeg. Dus zelf gedaan. zie hier het resultaat 20120228_182214.jpg 20120228_182229.jpg

Geeft direct een aangekleeder zicht!

Deze worden dus zoals kentekens gewoon gelemen op de lak?
Ontvetten zal geen probleem zijn, ben van zin deze onmiddelijk bij ontvangst van mijn nieuwe wagen te monteren :-)

Fabia

† In Memoriam
Dan zou ik toch voor de zekerheid ff goed ontvetten. Verder is het echt een eitje.

Bovenaan Onderaan