Bart1979
Actief lid
Hallo allen,
Ik had me al kort voorsgesteld in het meet&greet topic op dit forum. Ik ben Bart, 34, afkomstig uit de omgeving 's-Hertogenbosch. Werkzaam als project engineer bij een bedrijf in de petrochemie in Rotterdam en daarom rijd ik best wel aardig wat op jaarbasis (45 a 50k).
Vandaag het koopcontract ondertekend voor een Fabia 2 GL uit augustus 2011 met net 13k op de klok. Kleur Brilliant Silver, verder eigenlijk helemaal standaard denk ik (airco, cruise, electrische ramen, electrische spiegels, lichtmetalen velgjes, etc).
Gisteren proefgereden in de auto samen met mijn wederhelft, en dat beviel boven verwachting goed. Ik was erg sceptisch over de 3-cilinder diesel, maar dat viel heel erg mee in de praktijk. We hebben bebouwde kom, provinciale wegen en snelweg gereden. Op de snelweg heerlijk rustig toerental bij 100-110 (wat je meestal toch maar kunt rijden op ons wegennet) en oppakken naar 120-130 ging beter dan ik had gedacht. Verbruiksmeter gaf gunstige waarden aan tussen de 2 en 4 l/100km tijdens de proefrit. Aangezien de motor nog niet echt is ingereden zal dit denk ik in de praktijk ook wel haalbaar zijn. Ik rijd dagelijks 150km woon/werk in totaal, en zakelijk een 500 a 800 per maand.
Afwerking en 'percieved quality' zijn veel beter dan ik gewend ben van mijn franse gebakjes tot nu toe...alles voelde solide aan, en wekt de indruk dat het zo een hele tijd zal blijven.
En hiermee is een voormalig VAG-scepticus dus bekeerd. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, ik heb tot nu toe eigenlijk vrijwel alleen maar in PSA-producten rondgereden, met een enkele uitstap naar Renault. Eigenlijk waren de Renaults (Twingo II nieuw gekocht, en Megane in de lease) de meest probleemloze. De Peugeots en Citroens waren alle tweedehands auto's met de nodige issues. Mijn huidige auto, een 206 sw 1.6 16v uit 2003 op LPG G3 is een echt probleemgeval. Veel storingen, dure reparaties en onvoorziene kosten.
Kortom, ik hoop dat ik met deze aankoop gewoon een degelijk stuk mobiliteitsgereedschap heb gekocht. Ok, het is niet de meest flitsend gestylde auto en van binnen ronduit aan de saaie kant. Daarentegen voelt het goed aan, en als de auto ook in gebruik saai is, ben ik tevreden!
De deal bij de dealer was goed: nette inruilprijs, een jaar volle skoda garantie op de auto, etc. Verder nog een rubber kofferbakmat erbij en worden de greenline-stickers op de zijschermen verwijderd. Ik twijfel nog over het laten verwijderen van de type-aanduiding op de kofferklep, dat staat misschien net iets strakker. Verder geen reclame op de kentekenplaathouder, dus al met al wordt het een strak karretje!
Nu nog een week wachten tot de aflevering...ik ben erg benieuwd.
Tot snel,
Bart
Ik had me al kort voorsgesteld in het meet&greet topic op dit forum. Ik ben Bart, 34, afkomstig uit de omgeving 's-Hertogenbosch. Werkzaam als project engineer bij een bedrijf in de petrochemie in Rotterdam en daarom rijd ik best wel aardig wat op jaarbasis (45 a 50k).
Vandaag het koopcontract ondertekend voor een Fabia 2 GL uit augustus 2011 met net 13k op de klok. Kleur Brilliant Silver, verder eigenlijk helemaal standaard denk ik (airco, cruise, electrische ramen, electrische spiegels, lichtmetalen velgjes, etc).
Gisteren proefgereden in de auto samen met mijn wederhelft, en dat beviel boven verwachting goed. Ik was erg sceptisch over de 3-cilinder diesel, maar dat viel heel erg mee in de praktijk. We hebben bebouwde kom, provinciale wegen en snelweg gereden. Op de snelweg heerlijk rustig toerental bij 100-110 (wat je meestal toch maar kunt rijden op ons wegennet) en oppakken naar 120-130 ging beter dan ik had gedacht. Verbruiksmeter gaf gunstige waarden aan tussen de 2 en 4 l/100km tijdens de proefrit. Aangezien de motor nog niet echt is ingereden zal dit denk ik in de praktijk ook wel haalbaar zijn. Ik rijd dagelijks 150km woon/werk in totaal, en zakelijk een 500 a 800 per maand.
Afwerking en 'percieved quality' zijn veel beter dan ik gewend ben van mijn franse gebakjes tot nu toe...alles voelde solide aan, en wekt de indruk dat het zo een hele tijd zal blijven.
En hiermee is een voormalig VAG-scepticus dus bekeerd. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen, ik heb tot nu toe eigenlijk vrijwel alleen maar in PSA-producten rondgereden, met een enkele uitstap naar Renault. Eigenlijk waren de Renaults (Twingo II nieuw gekocht, en Megane in de lease) de meest probleemloze. De Peugeots en Citroens waren alle tweedehands auto's met de nodige issues. Mijn huidige auto, een 206 sw 1.6 16v uit 2003 op LPG G3 is een echt probleemgeval. Veel storingen, dure reparaties en onvoorziene kosten.
Kortom, ik hoop dat ik met deze aankoop gewoon een degelijk stuk mobiliteitsgereedschap heb gekocht. Ok, het is niet de meest flitsend gestylde auto en van binnen ronduit aan de saaie kant. Daarentegen voelt het goed aan, en als de auto ook in gebruik saai is, ben ik tevreden!
De deal bij de dealer was goed: nette inruilprijs, een jaar volle skoda garantie op de auto, etc. Verder nog een rubber kofferbakmat erbij en worden de greenline-stickers op de zijschermen verwijderd. Ik twijfel nog over het laten verwijderen van de type-aanduiding op de kofferklep, dat staat misschien net iets strakker. Verder geen reclame op de kentekenplaathouder, dus al met al wordt het een strak karretje!
Nu nog een week wachten tot de aflevering...ik ben erg benieuwd.
Tot snel,
Bart