Nieuwe Fabia rijder

CDK

Forumguru
van harte gefeliciteerd met je mooie auto! veel rijplezier toegewenst!

greetz Corné

Dax

Lid
Welkom Bart! en mooie wagen hoor.

wb fabrieks garantie: ik kan me vaag iets herinneren over de regeltjes wb overdraagbaarheid van deze aan een nieuwe eigenaar: de standaard garantie is overdraagbaar aan de eindgebruiker: extra afgesloten garantie is door de verkoper van deze onderuit te komen.
Als men pruttelt over de eerste, is dat net zo'n geval als bij een betaalde garderobe wijzen naar het bordje wij zijn niet aansprakelijk voor het verlies van uw nieuwe smartphone en creditcards - zijn ze dus wel.

Bart1979

Actief lid
Merci allen voor de leuke berichtjes. De auto beviel op de eerste flinke rit boven verwachting goed eigenlijk. Goede zitpositie, fijne stoelen, relatieve rust aan boord, en wat vooral opvalt is de afwezigheid van rammels, kraakjes en andere bijgeluiden. Als je uit oudere franse gebakjes komt is dat wel een verademing ;).

Zuinigheid valt me ook mee, ik heb rustig 100 en 120 op de cruise gereden, en het lijkt nu op een verbruik van 1 op 26 a 27 volgens de boordcomputer. Eerste keer tanken zal ik het even backchecken.

Betreft de garantie: de auto loopt volgende maand uit de fabrieksgarantie, maar bij aankoop is er een jaar extra garantie ingegaan. Voorlopig maar wellicht bij de dealer onderhouden voor het geval er iets mocht gebeuren, maar de prijzen bij de dealer zijn wel relatief hoog. Maar goed, kwaliteit is ook wat duurder, en ik ga er van uit dat men dat levert. Tevens zal het wat gedoe sparen ten opzichte van het geval waarbij ik enkel voor een mankement terugkom om aanspraak te maken op de garantie, en het onderhoud elders is gepleegd door een niet-dealer. Dan wijst men waarschijnlijk eerst daarheen...

Anway, eerst genieten!

Groet, Bart

Bovenaan Onderaan