Nieuwe jaar, nieuwe foutmelding haha

bobracing

Forumguru
Hoi Heren,
Het lijkt een beetje een trend te worden heb ik het idee, telkens na een km of 3000 a 4000 als je weer vertrouwen hebt dat het klaar is begint het feest opnieuw :)
Gisteren reed ik met de wagen weg voor een rit van 30km, na 10km schoot ineens de cruise control eraf en begon mijn gloeispiraal te knipper en wagen in noodloop, ik had geen laptop bij dus wat ik als eerste deed was gewoon wagen aan de kant, contact uit, 5 seconde wachten en weer starten. Resultaat lampje uit en wagen reed weer super zoals vanouds. Toen nog zeker 50km gereden en niks meer gehad. Vanmorgen de laptop eraan en het volgende uitgelezen:

Nr 15585 met de P0606 kon ik al terug vinden bij Gerrit: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16990.html zij zeggen dat het voor kan komen en dat de module dus niet defect hoeft te zijn? Kwestie van weer doorrijden en afwachten dus?

De andere code zegt mij vrij weinig: de 13982 U0146: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-28818.html

2 Faults Found:
13982 - No Communication with Diagnostic Gateway
U0146 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 217318 km
Date: 2051.14.25
Time: 10:47:42

15585 - Internal Control Module
P0606 00 [136] - Processor Fault
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 217298 km
Date: 2051.14.25
Time: 10:28:52

Als het zo doorgaat is dadelijk alles nieuw in de skoda haha :)
Ach zodadelijk weer een rit van 150km voor de boeg dus we zien wel welke kerst verlichting er weer gaat branden.

Ben benieuwd wat de experts te melden hebben, alvast bedankt.
Marcel

EdK

Forumguru
Word voor jou wel eens tijd voor dood ordinaire lekke band...... wij zouden dan niet blij zijn maar volgens mij spring jij dan een gat in de lucht...:koffie:

bobracing

Forumguru
Hahaha ja zeg dat wel :)
Dit is nu echt het nadeel van een moderne auto als je het mij vraagt die stomme lampjes die al branden alvorens er iets kapot is vaak....
Maar het weerhoud me er niet van om niet meer met de wagen te gaan rijden, ding rijdt verder super, vrij zuinig en is erg makkelijk en er past veel in :)

Antera

Donateur
Het is en blijft vervelend zo had ik vorige week spontaan problemen met de ESP die waarnaar hij zin had geactiveerd werd daarnaast ook Xenonkoplamp die ermee stopte. Zo heb je niks en zo heb je alles.

bobracing

Forumguru
Precies! Want je blijft toch extra oplettend rijden zo....
Maar ben benieuwd wat de experts zeggen van de meldingen.... zodadelijk ritje voor de boeg dus ben weer benieuwd haha

ertromp

Forumguru
Je hebt toch onlangs zaken aangesloten in je auto (BT module??) En plafonnière er uit gehaald? Heb je toen wel de accuspanning er af gehad?

bobracing

Forumguru
Enkel radio los gehaald dus stekker los,kabel er tussen en aangesloten,toen pas sleutel in contact en pas aan. Accu niet ontkoppeld. Lamp niet los gehad enkel kapje ervoor. Nu na enkele rit van 70km geen lampjes....

achbrouwer

Forumguru
wegvallen van cruise controle en oplichten gloeispiraal is vaak het beging van haperende rem relais
rem relais zit in het beveiligingscircuit van cruise controle
Problemen met rem relais begint vaak met haperen, het probleem wordt gedetecteerd door het oplichten van gloeispiraal in dashbord in combinatie met wegvallende cruise controle

rem relais kost ongeveer 20 tot 25 euro

bobracing

Forumguru
Waar zit dit rem relais? Dan wil ik hem eens gaan bekijken, jou verhaal omschrijft wel het probleem wat ervoorviel en hierna cruise controle niet meer gebruikt

Gr

Cordoba

Forumguru
Ik verwacht niet dat het probleem van achbrouwer, ook bij jouw auto het echte probleem is: de foutcode lijkt namelijk een heel andere kant op te wijzen. Ik verwacht wel dat beide gevonden foutcodes met elkaar samenhangen. Ik verwacht eerder dat er een sensor op het punt staat van kapot gaan, of last heeft van slecht contact of draadbreuk (bijv. een lambdasensor, maar kan ook heel goed iets anders zijn).

bobracing

Forumguru
Een aantal sensors al vervangen zoals men kan lezen op het forum. Dus ben benieuwd of dit gewoon domme pech is of dat het wat anders wil, wil het gewoon OK hebben :)

Monteurtje

Forumguru
Heb de oplossing voor storingscode P0606 vandaag gelezen.
Kwam het tegen toen ik voor een andere auto wat aan het opzoeken was of er iets bekend was voor een probleem. Meteen even wat andere dingen ook gelezen en kwam toen deze storingscode tegen.
In ELSA Pro kan ik kijken of er vanuit de fabriek bekende problemen zijn en wat voor oplossing ze daar voor hebben.
Het probleem zit in de software van het motorregelapparaat. Oplossing is een update.
Ik weet niet welke softwareversie je nu hebt. Dat kun jij vast uitlezen. Je kan de storing ook uitlezen.
Softwareversie zijn 4 cijfers. Begint met een 7, 8 of 9. Nieuwe versie die het probleem verhelpt is 9971.

bobracing

Forumguru
Kijk dat is een concreet antwoord :)
Kan ik dit met VCDS uitlezen welke versie ik heb? En een update hiervan plaatsen kan enkel de dealer neem ik aan?

Monteurtje

Forumguru
Ja dat kun je vast uitlezen met een VCDS. Ik heb zelf geen kennis van VCDS.
Updaten gaat via een online verbinding met Pon/fabriek. Dus daarvoor moet je naar de dealer. Het wel zo dat dit geen garantie/recall is. Dus de dealer zal er kosten voor in rekening brengen denk ik.

bobracing

Forumguru
Tja zal ook weer niet haha, nee maakt opzich niks uit aangezien anders jan en alleman er staat voor sw updates.
Maar ik zal even google of ik het kan zien, is mijn versie lager dan vraag ik volgende week maandag gezien ik dan een afspraak heb staan voor die brandstoffilter terugroep actie. opzich wel apart dat dit niet standaard doorgevoerd wordt een update. Maar een dealer wil dit op verzoek wel doen?

Monteurtje

Forumguru
Voeg anders als het niet duidelijk is een print screen toe. Als ik de getallen zie weet ik wel wat de softwareversie is. Van het motorelektronica idd.

bobracing

Forumguru
@Monteurtje
vcds.png

Ik heb denk ik dan versie 8509 zou dat kunnen kloppen?

Alvast bedankt
Marcel

Bovenaan Onderaan