ajan
Lid
Eindelijk was het afgelopen vrijdag zover.
Sinds 30.000 Km al bij de dealer geklaagd over een niet goed schakelende DSG-7.
Met name in de 2e versnelling, bij lage toeren hoorde je een soort raspend geluid, alsof de koppelingsplaten langs elkaar wrikten.
Dealer heeft er verschillende keren naar gekeken en in gereden, maar het zou allemaal binnen de marge vallen.
Ontevreden met dat antwoord ben ik naar een transmissie specialist in Lunteren geweest.
Daar werd bevestigd dat er iets niet goed was met de automaat, maar ze twijfelden of het de koppeling of het 2-massa vliegwiel was.
Met deze bevindingen naar een andere dealer in Veenendaal geweest. Daar bevestigden ze dat het niet goed was.
Ik dacht, hehe nu wordt er eindelijk wat aan gedaan. (Inmiddels 85.000 Km op de klok).
Maarja, dan moet PON nog overtuigd worden.
Zij wilden eerst dat de bak uitgelijnd zou worden. Kon ook het probleem veroorzaken. Bak uitgelijnd; geen resultaat.
Opnieuw aangevraagd bij de dealer, die er weer in ging rijden en toen het probleem wel mee viel vallen....
Na veel overtuigingkracht, kwam eindelijk het verlossende antwoord.
'Er is een gemodificeerde koppeling beschikbaar voor uw auto'
Gelijk afspraak ingepland voor montage ervan.
Een week later, bij een beurt in Apeldoorn, kwam ook die dealer met: 'Er is een gemodifieerde koppeling en die hebben we besteld'
Krijg ik er nu ineens 2? :crazy:
Die maar afgemeld en gezegd dat ze nu te laat waren en dat de dealer in Veenendaal dit lucratieve klusje mocht klaren.
Afgelopen vrijdag was het zover. Na een volle dag klussen en programmeren zit de nieuwe koppeling erin.
En ik moet zeggen... 'k Geloof dat ik weer een DSG heb zoals het hoort.
Even een paar weekjes afwachten voordat ik ga juichen, maar de eerste rit beloofde veel...
Arjan
Sinds 30.000 Km al bij de dealer geklaagd over een niet goed schakelende DSG-7.
Met name in de 2e versnelling, bij lage toeren hoorde je een soort raspend geluid, alsof de koppelingsplaten langs elkaar wrikten.
Dealer heeft er verschillende keren naar gekeken en in gereden, maar het zou allemaal binnen de marge vallen.
Ontevreden met dat antwoord ben ik naar een transmissie specialist in Lunteren geweest.
Daar werd bevestigd dat er iets niet goed was met de automaat, maar ze twijfelden of het de koppeling of het 2-massa vliegwiel was.
Met deze bevindingen naar een andere dealer in Veenendaal geweest. Daar bevestigden ze dat het niet goed was.
Ik dacht, hehe nu wordt er eindelijk wat aan gedaan. (Inmiddels 85.000 Km op de klok).
Maarja, dan moet PON nog overtuigd worden.
Zij wilden eerst dat de bak uitgelijnd zou worden. Kon ook het probleem veroorzaken. Bak uitgelijnd; geen resultaat.
Opnieuw aangevraagd bij de dealer, die er weer in ging rijden en toen het probleem wel mee viel vallen....
Na veel overtuigingkracht, kwam eindelijk het verlossende antwoord.
'Er is een gemodificeerde koppeling beschikbaar voor uw auto'
Gelijk afspraak ingepland voor montage ervan.
Een week later, bij een beurt in Apeldoorn, kwam ook die dealer met: 'Er is een gemodifieerde koppeling en die hebben we besteld'
Krijg ik er nu ineens 2? :crazy:
Die maar afgemeld en gezegd dat ze nu te laat waren en dat de dealer in Veenendaal dit lucratieve klusje mocht klaren.
Afgelopen vrijdag was het zover. Na een volle dag klussen en programmeren zit de nieuwe koppeling erin.
En ik moet zeggen... 'k Geloof dat ik weer een DSG heb zoals het hoort.
Even een paar weekjes afwachten voordat ik ga juichen, maar de eerste rit beloofde veel...
Arjan