Overzicht DSG-7 probleemgevallen.
Omdat ik
post nummer 39 niet meer mag bewerken (kan die termijn wat verlengd worden?) het hele lijstje maar weer gekopieerd:
1. ajan: S2 1.8 TSI 2010/01. Klachten sinds km 30.000. Koppeling vervangen bij km 58000, mei 2012.
Binnen 10.000 km weer storing, nieuwe (andere?) DSG gekregen (zomer 2012?) en nu (maar 2013) na 35.000 km weer klachten.
Vraag: Welk VAG-nummer heeft deze "nieuwe" DSG? Oftewel, was dit een echt nieuwe of een gereviseerde oude?
2. Spice: S2C 1.8 TSI 2010/06 (getuned). Klachten sinds km 31.000. Koppeling vervangen bij km ?, 30 mei 2012
3. TDI_DSG: S2 1.8 TSI 2010/??. klachten trillende auto onderin 2e versnelling vanaf 70000 km. Koppeling vervangen bij km 74000, mei 2012. Problemen ontstaan wederom bij 90000 km. Weer nieuwe koppeling bij 93000 km. Problemen ontstaan wederom bij 105000 km. Nu eerst software update gehad wat zoals verwacht niet geholpen heeft. Bij 107000 km nieuw vliegwiel gemonteerd wat helaas ook niet hielp. Nu is de auto bij de DSG dokter maar heb hem nog niet terug.
4. RogerS: S2 1.8 TSI 2010/08. Klachten sinds km 50.000. Koppeling vervangen juni 2012, km 55.000.
Stand van zaken 3-4-2013: 71.000 KM geen enkel probleem meer gehad.
5. dieselll: S2 1.8 TSI? 20xx/xx. Klachten sinds km? Koppeling vervangen december 2012.
6. Roomster DSG: Roomster 1.2 TSI 2011/05. Klachten sinds Mei 2012, km 12000. Koppeling vervangen april 2013?
7. jalex_h: S2 1.8 TSI 2010/09. Koppeling vervangen bij km 60.000, januari 2013.
8. arjahoekstra: S2 1.8 TSI 2010/08. Koppeling vervangen in juni 2012, bij 27.082 km
9. Petrolhead: O2 1.8 TSI 2009/04. Mechatronic, LMM, gasklephuis en bougies vervangen (2011) en meerdere software updates gehad (2x 2011 en 2013), paar dagen uit logeren geweest bij PON. Klachten niet verdwenen. Bovag garagebedrijf wil koppeling niet vervangen, heb nog 3 maanden garantie over. Coulance Skoda dealer december 2012 zou me 740 euro hebben gekost voor een nieuwe DSG koppeling incl 2 jaar garantie.
Samenvattend lijkt het dus auto's t/m 2010 te betreffen. Overigens heb ik ooit proefgereden in een bijna nieuwe S2 van 01-2010, en die schokte ook erg bij het schakelen t/m de 3e versnelling.
Veilig lijken tot nu toe de S2's vanaf 2011.
Edit: Ik kwam erachter dat ik die proefrit in voorjaar 2010 had gemaakt en niet in 2011. Daarom bovenstaande alinea aangepast.