Nieuwe logo's op Octavia II FL

Havana

Forumguru
Schroevendraaier en steekmes waren om residu plaksel eraf te krabben :) wat prima ging met grote hoeveelheden remmenreiniger.

Logo's eraf met een tandartshaakje openingetje maken en daarna gewoon losgetrokken met de hand.

Ridley

Forumguru
Idd: föhnen en dan met visdraad of zoals ik gedaan heb: föhnen en dan met een klantenkaart van de Gamma erachter steken en voorzichtig los trekken.

CDK

Forumguru
zoals reeds gezegd, föhn, visdraad of klantenkaart al dan net met ducktape om het randje van het pasje en residue verwijderen met wat wasbenzine.

Thokozanoah

Forumguru
Wel extra voorzichtig, een krasje is zo gemaakt.......en er zal niets voor terug komen neem ik aan? Zorg dat de omgeving eerst goed gewassen is, een zandkorreltje maakt vervelende krasjes. Maar inderdaad een föhn doet wonderen en dan zou het mooi zijn als je een pasje tegen de auto aanhoudt en dan met een ander pasje het logo loswrikt.......succes!

mikestar

Nieuw lid
let toch maar op met de letters er af te halen!
ik ben volgens mij de enige maar met pas, visdraad en fohn gedaan en er is lak verdwenen :wavecry: waardoor je de volledige tekst nog ziet staan als het ware omkaderd:mad::(

mike

CDK

Forumguru
@mikestar bij de huidige buitentemperaturen moet je uiteraard extra voorzichtig zijn, je bent voor zover ik weet de enige hier, maar dat maakt het niet minder vervelend :cry:

mikestar

Nieuw lid
Ik kan er nu ook wel met lachen maar er is dus op de rand tussen plaksel en lak iets gebeurt waardoor je nu de witte lijnen van de grondlaag ziet :( en ook effectief kan voelen.

ertromp

Forumguru
Wellicht eerst inderdaad een poetser naar laten kijken want grondlak lijkt me wel erg heftig. Misschien is alleen je blanke laklaag iets beschadigd

Joske

Forumguru
@mikestar

moet je toch even naar laten kijken hoor, best zo niet mee blijven rondrijden.. maak anders even een foto?

(of moet ik een foto komen trekken? vertrek zo dadelijk naar Puyenbroeck dus.... :D ;) ;) )

Green

Actief lid
Ook ik ben even bij dealer langs geweest voor nieuw type logo!!
Volgens dealer onderdelen man gaat dit niet passen op fabia uit 2010 type uit 10-2010!
Dit omdat grill en logo,s kleiner zouden zijn of net andersom!!
Hij kon wel nieuwe type logo,s leveren maar dat zou volgens hem niet gaan passen voorop de grill.
Zelfs al zou ik alleen de chroomstrip incl logo bestellen zou dit ook niet passen ivm andere type?grill en of motorkap?
iemand ervaring met plaatsen nieuwe logo op fabia van2010 of eerder!!

Ben niet al technisch maar ik zie geen verschillen tussen fabs uit 2010-2012!'

Bovenaan Onderaan