Beste mensen,
Ik lees hier een verhaal over wagenziekte bij de Astra en ik kan jullie vertellen dat dit een fabeltje is. Ik heb 27 jaar Opel gereden, waarvan 3 x Kadett Station, 3 x Astra's Station eerste lichting, 1 x Astra G Station en 2 x Astra H Station. Met al deze auto's heb ik nog nooit iemand horen klagen.
Een sport onderstel of niet. Ik heb 2x een proefrit gemaakt met de nieuwe Octavia en het eerste wat mij opviel dat het een stuiterbak was, ik vond het persoonlijk niet prettig rijden. Gelukkig kon men mij verzekeren dat bij mijn huidige Greenline Octavia geen sport onderstel meer op zat. Ik rij zo'n slordige 50.000 km p.j. en vind daarom comfort belangrijker. Inmiddels rij ik nu een maand met de nieuwe Greenline Businessline Octavia Combi en het rijd zeer comfortabel.
En over de stoelen ben ik zeer te spreken. In mijn laatste 2 Astra's had ik sportstoelen voor mijn rugklachten met lende steun verstelling. In de Octavia waren deze voor mij niet te bestellen, maar de standaard stoelen met lende steun verstelling zitten veel beter als de standaard stoel in de Astra.