Nieuwe Octavia of superb

___JC___

Forumguru
De Octavia is toch ruimer dan gedacht. We zijn gisteren met zn 5e naar Zeeland gereden zonder al teveel problemen. Ik zat voorin met mn ruim 2 meter en de andere 4 waren gemiddelde lengte (1.80m). Maar ik zat gewoon goed. Achterin waren ze wel een beetje aan het zeuren..
Je hebt dus helemaal geen S2 nodig! :grin:

Enkhuizen

Senior Member
Als je het gezeur achterin voor lief neemt dan kun je net zo goed een Aygo gaan rijden :grin: :grin:

niet met 5 volwassenen vrees ik, dan is eea wel heel intiem op de achterbank en de reis zal iets langer duren met zo'n driecilinder naaimachientje in het vooronder. :winkie:

Captain Hook

Forumguru
niet met 5 volwassenen vrees ik, dan is eea wel heel intiem op de achterbank en de reis zal iets langer duren met zo'n driecilinder naaimachientje in het vooronder. :winkie:
Tja, ik rijd ook liever in mijn O2 2.0 TDI dan in de Yaris van m'n vrouw. Maar qua tijdsduur maakt een ritje in Nederland niks uit. Beide auto's kunnen ruim de maximum snelheid in ons land overschrijden. Dus je bent er even snel. ;)
Op weg van NL naar Italie is het weer een ander verhaal, bij onze oosterburen loopt mijn O2 ietsie :rockon:harder dan die Toyota. En ligt de gemiddelde snelheid duidelijk hoger, maar binnen NL (zolang je je aan de geldende snelheden houdt)? Nou nee...

Tja, ik rijd ook liever in mijn O2 2.0 TDI dan in de Yaris van m'n vrouw. Maar qua tijdsduur maakt een ritje in Nederland niks uit. Beide auto's kunnen ruim de maximum snelheid in ons land overschrijden. Dus je bent er even snel. ;)
Op weg van NL naar Italie is het weer een ander verhaal, bij onze oosterburen loopt mijn O2 ietsie :rockon:harder dan die Toyota. En ligt de gemiddelde snelheid duidelijk hoger, maar binnen NL (zolang je je aan de geldende snelheden houdt)? Nou nee...

Voor je gevoel duurt een reisje in een Yaris wel iets langer. :winkie:

Mick

Actief lid
ik sluit me hier bij aan... Ik heb ook de s2 zonder columbus en heb een nieuwe navigon besteld. Minder diefstalgevoelig en een stuk goedkoper.

Goede keuze die Navigon. Heb zelf de 8110 en die is heerlijk. Van een collega hebben ze onlagngs okok zijn Columbus gestolen, en dan zit je met de troep.
Gelyukkig kreeg Pon er net 5 binnen, dus hij zat er weer snel in. Maar ja, dat weten de boefjes ook, dus als hij pech heeft is hij hem binnenkort weer kwijt. Hopleijk niet natuurlijk.

Maar even zonder dollen. Die S2 is wel erg ruim achter. Ik ben twee meter, en als je dan ziet wat voor beenruimte er achter nog is. Top.
De gewijzigde O2 vindt ik oork erg mooi, maar als de S2 er is als station wist ik het wel.
Nog een jaartje geduld dus, want volgend jaar moet hij er zijn volgens de importeur.

Succes met je keuze. En als ik jouw was zou ik niet direct zo´n duur, en diefstalgevoellig navigatie systeem nemen, ondanks dat het erg vraai en handig is.

___JC___

Forumguru
De Superb is inderdaad belachelijk ruim. Vooral achterin, voorin denk ik dat het niet veel scheelt met de O2. Maar zoals gezegd, 5 in een O2 kan ook gewoon. Okee, je moet er geen 5 van twee meter hebben, maar goed.

Hetzer

Forumguru
Superb is een klasse apart, de Octavia word nu toch alweer vrij gauw de "standaard", met de Superb heb je weer iets exclusiefs in handen en prachtige sjieka auto en hij is een slag groter dan de Octavia ,de materialen zijn mooier dan bij de Octavia..
Je hebt met de Superb ook echt een model, bij de Octavia is het "slechts" een facelift..

De 105 pk TDI heeft zich ook met de tijd al bewijzen en zal de Superb omgetwijfeld goed op gang brengen, en mocht je het te weinig vinden, dan zijn er tal van bedrijven die hem met fabrieksgarantie kunnen chiptunen!!!!!!!!!

ik zou echt voor de Supeb gaan,

succes met je keuze

S

superbII

Het is de SuperB geworden :aangenaam:

SuperB 1,9tdi Business Line (alles erop en aan) + Columbus + SUNSET

Is 23 Dec besteld en verwachte leverweek is week 9!!!

Nog 6/7 weken wachten dus :baby012:

ougie

Forumguru
Ik vind ze beiden schitterend en zou wat moeite hebben met de keuze. Echter ik ben een particulier rijder en zou nog graag een tijdje door rijden in mijn oude vertrouwde O2tje. Ik ben daarom vooral blij dat alle vernieuwingen niet echt spectaculair in het oog vallen. Zou blijft mijn O2tje toch nog redelijk bij de tijd. Het zou voor mij trouwens we een belangrijke reden zijn om volgende keer weer voor een Skoda te kiezen. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat het merk/model waar ik voor kies minimaal 4 tot 5 jaar mee gaat. Hiervoor heb ik Subaru Impreza gereden en daar kwamen tussen 2001 en 2007 vier verschillende modellen van uit. Als je dan in 2001 een gloed nieuwe koopt en je wilt er een paar jaar in bijve rijden, wordt je niet vrolijk als er anderhalf jaar later weer een nieuw model uit komt. Zeker de Superb vind ik een hele vooruitgang, hij leek nogal veel op de oude Passat, en die vond ik niet bijzonder. De O2 heb ik vanaf begin een heel mooi model gevonden en wat mij betreft hoefde er ook niet veel aan te veranderen. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar zo op het oog ziet alles er weer gelikt uit.

Bovenaan Onderaan