Nieuwe Octavia RS + Scout

Danny

Senior Member
http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2009_20_Octavia_RS_Scout.aspx

De Skoda Octavia RS en Scout hebben eindelijk ook de nieuwe neus. Technisch verandert er niets aan de twee topversies binnen het Octavia-gamma.
Nieuwe koplampen, andere bumpers en de RS beschikt voortaan over 18 inch wielen, met een design dat Skoda Neptune doopt. Je kunt de RS, die in het najaar leverbaar wordt, met xenonkoplampen bestellen en de auto heeft mistlampen die mee schijnen wanneer er gestuurd wordt. En de RS is al van verre herkenbaar dankzij dagrijverlichting.
De Skoda Octavia RS krijgt niet de 211 pk sterke versie van de 2.0 TSI, zoals de VW Golf VI GTI en de Seat Leon FR. Wel voldoet de 200 pk sterke krachtbron nu aan de euro 5-emissienormen. En de RS van voor de facelift was al leverbaar met de 170 pk sterke 2.0 TDI commonrail. De benzine-RS stoot 175 gram CO2 per kilometer uit, de diesel komt uit op 150 gram.
De Scout is eveneens alleen qua uiterlijk aangepast. Een opnieuw ontworpen bumperset, en koplampen en achterlichten in de stijl van de gewone Octavia maken de auto weer up-to-date. Wel meldt Skoda dat er een nieuwe kleur beschikbaar wordt, Rosso Brunello. Nog altijd is 4x4 standaard, waarbij een Haldex-koppeling zorgt voor de verdeling van de aandrijfkrachten. Skoda biedt de Octavia Scout aan als 1.8 TSI en als 2.0 TDI 140 pk. Let op, die laatste is nog altijd voorzien van de pompverstuivertechniek.

Bron; Autoweek.nl

___JC___

Forumguru
Xenon met AFS, LED dagrijverlichting, nieuwe velgen. Mooi hoor!

Maar die nieuwe neus he....brrrrrrrrrrr
:407:

MarcoO2

Forumguru
Xenon met AFS, LED dagrijverlichting, nieuwe velgen. Mooi hoor! Maar die nieuwe neus he....brrrrrrrrrrr

Welke neus vind je niet mooi? Die van de Scout, of de RS? De 1e is wat mij betreft inderdaad foeilelijk, de RS zou ik zo meenemen... die is juist erg mooi wat mij betreft!

Rolle

Senior Member
De neus van de RS is inderdaad niet mis, die mogen ze direct op mijn oprit komen zetten. Vind hem veel mooier dan de snuit van de gefacelifte O2.

MK74

Lid
Ik weet niet wat ik over het hoofd zie; maar de neuzen zijn toch gewoon precies wat je zou verwachten? De neus van de RS is gelijk aan die van de gewone O2, alleen de onderzijde bumper wijkt iets af. (led's en andere mistlicht units) Bij de Scout is er ook geen bijzondere ontwikkeling te zien. Nieuwe O2 neus op de oude Scout. Ondanks dat dit een negatief stukje lijkt, is het tegendeel waar. Mooie auto's (absoluut), maar geen onverwacht spectaculaire vernieuwingen. (muv die leds wellicht)

Rolle

Senior Member
De neus vand e RS is wel degelijk redelijk verschillend van de "gewone" O2. De verbinding tussen de onderlip en de bimper zelf loopt in een andere hoek waardoor de neus "agressiever" oogt.

03.jpg

Hetzer

Forumguru
Tja, nu wel duidelijk, voor de mensen die niet van neus van nieuwe 0-2 en S-2 houden zullen deze ook deze niet mooi vinden.... :D
Ik daarentegen vind de neus van de "nieuwe" O-2 Rs wel erg mooi, de voorbumper is ook erg geslaagd, ook leuk is het nieuwe RS embleem in de gril !!!, om mar te zwijgen over die dagrijverlichting :xyxthumbs:

sitechris

Donateur
nee, de nieuwe RS is echt geen verbetering imo. Mist agressiviteit, die de pre-facelift wel uitstraalt. Voor de rest ben ik overigens wel een RS fan, gewoon veel pk voor niet al teveel centjes. Plus alle andere positieve Skoda eigenschappen

Roel

Lid
Ik vind neus er niet slecht uitzien, maar ook niet echt spectaculair.
Maar dat hoeft ook niet, want ik hou wel van een wolf in schaapskleren:1884:!!!

___JC___

Forumguru
Ik vind de vorm van de koplampen echt niet mooi, zowel op de nieuwe O2 als de scout en zelfs op de RS. De rest is top voor elkaar maar die koplampen verpesten het wat mij betreft.

Wasmachineman

Forumguru
Het ziet er niet slecht uit maar die oude vind ik ook nog steeds mooi.
Wat strakker.
Maar goed, het is even wennen voor ieder die de oude gewend is.
Het dashboard en interieur vind ik zeker opgeknapt na de facelift.

Huyzen

Lid
Ik vind die nieuwe look ook niet per sé mooier dan de oude. Vooral de 'oude' Rs combi in het zwart is erg mooi.... :laugh:

TL@

Forumguru
Ik vind hem wel geslaagd. Ze mogen hem zo op mijn oprit zetten.

Vooral die nieuwe velgen en dat klein spoilertje vind ik geweldig.

Reizende

Actief lid
Tsja, om nog maar even wat over de smaak te twisten.. Ik vind de nieuwe O2-neus erg mooi. Ik heb zelf geen Skoda meer, maar kom regelmatig een nieuwe zwart combi tegen, en die ziet er echt gelikt uit.
RS is ook erg bruut..

Captain Hook

Forumguru
Als je de foto's van de nieuwe RS en Scout bekijkt, valt het me op dat de kleur zoveel impact heeft op het feit of je het mooi vind of niet.
Via deze link:
http://news.auto.cz/nove-modely/skoda-octavia-scout-facelift.html
(op de > klikken)
Dan krijg je de oude en nieuwe Scout onder elkaar te zien. Dan vind ik de facelift toch zeer geslaagd! Vooral die beige kleur staat de Scout goed!
Wel jammer dan nog steeds die PD diesel gebruikt wordt, de CR zou wat geciviliseerder zijn.

___JC___

Forumguru
Ik blijf de oude lampen mooier vinden. Wat voor een vorm zijn die nieuwe lampen eigenlijk? Hoe noem je dat? uitgelopen ellende? Scherpe lijnen of mooie rondingen willen we zien. Niet dit soort rare fratsen...

:icon_smile_dead:

Bovenaan Onderaan