Nieuwe Octavia RS + Scout

Captain Hook

Forumguru
Ik blijf de oude lampen mooier vinden. Wat voor een vorm zijn die nieuwe lampen eigenlijk? Hoe noem je dat? uitgelopen ellende? Scherpe lijnen of mooie rondingen willen we zien. Niet dit soort rare fratsen...

:icon_smile_dead:
Hoe ze het noemen weet ik niet, maar da's nou eenmaal de mode. :smirk:
Maarre, vond jij die Isignia niet fantaaastisch? Die heeft ook van de uitgelopen druppelvormen... :winkie:
 

MarcoO2

Forumguru
Als je de foto's van de nieuwe RS en Scout bekijkt, valt het me op dat de kleur zoveel impact heeft op het feit of je het mooi vind of niet.
Via deze link:
http://news.auto.cz/nove-modely/skoda-octavia-scout-facelift.html
(op de > klikken)
Dan krijg je de oude en nieuwe Scout onder elkaar te zien. Dan vind ik de facelift toch zeer geslaagd! Vooral die beige kleur staat de Scout goed!
Wel jammer dan nog steeds die PD diesel gebruikt wordt, de CR zou wat geciviliseerder zijn.

Helemaal mee eens. Op deze foto (scheelt klikken :winkie:) zie je duidelijk het verschil... en dan vind ik de nieuwe veel mooier. En dat geldt ook voor de RS. Zeker in dat blauw of geel... echt schitterend!

En de vorm van de koplampen.... tsja... dat blijft ook een kwestie van smaak. Ik vind ze mooi, zeker in combinatie met de nieuwe snoet.
 

___JC___

Forumguru
Hoe ze het noemen weet ik niet, maar da's nou eenmaal de mode. :smirk:
Maarre, vond jij die Isignia niet fantaaastisch? Die heeft ook van de uitgelopen druppelvormen... :winkie:

De neus van de insignia is veel mooier wat mij betreft. De lampen hebben inderdaad er wel wat van weg maar dan veel beter gelukt. De lampen van de Octy 2,5 zijn net boomerangs...
 

Bijlagen

  • opel-insignia-opc-2009-480x320.jpg
    opel-insignia-opc-2009-480x320.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 37
Neus nieuwe RS

Nieuw is niet altijd beter of mooier, dat blijkt nu maar weer. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind "neusjes" van de nieuwe generatie Skoda's niet al te mooi.
Deze neus blijft super!!!!
 

Bijlagen

  • RS.jpg
    RS.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 58
De grondspeling is vergroot tot 17,9 centimeter, is op de vergelijkingsfoto ook goed te zien. De Scout was en blijft :xyxthumbs:, tis dat ze geen DSG versie hebben...
 
teleurstellend

Nu rij ik zelf een RS (TDI) waar ik erg tevreden over ben. De reden voor een nieuwe auto is dat er iets te verbeteren is. De nieuwe motoren zijn niets veranderd. Het vermogen is identiek en mogelijk zelfs minder met de TDI motor (HDI). Verder is de nieuwe look wel mooi maar niet spectaculair voor een nieuw model te bestellen. Als Skoda nu eens meer mee zou gaan met Seat met vermogen en andere zaken dan had er een duidelijke reden geweest. Als er een nieuw model komt dan ga ik weer eens bij Seat kijken. Met deze update van puur de neus en wat kleine aanpassingen ga ik niet snel een nieuw model bestellen....
 

Roel

Lid
Als Skoda nu eens meer mee zou gaan met Seat met vermogen en andere zaken dan had er een duidelijke reden geweest. ...

Helemaal mee eens: tegenwoordig blijft een 1.8 TSI aardig kleven aan een RS. Het legio aan vermogen betreffende de 2.0 TFSI enorm (wel in verschillende motor (management) / turbo combinatie):
170 PK o.a Audi A6
200 PK o.a Octavia RS / Altea FR / Leon FR
211 PK o.a Golf VI GTI
240 PK o.a Leon Cupra / Golf V GTI 240
272 PK Audi TT
310 PK Leon Cupra FR

Doe mij de onderste maar voor de nieuwe RS :super:
 

Huyzen

Lid
:grin:
Helemaal mee eens: tegenwoordig blijft een 1.8 TSI aardig kleven aan een RS. Het legio aan vermogen betreffende de 2.0 TFSI enorm (wel in verschillende motor (management) / turbo combinatie):
170 PK o.a Audi A6
200 PK o.a Octavia RS / Altea FR / Leon FR
211 PK o.a Golf VI GTI
240 PK o.a Leon Cupra / Golf V GTI 240
272 PK Audi TT
310 PK Leon Cupra FR

Doe mij de onderste maar voor de nieuwe RS :super:

Je kunt natuurlijk ook een RS chippen naar 240 pk.
(of meer zoals Plaza, een verschil wat je absoluut voelt. Bedankt voor de rit nog, Plaza!)
 

Ralph

Lid
Heeft iemand duidelijke foto's van de led verlichting van de RS?
Ik ben wel van plan om er serieus naar te gaan kijken namelijk!
 

sitechris

Donateur
Golf GTD (170 pk CR diesel) kost 32000 euro. Is toch net even wat goedkoper en de Golf schrijft wat beter af. De RS en zeker de diesel vond ik al wat te hoog geprijsd (zeker in vergelijking tot een aangeklede 2.0 TDI 140 pk Octi), nu met de komst van de Golf GTD mag er imo best wat van de prijs af.
 

LenK

Forumguru
Inderdaad

Golf GTD 5d = 33140 (DSG 35640)
RS TDI 5d = 36050 (DSG 38950)

Skoda goedkoop? Dat is dus steeds meer een pagina in het geschiedenisboek.
 

___JC___

Forumguru
Ja maar heeft de GTD standaard leer, xenon e.d.? Dat is natuurlijk wel iets wat je uit de vergelijking moet halen. Bij de RS hebben ze gekozen om hem (bijna) full options aan te beiden. Als je bij de Golf de optielijs dr bij pakt voeg je zo EUR 5.000 aan de prijs toe. Maar VW is zeker laag gaan zitten met de prijzen van de Golf 6. Slim in tijden van recessie.

@L&K vergelijk even de prijs een Superb met een Passat. Of een Fabia met een Polo. Ken je die pagina dr meteen weer uitscheuren. Ouwe skodabasher.
:D
 

sitechris

Donateur
even verder vergelijken:

Golf GTI: 31.650
Golf GTD (zelfde uitrusting als GTI): 32.250
Verschil: 600 euro

Octavia RS TFSI: 33.500
Octavia RS TDI: 36.050
Verschi: 2.550 euro

Waarom is het gat tussen de RS benzine en diesel zo enorm groot? En vergelijk dat eens met de GTD en GTI?

En let wel: de Golf schrijft een stuk beter af als je die vergelijkt met de Octavia! Echt zonde dat ze de Octavia RS TDI zo uit de markt prijzen.
 

LenK

Forumguru
even verder vergelijken:

Golf GTI: 31.650
Golf GTD (zelfde uitrusting als GTI): 32.250
Verschil: 600 euro

Octavia RS TFSI: 33.500
Octavia RS TDI: 36.050
Verschi: 2.550 euro

Waarom is het gat tussen de RS benzine en diesel zo enorm groot? En vergelijk dat eens met de GTD en GTI?

En let wel: de Golf schrijft een stuk beter af als je die vergelijkt met de Octavia! Echt zonde dat ze de Octavia RS TDI zo uit de markt prijzen.

Zelfde met DSG: bij de Golf diesel +2500 bij de RS diesel +2900
 

___JC___

Forumguru
Moet VAG marketing zijn. Om de Golf te promoten...
Kleinere marge met een groter volume geeft net zoveel winst.
 
Bovenaan Onderaan