DannyG
Forumguru
Hoi David,
Fijn te lezen dat de wagen blijft bevallen . Het verbruik ligt al erg gunstig, lees ik. Zelf ondervind ik dat, wanneer je een dakbelading hebt (koffer of zeker bij fietsen), het wel serieus stijgt. Maar zonder dergelijke lasten is ie erg zuinig, hé.
Die schakelindicator is maar ter aanwijzing en ze willen bij VAG inderdaad dat je wel héél vlug schakelt. Langs de andere kant volg ik het toch wel dikwijls op. Wat bevalt je eigenlijk niet aan het start/stop-systeem? Als ik in een situatie zit waarbij ik het niet wil, dan blijf ik gewoon de koppeling ingedrukt houden en in eerste staan (zoals ik altijd al gedaan heb). Wil ik wel genieten van een uitgeschakelde motor voor het rode licht, dan zet ik hem in neutraal ontkoppel ik ... valt ie vaneigens stil. En nog voor ik de koppeling ingedrukt heb en hem in eerste gezet heb, is ie al terug vetrekkens klaar. Heb de S/S nog nooit afgezet.
Als je wat kleiner bent, dan is de zitpositie met de linkerarm inderdaad misschien wat vervelend. Meestal rijd ik met de elleboog op de bovenkant van het zijpaneel, de linkerspijl van het stuur met duim en wijsvinger vast houdend. Dat werkt meestal voor langere tijd bij mij.
Ik denk dat dit typisch is voor de wat bredere auto's. In plaats van de zitten mee naar buiten te verplaatsen, maken ze de afstand tussen de zijkant van de zetel en de deur groter met deze kleine ergernisjes tot gevolg.
Veel rijplezier nog
Fijn te lezen dat de wagen blijft bevallen . Het verbruik ligt al erg gunstig, lees ik. Zelf ondervind ik dat, wanneer je een dakbelading hebt (koffer of zeker bij fietsen), het wel serieus stijgt. Maar zonder dergelijke lasten is ie erg zuinig, hé.
Die schakelindicator is maar ter aanwijzing en ze willen bij VAG inderdaad dat je wel héél vlug schakelt. Langs de andere kant volg ik het toch wel dikwijls op. Wat bevalt je eigenlijk niet aan het start/stop-systeem? Als ik in een situatie zit waarbij ik het niet wil, dan blijf ik gewoon de koppeling ingedrukt houden en in eerste staan (zoals ik altijd al gedaan heb). Wil ik wel genieten van een uitgeschakelde motor voor het rode licht, dan zet ik hem in neutraal ontkoppel ik ... valt ie vaneigens stil. En nog voor ik de koppeling ingedrukt heb en hem in eerste gezet heb, is ie al terug vetrekkens klaar. Heb de S/S nog nooit afgezet.
Als je wat kleiner bent, dan is de zitpositie met de linkerarm inderdaad misschien wat vervelend. Meestal rijd ik met de elleboog op de bovenkant van het zijpaneel, de linkerspijl van het stuur met duim en wijsvinger vast houdend. Dat werkt meestal voor langere tijd bij mij.
Ik denk dat dit typisch is voor de wat bredere auto's. In plaats van de zitten mee naar buiten te verplaatsen, maken ze de afstand tussen de zijkant van de zetel en de deur groter met deze kleine ergernisjes tot gevolg.
Veel rijplezier nog