Nieuwe Polo aan de muur?

MarcoO2

Forumguru
Volkswagen hangt Polo al aan de muur

c070af75a193c42057695c0535e7c9d4.jpg



Een van de belangrijkste primeurs van de Autosalon van Genève is zonder meer de Volkswagen Polo. Officieel materiaal ontbreekt nog, maar vreemd genoeg heeft Volkswagen al wel gewoon reclameposters voor de auto op het beursgebouw bevestigd.

De kwaliteit van de foto is helaas niet zo goed, maar u krijgt in ieder geval een idee hoe de auto eruit komt te zien. Dinsdag volgt alle informatie, inclusief foto's op hoge resolutie. Om u een nog betere indruk te geven laten wij ook nog even onze computerillustratie van de Polo zien.
De Volkswagen Polo vertoont een duidelijke familiegelijkenis met de Golf. Over de technische details hebben we nog niet 100 procent zekerheid, maar het staat vast dat een 1.2 TSI en een 1.6 TDI nieuw zijn voor de Polo.
Op de Autosalon van Genève staat waarschijnlijk alleen de gewone versies. De Bluemotion en GTI volgen pas later dit jaar, waarschijnlijk op de IAA in Frankfurt.
 
De afmetingen nemen marginaal toe (van 3,92 naar 3,95 meter), waardoor qua ruimtewinst geen revolutie verwacht moet worden. Wel kunnen we rekenen op een aanzienlijk hoogwaardiger interieur dat merken als Ford en Seat het schaamrood op de kaken zal bezorgen. Bovendien stelt Volkswagen voor de nieuwe Polo opties beschikbaar die wij tot nu toe alleen maar kennen uit de hogere klassen: een navigatiesysteem met touch screen bediening, een achteruitrijdcamera, bi-xenon koplampen, voice control en een parkeerassistent.
Belangrijkste nieuwe krachtbron wordt een nieuwe 1.6 TDI dieselmotor met common rail inspuiting van 75, 90 of 105 pk. Het benzinegamma wordt gevormd door de bekende 3 cilinder 1,2 liter motor (van 60 of 70 pk; afhankelijk van het aantal kleppen), een 4 cilinder 1.4 met 85 pk en een 1.2 TSI met 125 pk.

Er komt ook weer een Polo BlueMotion; deze versie maakt gebruik van de 75 pk uitvoering van de 1.6 TDI en stoot dankzij een start/stop systeem en remenergie terugwinning slecht 87 gram CO2 uit. De 90 pk uitvoering van de 1.6 TDI kan net zoals de 1.2 TSI gecombineerd worden met een 7-traps DSG transmissie met dubbele koppeling.

In Genève zal alleen de hier afgebeelde 5-deurs versie te zien zijn. De onthulling van de 3-deurs uitvoering zal in september plaats vinden als de IAA van Frankfurt wordt gehouden. Het showroomdebuut is gepland voor juni. Volkswagen wil de Nederlandse prijzen laten beginnen onder de 14.000 euro. In 2010 kunnen wij de Polo GTI verwachten (met 170 pk 1.4 TSI motor) en de CrossPolo met vergrote grondspeling.

(bron: autointernationaal.nl)
 

Hetzer

Forumguru
dat wordt dan geheid een verkooptopper denk ik... overigens is die Polo ook niet lelijk zo te zien!


helamaal als diesel, de Nieuwe Polo Blue-motion word BPM vrij aangeboden !!!!!!!!!!!!!!

persbericht:

Vanavond onthult Volkswagen de officieel de nieuwe Polo, wij hebben nu al wat informatie over de nieuwe Bluemotion-variant.
Het prototype Polo Bluemotion is goed voor een CO2-uitstoot van 87 gram per kilometer. Als Volkswagen het productiemodel op 95 gram of minder weet te houden, krijgt de Polo in Nederland diverse forse belastingvoordelen: het model is dan BPM-vrij en valt als eerste B-segment auto in het bijtellingstarief van 14 procent. Belangrijk gezien de grote aantallen Polo’s die zakelijk gereden worden.
De Bluemotion concept krijgt een gloednieuwe 1,2-liter driecilinder commonraildieselmotor, het vermogen horen we later. De auto is verder voorzien van een start/stop-functie en een regeneratief remsysteem dat de accu oplaadt als de auto vertraagt.
 

Aiii

Lid
Damn, een auto van dat formaat in de 14% en zonder BPM. Dat wordt inderdaad een echte verkooptopper.

Zeg nou zelf, dat rijdt je toch 10 keer liever dan een Prius?!
 

MarcoO2

Forumguru
Damn, een auto van dat formaat in de 14% en zonder BPM. Dat wordt inderdaad een echte verkooptopper.

Zeg nou zelf, dat rijdt je toch 10 keer liever dan een Prius?!

Dat zullen we maar als retorische vraag beschouwen... :D:D:D:D
 

MarcoO2

Forumguru
Desondanks een mooi dash. Wordt langzamerhand een steeds volwassener auto. Is nu al fors groter dan de eerste golf...
 

Fabia

† In Memoriam
Het is gewoon een mini golf. Ben alleen bang dat íe knap prijzig zal gaan worden.
 

Hetzer

Forumguru
Is nu al fors groter dan de eerste golf...

Dat was de huidige ook al , de Fox is immers al groter dan de Golf-1!!!!!!!!
maar al met al een mooi uitziende auto, alleen de vraag is natuurlijk hoe de standaard Polo "Basis" er uit gaat zien, in de praktijk natuurlijk iets minder stoer
 

Bijlagen

  • vw-polo-7.jpg
    vw-polo-7.jpg
    67,9 KB · Weergaven: 21

TL@

Forumguru
U kunt alle kleuren kiezen als het maar zwart is
attachment.php

Zelfs al kon je eender welke kleur kiezen, zou ik nog zwart nemen aan de binnenkant.

Dat rood aan de buitenkant staat hem perfect. Misschien de opvolger van onze Golf IV voor moeder-de-vrouw (met de 1.2TSI van 105pk)
Op voorwaarde natuurlijk dat ze hem betaalbaar houden.
 

Hetzer

Forumguru
Nou de prijzen zijn inmiddels bekend,

Leusden, 11 juni 2009 - De nieuwe Volkswagen Polo staat vanaf 16 juli bij de Volkswagen-dealers. Inmiddels zijn alle prijzen en uitvoeringsspecificaties bekend. Dat betekent dat de Polo met onmiddellijke ingang te bestellen is. Ondanks toegenomen afmetingen, een ruimer interieur en een uitgebreidere standaarduitrusting is de nieuwe Polo lichter dan zijn voorganger. Dat komt onder meer tot uiting in gunstige verbruikscijfers en emissiewaarden. Daardoor vallen alle nieuwe Polo-modellen voor zakelijke rijders in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling. Wanneer de inruilauto voldoet aan de eisen van de slooppremie verhoogt Volkswagen deze afscheidspremie tot 2.500 euro. Hierdoor is de nieuwe Polo al beschikbaar vanaf 10.790 euro (inclusief BTW en BPM).


De nieuwe Volkswagen Polo staat op alle fronten voor een grote stap voorwaarts. Hij is ruimer zuiniger en efficiënter dan ooit. Ook de standaarduitrusting is er sterk op vooruit gegaan. Alle modellen beschikken bijvoorbeeld standaard over ESP (inclusief ABS, remassistent en ASR), centrale deurvergrendeling, elektrisch bedienbare ramen vóór, radiovoorbereiding met vier luidsprekers, front- en zijairbags, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, drie hoofdsteunen achterin en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Vanaf het tweede uitrustingsniveau (Trendline) zijn ook elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels standaard.

Vier uitrustingsniveaus
Het gamma van de nieuwe Polo start met de 1.2 Easyline met 60 pk en B-label, die inclusief bovenstaande standaarduitrusting voor 13.290 euro in de prijslijst staat. De Trendline staat bij de Polo voor dezelfde complete standaarduitrusting, maar dan met ruime keuze uit (sterkere) benzine- en dieselmotoren. De Polo Trendline met de 51 kW/70 pk sterke driecilinder 1.2 12V is leverbaar vanaf 13.990 euro en de viercilinder 1.4 16V (63 kW/85 pk) vanaf 14.590 euro. De Polo Trendline met de nieuwe 1.6 TDI (55 kW/75 pk) staat in de prijslijst voor 18.590 euro en de versie met de 66 kW/90 pk sterke 1.6 TDI voor 19.290 euro.
Tegen een meerprijs van 1.360 euro is de nieuwe Polo er ook als Comfortline. In dat geval wordt de standaarduitrusting onder andere uitgebreid met ‘Climatic’ airconditioning, een ‘Soft Touch’ dashboard, cruise control, boordcomputer en buitenspiegels, deurgrepen en stootlijsten in carrosseriekleur. De Polo Comfortline is er als 1.2 12V (51 kW/70 pk) en als 1.4 16V (63 kW/85 pk). Deze laatste versie is optioneel verkrijgbaar met de zeventraps DSG-transmissie.
De Polo in Highline-uitvoering biedt nog meer luxe. Ten opzichte van de Polo Comfortline heeft hij de volgende extra’s aan boord: 15-inch lichtmetalen velgen, sportstoelen, een middenarmsteun, lederen bekleding van stuur, pooknop en handremgreep, donker getinte zijruiten achter en mistlampen vóór. De meerprijs voor de upgrade naar de Highline-uitvoering bedraagt 2.560 euro. De Polo Highline is bovendien de enige Polo die kan worden geleverd met de 77 kW/105 pk sterke 1.6 TDI. De versies met de 1.4 16V en de 1.6 TDI (66 kW/90 pk) zijn ook leverbaar met de efficiënte DSG-transmissie met dubbele koppeling.

Aantrekkelijke pakketten
Afgezien van de verschillende uitrustingsniveaus is er ook een aantal aantrekkelijke pakketten met meeruitvoeringen te verkrijgen op de nieuwe Polo. Zo is hij leverbaar met het Executive-pakket. Dit is leverbaar vanaf 525 euro en omvat het radiosysteem RCD 310, een CD-speler, MP3-titelweergave en een multimedia aansluitbox (directe aansluitmogelijkheid van iPod- dvd- en MP3-spelers met USB-verbinding). Het Executive Plus-pakket (vanaf 1.350 euro) is nog uitgebreider. Hierin opgenomen zijn het navigatiesysteem RNS 310, een kleurenscherm met touchscreen bediening, telefoonvoorbereiding, middenarmsteun vóór en de multimedia aansluitbox. Overigens is de multimedia aansluitbox ook verkrijgbaar als meeruitvoering voor 195 euro.



--------------------------------------------------------------------------------
 

Bothje

Heel gewoon lid
Kreeg het volgende in mijn mailbox:

De Nieuwe Volkswagen Polo

Vanaf donderdag 16 juli is het zover. Dan staat de nieuwe Volkswagen Polo in onze showroom op de Faradayweg 1 te Spijkenisse. Een volwassen Volkswagen die zijn klasse bijna ontgroeid is. Niet alleen vanwege zijn design, maar ook qua milieuvriendelijkheid, veiligheid en technologie.

Introductie
Vanaf donderdag 16 juli tot en met zaterdag 18 juli introduceren wij deze fantastische nieuwe Volkswagen Polo in een gezellige showroom met een hapje en een drankje.

De Nieuwe Volkswagen Polo
De nieuwe Volkswagen Polo is verkrijgbaar in een Easyline, Trendline, Comfortline en een Highline uitvoering. De Polo wordt in verschillende motoren geleverd vanaf energielabel B. Naast handgeschakeld wordt de nieuwe Polo ook in een zeventraps DSG-transmissie geleverd. De Nieuwe Volkswagen Polo is verkrijgbaar vanaf € 13.290,-.
 
Bovenaan Onderaan