Nieuwe Polo aan de muur?

joergarms

Senior Member
Mooie wagen geworden, mijn ouders rijden nog de vorige versie, met 130 pk tdi 6bak, das echt een kanonnetje!
Alleen jammer dat je er zo enorm veel voor betaald, die van hun kostte zo'n 29000 euro, veel geld voor een auto in de kleine klasse.

Maar die nieuwe die bpm-vrij wordt aangeboden, das mooi werk, daarna evn chippen, en keihard iedereen uitlachen toch.

Bothje

Heel gewoon lid
Nog wat beelden van de presentatie in Spijkenisse, waarbij men de moeite heeft genomen om een aantal generaties te presenteren om het nieuwe model heen.
Wat ook opviel was de dubbele bodem achterin en de wat hoekige spiegel.
Het portier is ook wennen....

Bijlagen

• IMG_1852.jpg
    IMG_1852.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 25
  • IMG_1990.jpg
    IMG_1990.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 20
  • IMG_1981.jpg
    IMG_1981.jpg
    100 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1874.jpg
    IMG_1874.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_1885.jpg
    IMG_1885.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 19

TL@

Forumguru
Hij is wel belachelijk duur vind ik. Een beetje aangeklede 1.6TDI met 105pk komt in België op 20.000€. Onze Golf IV kostte 5.5jaar geleden maar zoveel en die heeft alles behalve leer en navi erop zitten en 130pk ipv 105.
Een beetje van de pot gerukt lijkt me.

Hetzer

Forumguru
Ben vandaag op pad geweest met een nieuwe Polo met de oude 1.4 motor, deze motor word niet meer geleverd in de Fabia.
moet toch zeggen dat het best lekker rijd, ik vind de Polo aan de binnenzijde toch net iets mooier afgewerkt dan de Fabia.
Ik vind dat toch nog wel een groot verschil, dat verschil zie ik niet tussen een O-2/Superb en de Passat die vind ik redelijk aan elkaar gewaagd als je naar de afwerking van het interieur ga kijken.

9ie8mo.jpg
ac9xl.jpg

MarcoO2

Forumguru
Als je vlak na elkaar in een Superb en een Passat (in vergelijkbare uitrusting) gaat rijden, dan vind ik de Passat toch nog wel van een beter/ hoger niveau dan de Passat. Maar bij de Fabia en de Polo is het verschil inderdaad nog groter.

MarcoO2

Forumguru
De laatste Passat had inderdaad een Superb moeten zijn. Scherp! ;) Ondanks dat de Superb al erg goed is, is de Passat toch echt nog wel beter.

sitechris

Donateur
Polo (vanaf comfortline) heeft heel goed interieur. Fabia minder. Maar als je de ibiza ziet, dan is de fabia weer stukken beter.

piair1982

Forumguru
Mee eens, maar de portemonnee is meestal doorslaggevend ;)

Dan is interieur minder belangrijk en subjectief.

E

Ex-lid 2926

En toch, als ik de ruimte van een stationcar zou kunnen missen dan vind ik uit het rijtje A1, Fabia, Ibiza en Polo de laatste toch verreweg de mooiste en zou dus mijn keuze zijn, ook al is een Polo iets duurder dan een Fabia of Ibiza. Op de IAA in Frankfurt stond een uitermate fraaie metallic rode Polo in R line uitvoering. Er hing helaas ook voor Duitse begrippen een pittig prijskaartje aan.

sitechris

Donateur
Audi heeft sinds kort wel een aantrekkelijk pakket op de A1. Aangezien ze te weinig verkopen, zie je her en der wat leuke kortingen. Zo ook de S edition

Inhoud S edition:

- volautomatische airconditioning
- middenarmsteun voorin
- verwarmbare buitenspiegels
- metallic of pareleffect lak
- radio concert / navigatiesysteem
- Audi sound system
- multifunctioneel sportstuur
- Xenon plus verlichting
- S line exterieur (spoilers, 17 inch velgen etc)
- S line interieur (o.m. sportstoelen, interieurlijsten etc)
- LED-lichtpakket
- opbergpakket

Voor een 1.2 TSI met 86 pk betaal je nu 23k. Is op zich niet heel erg verkeerd. Als je de opties ziet waarmee dit ding is uitgerust, is het gat met de Polo er niet meer. En de restwaarde van de Audi zal ook goed zijn denk ik. Mijn grootste kritiek op de A1 is de prijs/kwaliteit. Maar dit pakket maakt hem wel wat aantrekkelijker.

MarcoO2

Forumguru
Mijn keuze zou inderdaad toch de A1 zijn, maar dan wel in een versie zoals Chris net post. Anders is de verhouding prijs/kwaliteit echt volledig zoek.

Bovenaan Onderaan