Nieuwe Roomster topic

Eduardo

Forumguru
Weet er al iemand iets over de nieuwe Roomster ??
Zou ergens in 2015 worden gelanceerd....

vr.groet,
Eduardo

Import Yeti

Forumguru
Hopelijk komt er dan wel een model die niet foeilelijk is.
Persoonlijk heeft die Roomster mij nooit aangetrokken.

Joske

Forumguru
het "zou" (maja, van horen zeggen hoor je veel liegen natuurlijk ;) ) een 7-zitter worden. Deze kwam ik onlangs tegen:

skoda-monovolume-schulte.jpg

Zowat genre Dacia Logan meets Skoda ;)

Noord26

Forumguru
Het is niet de meest fraaie auto in veler ogen. Maar praktisch zeker wel. En het is een Skoda. Dus altijd prima. Ik zie er een prima gezinsauto in bijvoorbeeld. Als er eentje met 1.8 of 2.0 TSI komt kan dat zo maar eens de opvolger van de SuperB worden.

Waalko Kramer

Forumguru
Dit zal hem worden!

Begin 2015

Bijlagen

• SkodaRoomsterLarsonAutobild290312_1886125_1_sps_Pxgen_r_630xA_zpsab53f8b0.jpg
    SkodaRoomsterLarsonAutobild290312_1886125_1_sps_Pxgen_r_630xA_zpsab53f8b0.jpg
    55,7 KB · Weergaven: 78

CDK

Forumguru
Haha nou dat zou wel fraai zijn als dat waar is! Ontworpen door de Skoda boys, 10 jaar misbruikt door VW en nu zou Skoda het afdankertje weer mogen gebruiken??
Altijd mooier als de huidige Roomster natuurlijk en wel een lekkere ruime gezinswagen, dat dan weer wel! ;)

Import Yeti

Forumguru
Inderdaad, voor mij ook geen afgedankte Touran kloon. Skoda heeft genoeg in zijn mars om zelf met een mooi ontwerp te komen. Laat maar komen hoor Skoda:jaja::D:D:D

EdZ

Donateur
Hopelijk komt er dan wel een model die niet foeilelijk is.
Persoonlijk heeft die Roomster mij nooit aangetrokken.
Dat is nu net de reden dat hij mij wel heeft aangetrokken. Het is absoluut een opvallende verschijning. En @ertromp : ik was begin deze week weer eens 2 dagen in Duitsland en inderdaad kom je ze daar veel meer tegen. Ik denk dat ze hier te hoog geprijsd zijn.

ertromp

Forumguru
Ik denk inderdaad dat de prijs hier te hoog is. Ik vind het een ondergewaardeerde auto. Erg veel ruimte en goede techniek zoals de O2 achteras.
Van mij mag de toekomstige Roomster best wel afwijkend en niet doorsnee zijn qua model. Als de hoogte / lengte en breedte verhoudingen maar kloppen want die vind ik bij de Fabia 2 Combi niet echt mooi.

Import Yeti

Forumguru
Trouwens, ik geloof wel dat de roomster wel een hele functionele auto is. Neem maar als voorbeeld de varioflex achterstoelen in de Yeti, die zaten al eerder in de roomster.

EdK

Forumguru
De huidige RR is functioneler dan de Yeti.
In de RR kon ik meer kwijt aan bagage dan in de Yeti

Met RR op vakantie geweest naar Norway met 3 volwassenen en 1 koter van toen 5 a 6 jaar met bagage en
ging allemaal mee zonder problemen

peperskoda

Forumguru
De laatste tijd circuleren er in Duitsland geruchten als zou de nieuwe Roomster een afgeleide worden van de huidige Caddy. In Tsjechië weet men te vertellen dat er nog altijd geen besluit is genomen over de opvolging van de Roomster...... Het is dus allemaal nog gissen. Ik hoop dat er een goede opvolger komt, die net zo variabel is en net zo goed rijdt als de huidige.
Overigens is de Roomster al lang niet echt duur meer. Voor de prijs van een gemiddelde Rapid SB rij je ook een goed aangeklede Roomster. De mijne, een Ambition met veel opties, heeft nog geen €19.000,= rijklaar gekost. Het blijft een geweldige auto. Geniaal veel ruimte en variabiliteit en met de TSI motoren presteert het ding ook nog prima. Mijn 86pk torretje perst er een GPS top uit van 181 km/h en mijn verbruik is gemiddeld over de 32000km die ik nu gereden heb 1 op 16.
Volgens mij zij de Nederlanders bang om in een opvallender auto te rijden dan de buurman. Die Duitsers en Belgen zijn zo gek nog niet..........

Canon-Eye

Forumguru
Of mijn auto wel of niet opvalt zal me worst wezen - de vraag is of ik 'm mooi genoeg vind om er in te willen rijden.
Voor mijn huidige Fabia is het antwoord daarop "nog nèt" (maar dan niet in 't Fries), de Roomster kreeg destijds bij de introductie al voluit "nee" van me.

EdK

Forumguru
de Roomster kreeg destijds bij de introductie al voluit "nee" van me.

Wat een ongelooflijk impulsieve reactie is dat dan geweest....
Jij die volgens mij juist alles functioneel bekijkt heeft gereageerd uit emotie........:fool:

Zou als ik jou was zeker een proefrit gaan aanvragen om op je NEE terug te komen..........

:pieker::jaja::dankje:

Canon-Eye

Forumguru
Nee hoor - ik had er al een uitgebreide proefrit over zowat heel Voorne-Putten-Rozenburg mee gemaakt en het ding uit alle hoeken uitvoerig bekeken. En toen besloten dat het toch niks voor mij was... Het uiterlijk sprak me totaal niet aan.

Destijds reed ik overigens nog een F1C, die later is opgevolgd door een O2C-DSG - op goede gronden, omdat ik intussen van werklocatie veranderd was en geruime tijd dagelijks 2x 130km moest gaan rijden (ipv de 8km enkele reis die ik eerder gewend was). Dan wil je wel iets meer auto om je heen.

die volgens mij juist alles functioneel bekijkt
"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede" is doorgaans mijn uitgangspunt. 't Is uiteindelijk altijd een afweging. Functionaliteit weegt daarbij zwaar, maar is natuurlijk niet de enige factor!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Erg veel caddy gehalte met een skodaneus............neuhhhh zal t niet worden

Bovenaan Onderaan