Nieuwe Roomster topic

EdK

Forumguru
Gaan teveel geruchten de ronde , zal uiteindelijk een grote verrassing worden vermoed ik zo..

EdZ

Donateur
Ik zie de Yeti ook wel voor mijn deur staan, maar...duurder, zwaarder en notabene (iets) kleiner dan de RR. De laadruimte dan, hoe het van binnen uitpakt weet ik niet. Maar ik ben een week op vakantie geweest met 3 volwassenen en twee kinderen (9 +12jr) en de bagage paste er allemaal in, nog net achter het bagagerek.

Aangekleed en wel (maar zonder LM velgen en met 86pk) zou een Ambiton mij ruim 20.000 kosten en dat is voor een wagen die toch een soort van Fabia+ is (in ieder geval de voorste helft) toch een hoop geld. Een eenvoudige Focus of Astra Station zijn bijvoorbeeld vrijwel even duur en dan toch net wat ruimer/luxueuzer.

Import Yeti

Forumguru
Onderschat de Yeti niet wat betreft bagageruimte. Ik ben nu 2 jaar op rij met 3 volwassenen en 1 kind van 9 jaar op wintersport in Oostenrijk geweest. 4 Paar ski's, 4 paar skischoenen, 4 skihelmen en 4 reistassen voor een weekje skivakantie mee. En skikleding neemt nogal wat ruimte in....
En dat alles in de Yeti, dus geen schoonmoederkoffer op het dak. En dan ook nog met een gemiddeld verbruik hebben van 1:17,7 gedurende de gehele vakantie.

EdK

Forumguru
@Import Yeti schoonmoeder op het dak ??? trekhaak is genoeg hoor, nie teveel luxe geven want dan kom je helemaal niet meer van ze af !!

Maar ik onderschat zeker de bagageruimte niet van de Yeti, alleen mijn praktijk ervaring is dat ik in de RR toendertijd meer en makkelijker in kwijt kon dan de Yeti.
Wil hiermee niet zeggen dat de Yeti een kleine bagageruimte heeft hoor, want voor dagelijks gebruik is dit meer dan genoeg maar met de RR was het net ff een beetje beter en makkelijker..

En dat is puur uit praktijk ervaring daar ik het genoegen heb nu de Yeti te rijden en ervoor met net zoveel genoegen de RR

Import Yeti

Forumguru
BTW, ik ben er ook tevens van overtuigd dat bovenstaande ook gemakkelijker kan met een RR dan met een Yeti.
De RR is nu eenmaal ruimer dan de Yeti...

Hetzer

Forumguru
Roomster kruipt naar Touran toe ???
En dat terwijl het ontwerp van de Touran eigenlijk in de race is geweest om destijds de Roomster te worden ;)
Maar goed, kan idd nog weinig zeggen van deze spionage foto's

Joske

Forumguru
Erg é!

Hopelijk stoppen ze er voldoende Skoda persoonlijkheid in. Er is nog steeds vraag naar dit type wagens :jaja:

ertromp

Forumguru
Er is inderdaad nog weinig over te roepen aangezien de gespotte auto zo'n mule is dus carrosserie van een bestaande en onderstel/motor nieuw

Import Yeti

Forumguru
Mag idd hopen dat het geen Touran kloon zoals de Exeo gaat worden. De Touran is nu toch wel een beetje passé.
Hoop toch echt dat Skoda met wat beters en eigen ontwikkeling gaat komen.

EdK

Forumguru
Gaat van een aparteling wel een burger huisje boompje beestje wagen worden op deze wijze......
Zo één die iedereen rijdt en niemand echt herkent...

EdZ

Donateur
Ik mis inderdaad het "aparte" van de roomster. Volgens sommigen afgrijselijk, maar voor ons juist een pré. Wel valt mij de zichtbare middenstijl tussen de deuren op.

Zespri

Forumguru
In een eerder bericht dat ik gepost heb omtrent de Yeti en de grotere SUV van Skoda een berichtje over de Skoda Roomster.

Bron : Auto motor und sport Heft 2 dd 8 jan.2015.

bijgaand het berichtje

upload_2015-1-18_0-34-40.png

Cordoba

Forumguru
Als er een Caddy-achtige komt voor Skoda, zal dat de verkoopcijfers ook goed kunnen doen: behalve de personenuitvoering, zul je dan ook een 'hondenhok-uitvoering' krijgen voor bedrijven, dus dat kan de cijfers aardig opschroeven. Binnen de VAG-groep heeft de Caddy na het verdwijnen van de Seat Inca is er binnen de Vaggroep geen alternatief meer voor de VW-caddy.

Zespri

Forumguru
tja alles is nu mogelijk door de vrijgave van het MQB platform van het moederconcern VW.
Ik vermoed zelfs dat een plug in hybride zal worden ontwikkeld voor alle merken en dus ook voor Skoda

Ik ben benieuwd wat er allemaal voor nieuws staat op IAA en op Geneve..

We zullen het allemaal mee gaan maken lijkt mij..

Hans O.

Forumguru
Skoda bevestigt: nieuwe Roomster op VW Caddy-basis
door Bart Oostvogels | Autovisie
PRAAG -

thumb

Skoda-designbaas Jozef Kabaň heeft in een interview met Autovisie bevestigd dat het merk de volgende generatie Roomster uitbrengt op basis van de nieuwe Volkswagen Caddy.

Skoda+Roomster+001.jpg
Skoda RoomsterFoto: Skoda
Skoda+Jozef+Kaban+Autovisie+interview+Bart+Oostvogels+Ron+van+der+Slik.jpg
Jozef Kabaň in gesprek met AutovisieFoto: Ron van der Slik

“Laten we vooropstellen dat het segment van de Roomster het moeilijk heeft, maar dat weerhoudt ons niet om een opvolger te brengen”, zegt Kabaň. “De volgende Roomster groeit en gaat daardoor meer interieurruimte bieden. Het kiezen voor de Caddy als basis is zodoende de juiste keuze”, aldus de designbaas.

Geen buitenbeentje
Skoda-topman Winfried Vahland gaf al eerder aan dat de nieuwe Roomster wat betreft design geen buitenbeentje meer zal zijn. Het huidige model heeft een wat controversieel uiterlijk doordat de bijzonder vormgegeven raamstijlen. De Roomster-opvolger krijgt een design dat meer in lijn is met de overige nieuwe modellen van het merk.

Geen bedrijfswagen
De nieuwe Roomster komt er volgens Kabaň alleen als personenwagenuitvoering. Het Tsjechische merk legt zich niet toe op de ontwikkeling van bedrijfswagens, want daarvoor heeft Volkswagen een eigen afdeling.

Productie
Skoda’s huidige Roomster kwam eind 2006 op de markt en maakt gebruik van componenten van de vorige generatie Fabia en Octavia. De fabriek in Tsjechië werkt momenteel aan de laatste lichting, want in week 22 van dit jaar, de laatste maand van mei, stopt de productie. De opvolger komt op z’n vroegst begin volgend jaar op de markt. In Nederland is de Roomster al niet meer nieuw te bestellen en levert de importeur alleen nog uit voorraad.

Bovenaan Onderaan