Nieuwe Roomster

Hetzer

Forumguru
f528ar.jpg

zie ook dit bericht:

Skoda pimpt seine Fahrzeugpalette: In den nächsten Jahren werden Octavia, Fabia und Yeti überarbeitet. Richtig überraschend weil richtig schön wird der neue Roomster.

In den nächsten Jahren startet Skoda eine Modelloffensive: Sechs neue Modelle sollen laut „Auto Bild“ bis 2016 auf den Markt kommen. Besonders verändern soll sich dabei der Roomster. Ab 2013 soll der Hochdachkombi zum Van werden und damit dem konzerninternen Mitstreiter VW Touran Konkurrenz machen.

Gefertigt wird der Roomster auf Basis des Modularen Querbaukstens (MQB). Die neue Plattform debütiert in diesem Jahr mit dem Audi A3. Das neue Konzept vereinfacht in Zukunft die Produktion aller Fronttriebler von Volkswagen. Das spart Kosten. Durch die Verwendung verschiedener Vorder- und Hinterwagen-Module können bei der Verwendung des MBQ auf einfache Weise unterschiedliche Radstände und Spurbreiten erzielt werden. Beim Roomster soll deshalb mehr Qualität in den Innenraum gesteckt werden. Unklar ist noch, ob er seine Schiebetüren behalten darf. Die sind zwar praktisch, aber teuer in der Produktion. Zudem ist die Gefahr groß, dass der günstigere Skoda dem VW Touran zu viele Kunden streitig macht.

Skoda selbst sagt noch gar nichts dazu. Unsere Computerretusche zeigt den Roomster nach aktuellem Stand ohne Schiebetüren. Dafür mit markanter, neuer Front und dynamischerer Linienführung. Klar zu erkennen ist die Ähnlichkeit zum VW Touran.

Wichtig für alle Väter, Mütter und Freizeitsportler: der Skoda bleibt unverändert günstig und wird nicht mehr als 14000 Euro kosten.

bron: MOTOR-TALK - Europas größte Auto- und Motor-Community!

michelover

Forumguru
Mooie gezinswagen. Maar wel heel wat anders dan een Roomster. Vreemde ontwikkeling, VAG probeert juist altijd zijn producten in de basis vorm door te laten groeien. Dit is geen groeien maar gewoon opnieuw beginnen. Jammer want volgens mij had de Roomster toch aardig wat "fans".

Fabia

† In Memoriam
Geef mij maar de oude Roomster. Ik vind dit design veel te veel volkswagen en niet skoda.

CharlesTucker

Forumguru
Smaken verschillen, ik vind hem er op het eerste gezicht prima uitzien (maar ik ben dan ook geen fan van het uiterlijk de "oude" Roomster). Wel met jullie eens dat het 'eigene" er flink af is, maar eerlijk gezegd interesseert dat me niet zo. Als ie inderdaad redelijk geprijst is, en vwb ruimte inderdaad een concurrent van de Touran wordt zou deze best eens over een jaar of 3, 4 op de shortlist van potentiele vervangers van m'n O2C terecht kunnen komen.

maartenv84

Senior Member
Ik denk meteen aan een Touran als ik dit model zie. Nu las ik hier ergens op dit forum ook al dat de Touran eigenlijk een ontwerp van Skoda was...

Zelf denk ik dat dit model het bij de "massa" beter zal doen dan de huidige Roomster, ook al verliezen ze er een paar fans van de huidige modellijn er mee.

ziet er mooi uit, echter als je niet naar het logo zou kijken is het bij mij een nieuw design van de VW touran. Erg jammer want het rondere elegante wat skoda had is hier niet in terug te vinden.

Leuk een gezinsauto met als kenteken DAD 8000:)

Ben groot skoda fan maar vind de huidige roomster toch 1 van de lelijkste auto's ooit gemaakt (samen met de oude fiat multipla) Deze nieuwe ziet er super uit.
Is toch duidelijk als skoda te herkennen.

EdK

Forumguru
Wat me opvalt in de reacties mbt de verkoopaantallen dat er alleen maar locaal wordt nagedacht.
In onze naburige landen is de RR een stuk populairder dan inderdaad hier in Nederland maar als het een flop was geweest had deze RR allang uit het assortiment van Skoda geweest.

En wat betreft het uiterlijk, tsja je vind het een gedrocht of je vind hem mooi !
Maar dat is het mooie van de mens en zijn eigen mening die hij heeft.

Maar dan wat betreft de functionaliteit van de RR.

Ideaal is deze wagen in zijn huidige vorm, elke keer stond ik weer verbaasd wat er na opklappen van de achterstoelen aan ruimte tevoorschijn kwam en wat je er dan inschoof.
Dan met de wat kleine kinderen achterin, ik hoor nog men vriendin de dochter van toen 5 zeggen nu kan ik de koetjes in het gras zien lopen.
Maw vroeger keek ik tegen een deurpaneel aan.

En nu met de Yeti rijdend die groter oogt en een fijne wagen is en een klasse beter dan de RR
Maar kwa ruimte wint hij het echt niet van de RR
Raar maar waar !

En nu maar afwachten of dit nieuwe model hier ook aan kan gaan tippen.
Maar ik mis al de achterramen zoals de huidige RR ramen zijn.
Ja en hij smoelt misschien iets beter, maar ben bang dat dit alles ten koste gaat van de functionaliteit van de RR waar hij nu zo sterk in is.

Buster

Lid
Van de buitenkant gezien vind ik deze veeeel mooier dan de huidige Roomster:
Het idee van de lage lijn bij de achterruiten (zicht voor kinderen achterin inderdaad) vond ik goed, maar in mijn beleving paste het ontwerp van de voorportieren helemaal niet bij de achterportieren.

EdK

Forumguru
Mooi he Buster mens wezen !
Die wezens hebben allemaal verschillende smaken en meningen.

Maar de een koopt een wagen op functionaliteit en de ander op looks, en dit geeft al bovenstaande tekst zijn inhoud

Ik quote even de duitse reportage 'Beim Roomster soll deshalb mehr Qualität in den Innenraum gesteckt werden. Unklar ist noch, ob er seine Schiebetüren behalten darf. Die sind zwar praktisch, aber teuer in der Produktion.'

Mijn duits is niet zo goed, maar de Roomster heeft toch geen 'Schiebeturen' ofte schuifdeuren ??

EdK

Forumguru
Die 'gunstige prijs' kunnen we hier in ons belastingparadijs wel op de buik schrijven.

100% zeker dat hij hier duurder gaat worden dan de RR nu , en dan rekeninghoudend dat de BTW en de inflatie erbij gerekend is bij het oude model RR

djmshell

Senior Member
Ik was al geen fan van het uiterlijk van de roomster en vind dit er niet beter op worden. de neus vind ik nog we gaan. al hoewel ik het met meerdere hier eens ben dat het meer een VW gehalte heeft.

Fabia

† In Memoriam
Ik quote even de duitse reportage 'Beim Roomster soll deshalb mehr Qualität in den Innenraum gesteckt werden. Unklar ist noch, ob er seine Schiebetüren behalten darf. Die sind zwar praktisch, aber teuer in der Produktion.'

Mijn duits is niet zo goed, maar de Roomster heeft toch geen 'Schiebeturen' ofte schuifdeuren ??

Ik denk dat het om een prototype gaat die schuifdeuren heeft en vermoedelijk dat het uiteindelijke model dus niet zal hebben.

Pendragon

Donateur
Inderdaad, meningen verschillen, maar ik vind deze toch echt 1000 maal beter dan de huidige RR. Goede stap van Skoda. Deze ziet er uitstekend uit.

EdK

Forumguru
tsja alleen nu hopen dat de functionaliteit van die nieuwe net zo goed is dan de oude, zou er eindelijk een perfecte wagen voor een ieder wezen.

"Unsere Computerretusche zeigt den Roomster " met de nadruk op unsere ! Volgens motor-talk.de gaat de nieuwe Roomster er misschien zo uitzien .

Bovenaan Onderaan