Nieuwe Skoda rijder

Hallo allemaal,

Even ter kennismaking...ik heet Vincent, woonachtig in 's-Hertogenbosch en ben sinds afgelopen zaterdag de nieuwe enthousiaste eigenaar van een fabia Combi Comfort 1.4 16V 74KW uit 2002 (wit) 72000 km op de teller...Ik zit met smart te wachten totdat ik hem bij de dealer kan ophalen...Nu heb ik al met veel interesse het forum zitten lezen ...

Ik heb de auto gekocht bij de dealer en er wordt een nieuwe distributieriem opgezet+heb er extra velgen bijgekregen voor winterbanden en 6 maanden BOVAG Garantie

Nu wilde ik eigenlijk weten wat jullie gedachtes zijn betreffende de 74KW uitvoering van deze motor...moet ik mij nog ergens zorgen over maken?

Ik heb er nl mijn Peugeot 307 SW diesel voor ingeruild waar ik 80.000 km zonder problemen mee heb gereden.....ik lees wel goede dingen over deze Skoda, maar hoor graag jullie mening over deze auto vooral aangezien ik 2 kinderen heb (1 en 3 jaar) ...

Alvast bedankt

mvg

Vincent

malagutie

Nieuw lid
Hoi Vincent,

ik begrijp precies de lol die je nu hebt! Ik haal zaterdag mijn eerste skoda fabia op bij de dealer. 2003 Combi met airco (85000km). Als ik hem heb plaats ik een foto jij ook? Veel succes!

groet Johan

corsaar

Senior Member
Is dat toeval, beide een fabia, bijna hetzelfde bouwjaar, en evenveel km.
Succes ermee!

Hallo Malagutie,

Jij ook heel veel plezier met de nieuwe auto !!

ik zal direct al een foto erop zetten zoals hij nu is...heb hem bijna ongezien gekocht..dealer had hem 1 dag eerder binnengehad en moet nog in showroomconditie gebracht worden...kan niet wachten in ieder geval...

Zodra ik hem heb zal ik zeker nog wat meer foto's posten..

Ik hou jullie op de hoogte..

Bedankt voor de leuke reacties !!

Bijlagen

• Fabia Combi Comfort.jpg
    Fabia Combi Comfort.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 20

malagutie

Nieuw lid
Je hebt toch wel een proefritje gemaakt?

Zie hier mijn nieuwe Skoda bij de dealer:

skoda.jpg

Roel

Lid
De Fabia combi 1.4 16V 74KW was mijn eerste nieuwe auto en eerste Skoda.
Over de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dit is een VW motor, welke ook werd gebruikt in de Polo / Golf / Ibiza.
Ik heb hier in 4,5 jaar 50.000 plezierige km mee gereden, zonder noemenswaardige problemen.
Snuffel eens rond op dit forum dan vind je wel andere attentiepunten, zoals bijv.: lekkage in de achterportieren / krakende rubbers van de stabilisator stang.
Je kunt ook kijken op de review sites van www.autoweek.nl

Veel plezier met jullie nieuwe aanwinsten!!!:super:

malagutie

Nieuw lid
Hoi Roel,

ik heb al het huiswerk al op voorhand gedaan, maar bedankt voor het meedenken. Ik ben erg benieuwd hoe de Skoda in het echt is. Ik heb 2 proefritten gemaakt en beide waren super. Ik kom dan ook van een polo ui 1997. Verder heb ik pas een jaar mijn rijbewijs (vriendin al 10 jaar), dit wordt dus mijn echte eerste auto :-)

Hoi Johan,

heb geen proefrit gemaakt..was zelfs niet eens de bedoeling om nu al een auto te kopen...had al wel wat fabia's uitgezocht op internet maar de dealer was dichterbij...Ik wilde eigenlijk alleen weten wat ik aan inruil zou krijgen voor mijn Peugeot..Ik heb hiervoor altijd Volkswagen gereden dus ben eigenlijk wel overtuigd van de kwaliteit van VW..echter mijn vrouw wilde graag kleiner rijden..Ik ga zelf vanaf volgend jaar weer motorrijden :baby012:...Nu zijn we nogal impulsief, maar de combinatie km/uitvoering en (inruil)prijs was genoeg om direct overstag te gaan...ik heb eerlijk gezegd ook niet eens meer naar de andere fabia's gekeken...

Nou ja zien wel hoe de nieuwe auto het gaat doen...:super:

Johan,

Hoe krijg je trouwens de foto van je auto er zo groot op?

Ik krijg alleen maar een miniatuurfoto'tje..

Zou graag weten ivm foto's van aflevering..

Alvast bedankt

Vincent

malagutie

Nieuw lid
Ik druk bij reply op het icoontje 'figuur invoegen' hier kan je de url van je foto plaasten. Deze moet je echter wel ergens op het internet neerzetten (in gewenste formaat).

Roel

Lid
Roel,

Dank je wel voor de informatie...

MvG

Vincent

Geen dank.

Ik vind het leuk dat er nog steeds liefhebber zijn voor dit model, zoals ik ook was / ben.
Door de Fabia ben ik Skodafiel ( nieuw woord voor de Dikke van Dalen?) geworden en ben ik uiteindelijk via de Octavia bij de Superb belandt.

malagutie

Nieuw lid
Ja ik vond stations altijd niets. Maar nu ik bijna 30 ben weet je wel hoe dat gaat. Deze blijft klein alleen met veel ruimte. Door zijn mooie rondingen is blijft hij toch sportief en niet zo geforceeerd station, als je begrijpt wat ik bedoel :-)

Roel

Lid
helemaal :-)

trouwens, dit was de mijne:

Bijlagen

• DSC01548.jpg
    DSC01548.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 15
  • Fabia in Zwitserland.jpg
    Fabia in Zwitserland.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 16
  • DSC03153.jpg
    DSC03153.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 14

Hetzer

Forumguru
[moderatorbreak]Welkom vincent34, verplaatst naar Meet & Greet :regels: ; hier kunnen nieuwe leden zich voorstellen, en natuurlijk ook hun auto's.[/moderatorbreak]

Hallo Roel,

mijn zwager heeft ook een superb gehad en ik moet zeggen dat ik het echt een fantastische auto vind...daardoor ben ik ook anders gaan kijken naar Skoda.. Nou ja, komende donderdag kunnen we de Fabia gaan halen dus nog ff wachten..Ik ben het ook met Johan (Malagutie) eens...voor een auto uit 2002 is hij nog steeds zeer modern qua uiterlijk...(zeker als je het vergelijkt met de VW Polo uit die periode...

Bovenaan Onderaan