Nieuwe Skoda rijder

Zirx

Lid
Beste Skoda rijders,

Ook ik wil me even netjes voorstellen.

Ik ben Chris (Zirx), projectleider op een staalfabriek én eigenaar van een 3D Printbedrijf, woon in Terneuzen en rijdt momenteel in een Audi A4 Avant 2.0 TFSi quattro van 2005 (privé) en voor het werk in een Toyota Yaris 1.0.

De Yaris gaat er binnenkort uit (gelukkig) en heb in plaats daarvan een Octavia Combi EBL 1.2 TSi met Dynamicpakket, DAB, Sunset, lederen achterzijde voorstoelen, LM velgen 18" Alaris, Pano-dak en afneembare trekhaak besteld in de kleur Brilliant Silver metallic.
Qua kleur was dat de enige keus ivm bedrijfspolicy.

Vandaag heb ik eindelijk de overeenkomst getekend, dus vanaf nu is het afwachten...
Hopen dat het niet te lang zal duren.

De Audi zal vermoedelijk vervangen worden door een A1 of een Polo.

Wie weet tot ziens!

Groeten Chris

CDK

Forumguru
Welkom Chris!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! De A1 is een leuk klein autootje, maar in geval Polo zou ik persoonlijk voor een Skoda Rapid Spaceback opteren ;)

Greetz Corné

Zirx

Lid
Ik ben nog steeds erg fan van Audi, maar sinds ik kennis heb gemaakt met de OC3 ben ik toch redelijk positief verrast.

De merken neigen uiteraard veel naar elkaar en ik zie veel gelijkenis.

Ik weet nu al dat ik geen spijt ga krijgen van de OC3.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Zirx

Lid
Dat is zeker geweldig om mee te rijden!
Zelfs in de sneeuw geeft ie geen krimp.

Ik zal hem ook wel missen natuurlijk, maar kostentechnisch is leasen wel wat aantrekkelijker.

Zirx

Lid
Weten jullie toevallig of de trekhaak achteraf wordt gemonteerd of direct af fabriek?
Officieel is de trekhaak een accessoire ipv een optie volgens mij.

En zijn er meer mensen met ongeveer dezelfde configuratie? Dan ben ik natuurlijk benieuwd naar de geschatte levertijd :jaja:

Cordoba

Forumguru
In Nederland worden volgens mij alle trekhaken binnen de VAG-groep na import gemonteerd. Let er wel op bij een trekhaak, of de trekhaak correct en volledig is aangemeld bij de verschillende modules (gewoon direct testen, of het zichtbaar is op het dashboard dat de stekker van de trekhaak in gebruik is, en of parkeersensoren achter zijn uitgeschakeld als de trekhaakstekker in gebruik is).

En natuurlijk welkom Chris.:bloemen: Ik vraag me wel af bij wat voor bedrijf je nu werkt bij een staalfabriek denk ik aan zoiets als het voormalige Hoogovens IJmuiden, nu dus Tata Steel, maar gezien je woonplaats zul je daar niet werken.

Zirx

Lid
@Cordoba ,

Ik werk bij ArcelorMittal in Gent, België. Dat is maar een half uurtje bij mij vandaan, net de grens over.
Ijmuiden is een beetje te lang rijden iedere dag, zelfs in een nieuwe OC3 :D

En bedankt voor de tip van de trekhaak. Dus als ik het goed begrijp verschijnt er op het dashboard een melding als je een kar aankoppelt?
Bij m'n huidige auto (A4) is dit namelijk nog niet en moet je de parkeersensoren handmatig uitschakelen.

@Corné de Kluijver ,

Wat betreft een Polo, die kan je toch meer vergelijken met een Fabia?
Volgens mij is een Rapid meer gelijk aan een A3 of Golf. En 2de hands zullen er niet veel Rapid's zijn denk ik. :pardon:

CDK

Forumguru
Klopt idd, maar ik ben geen fan van het model Fabia, en qua prijs is de Polo wel weer vergelijk met de Rapid ;)

Cordoba

Forumguru
@Zirx bij alle nieuwere modellen (van pakweg de laatste 5 jaar) is het zo dat 'trailer' symbool oplicht als je de stekker voor de trekhaak gebruikt, of je 'm nu gebruikt voor fietsendrager, aanhanger, caravan dat maakt allemaal geen verschil. Dit is dus ook gelijk een waarschuwing dat de achterste parkeersensoren zijn uitgeschakeld. Als je een stekker in de aanhangeraansluiting steekt, en de auto (op contact) in de achteruitversnelling zet, en de PDC begint te piepen is de trekhaak dus niet goed/volledig aangemeld, en dat gaat heel regelmatig fout bij diverse dealers.

Zirx

Lid
Nou mensen, de A4 is inmiddels verkocht en in plaats daarvan is er een A1 gekomen.

244885-1.jpg

244885-2.jpg

Wanneer de Octavia officieel besteld wordt is nog een raadsel helaas.
Ik heb de goedkeuring van m'n werkgever, echter is er nog geen bestelling geplaatst.

Wordt vervolgd...

Nou mensen, de A4 is inmiddels verkocht en in plaats daarvan is er een A1 gekomen.

244885-1.jpg

244885-2.jpg

Wanneer de Octavia officieel besteld wordt is nog een raadsel helaas.
Ik heb de goedkeuring van m'n werkgever, echter is er nog geen bestelling geplaatst.

Wordt vervolgd...

Mooi man. Rij je toch even bij mij langs voor vagcom mods en eventueel video vrijgave ;)

Bovenaan Onderaan