Nieuwe SuperB Ambition Business

ingwouter

Nieuw lid
Heren (&dame(s)),

Ik ben hier nieuw en in de gelukkige omstandigheid een Superb te mogen bestellen (lease).
In mijn korte verleden heb ik een knalgele VW polo open air gehad, toen een Mazda 6 break (wegens komst van kinderen) en nu een jaar een Seat Ibiza ST.
Deze laatste heb ik pas een jaar maar mag nu vanwege een functiewijziging een flinke andere bolide uitkiezen :grin:

Ik ben (zoals hierboven te lezen) niet merkgebonden. Ik heb daarom gelukkig geen last om te twijfelen voor hetzelfde bedrag een Audi A3/A4, BMW3 kaal te kopen, of een superb met veel opties.
Ik ben op autogebied weinig gewend en vond de proefrit met de superb waanzinnig.
Even dacht mijn vrouw me een Renault Grand Scenic 7-pers aan te kunnen praten (ik weet het, ik mag niet schelden), maar ondanks de sterke verbetering van Renault haalt hij het niet bij het comfort van de Superb.

Het wordt dus 99,8% zeker een superb. Weliswaar een greenline 20% wegens bedrijfspolocy (en mijn portefuille).
Ik heb me hier al aardig in verdiept maar zit nog met een paar vraagjes icm de ambition business, sommige ogenschijnlijk nutteloos maar ik ben nou eenmaal een man. En nu hoop ik dat ik van jullie tijd gebruik mag maken deze vragen te beantwoorden:

1) klappen de spiegels vanzelf in, of door een schakelaar in de auto/drukknop van de sleutel?
2) Ik las ergens dat er 32Gb aan geheugen op het Admuntion Nav (oid...) kan. Klopt dit? Zo ja, gaat dit dan met een sd-kaart oid? Hoe worden in dit geval de nav-kaarten ingeladen?
3) is dit nav-systeem prettig
4) Luxeprobleem: Welke kleur is de mooiste wanneer ik wil kiezen tussen: Zwart (saai?), lava blue (in showroom erg mooi, maar na zonlichtinval te groen??) of dark brown?
5) Heeft er iemand ervaring met het installeren van 3 kinderen in een SuperB? Bij mij moet er nog 1 in een stoel, en 2 met zitverhoger. De achterbank heeft nl niet 3 officiele plaatsen, maar twee plaatsen en een middenvlak. Is er voldoende ruimte (breedtetechnisch dus, niet de lengte....)
6) Zijn er hiernaast nog bijzonderheden wat mij tot de bestelling moet behoeden?

Alvast bedankt.

Mvg,
Wouter

Wouter, Welkom en goede keuze!
1. Spiegels klappen in na inhouden 'deuren op slot' op afstandsbediening of door draaien knop in de auto.
2. In amendement kuns je een sd kaart van 32 gb stoppen. Zelf zeg ik, kies voor mdi. Relatief goedkope optie, maar opties zijn legio en te bedienen met amundsen
3. Smaak afhankelijk, ik zeg zeker ja! Sommige mensen klagen wat over stem gebruik en dergelijken, maar systeem doet zeker wat het moet doen en meer!
4. Smaak gebonden, maar eigenlijk elke kleur is mooi ivm 18" velgen;) Zoek je foto's van verschillende kleuren kun je het beste eens neuzen naar wat er te koop staat op autotrack.nl of mobile.de (Duitsland heeft meer auto's) ;) Als ik moet kiezen, zeg ik zwart, is namelijk altijd goed! Ook icm chrome rondom ramen ed.
5. Op het forum staat daar aardig wat over vemeld. De hatchback is achterin net wat breder (klinkt onlogisch, ik weet het, maar het is zo). Als je drie kinderstoeltjes moet gebruiken, gaat dat in de hatchback beter dan in de combi, maar dit is pas merkbaar op schouderhoogte. Heeft te maken met de deuren die in de hatchback iets verder doorlopen volgens mij. Heb je 1 volwaardig stoeltje en 2 verhogers, zal dit geen probleem zijn. En anders neem de hele handel mee naar de dealer en ga even testen!
6. Bestel luxe kentekenplaten (opliggende letters) en laat je greenline logo's verwijderen!
:) vergeet Bluetooth niet als optie! Kan af-fabriek (werkt erg mooi met navi en boordcomputer) of achteraf via een mobridge of fiscon carkit (schijnt ook goed te werken, maar heb ik geen ervaring mee, staat wel veel over op forum)

ingwouter

Nieuw lid
@baartje: Bedankt voor je snelle reactie!
Ik was het vergeten te melden, maar het wordt sowieso de combi wegens de ruimte aangezien ik voor mijn werk en vooral privé vaak veel mee moet sjouwen.
Uiteraard heb je gelijk met het gewoon proberen te passen van de verhogers bij de dealer. Mijn stomme argument is dat ik niet de showroom wil inlopen met die atributen, maar datis een drogreden..

18" mag helaas niet op een greenline model dacht ik, of doen ze daar bij de dealer niet moeilijk over??
Het weglaten van de labels dacht ik zelf ook al aan. (heb ook de ecomotive van de ibiza afgefohnt op de eerste dag...) In feite een beetjke triest, maar ja, ik gebruik het excuus maar dat ik geen auto boven de 20% MAG kiezen van mijn werkgever. Dat ik nooit 25% wil betalen voor deze catalogusprijs is even een bijzaak..

De connect pakkegt zat overigens al op het voorraadmodel wat ik voor ogen had. Hier zit ook Bluetooth op en er zit een sunset bij. Dit alles voor nog geen 35k omdat dit model nog uit de actietijd komt met connect pakket voor 99 en basisprijs iets lager.
Ik heb nog een cowon s9 liggen, een mp4 speler zonder telefoonfunctie (..) met 16Gb dus dat komt goed uit met de MDI.

Hopelijk deze week, uiterlijk volgende week bestellen met slechts 2-3 weken levertijd wegens voorraadmodel! Ik ben al zo blij als een kind..

Leuk overigens zo'n actief forum.

Bij de combi is ook interessant de dubbele laadbodem zo kun je verschillende spullen kwijt hierin bv: de afdekking kan er onder weggestopt worden als het eens nodig is om de zetels plat te leggen. Ook komt de uitlaadopening gelijk met de kofferrand en als men de zetels plat legt verkrijgt men een vlakke laadvloer.

Miez1

Forumguru
Hi ingwouter,

Welkom en je bent op de goede weg om de juiste keuzes te maken. Alle vragen zijn door baartje reeds beantwoord maar als toevoeging, als je de logo's verwijderd (om welke reden ook), vergeet dan niet diegene in je grille.

Verder de velgen, voor dit model is een typegoedkeuring voor velgen tot en met 19", los van het 20% verhaal. Hierover is nog geen eenduidige regelgeving en hierover is ook veel terug te lezen op het forum. (mooiste argument blijft dat het wel is toegestaan om een kar met zand van 1500 kilo rond te rijden waardoor de CO-uitstoot erg omhoog gaat, maar een grotere velgmaat niet zou mogen:smiley29:). Ik ken in ieder geval een dealer waar ze hierover niet moeilijk doen, het is zelfs zo dat binnen PON 'directsets' bestaan waarbij je tegen inlevering van de standaardset, met een kleine bijbetaling gehomologeerde velgen van een andere maar of stijl terugkrijgt. Deze folder is in PDF ook terug te vinden op het forum.

Verder heb ik stoelverwarming gekozen, de MDI oplossing, afneembare trekhaak (zie je helemaal niets van, erg mooie optie!) en mObridge bluetooth oplossing (welke feilloos werkt). Voor de details heb ik een uitlaatsierstukje genomen, dit staat m.i. gewoon netjes en strak onder de bumper vandaan en vormt i.c.m. de chromen lijsten een mooi geheel.

Kleur is natuurlijk lastig, zolang het maar zwart is:xyxthumbs:.

Veel succes!

Grtz!

Miez

Stoelverwarming.. Met dit weer zeker een lekkere optie. Had het voorheen nooit, maar wil nu niet meer zonder! Uitlaatsiersuk zat standaard onder mijn 1.8tsi, maar staat erg goed, zou ik zeker nemen! En de trekhaak, als je hem gebruikt is het nuttig en afneembaar zie je er echt helemaal niks van!

ingwouter

Nieuw lid
Bedankt allemaal voor de support. Van Baartje zie ik de dikke uitvoering waar hij in rijdt.. niet normaal. Erg mooi.

Ik ben net weer terug van de dealer. (afneembare) trekhaak laat ik achteraf monteren. Deze is veel goedkoper buiten de dealer, evenals dakdragers.
De logo's kunnen eraf, en ik heb een tweede offerte laten opstellen voor dezelfde uitvoering in het zwart (is toch mooier) en een 18" direct set. Het zal me wel 20-30 euro extra gaan kosten, dus ik ben benieuwd.

Bedankt voor die tip, anders zou ik deze nooit hebben aangevraagd.

Wat betreft de extra laadvloer zie ik persoonlijk niet echt de voordelen van in. Ook kan stoelverwarming erg prettig zijn, alleen plaats ik deze niet zo gauw voor die enkele week/weken in het jaar dat het nodig kan zijn...

Ik denk dat ik hem zo laat. Afhankelijk van de grotere velgen wordt het één van de twee...

Mvg,
Wouter

@ingwouter
Er zijn op het forum nog veel dikkere auto's. Ik mis bijvoorbeeld 18" (of groter:tongue:), dsg en een electische kofferbak. Vooral de DSG en 18" had ik achteraf graag gehad. Die grotere velgen maken de auto zoveel mooier en vult de wielkasten mooi op! Ik zou over die stoelverwarming toch nog eens nadenken. Het is een relatief goedkope optie, ik had het voorheen nooit en nu gebruik ik het eigenlijk altijd! (behalve als het echt warm is) Vind het echt super!

En een auto kan dik zijn qua uitrusting, maar ook qua uiterlijk! Die van miez1 is in ieder geval DIK!

Miez1

Forumguru
Velgen staan in dezelfde folder (direct set), de uitstraling vereist wel een ander onderstel (KW schroefset).

Alles gute !

Miez

ingwouter

Nieuw lid
Dat klopt wel.. Dikke velgen maken van een 20 jaar oude auto nog een mooie wagen..
De kans wordt groot dat ze erop komen :-)

Los van directssets...het moet toch ook wel mogelijk zijn om bijvoorbeeld antraciet kleurige luxons (=18") onder je auto te krijgen (erg mooi icm zwarte auto) Als je iets met de dealer regelt?

SweetRevenge

Actief lid
Welkom op het forum.
Die stoelverwarming is volgens mij enkel interessant met een leder interieur, anders heb je dat niet zo nodig.
DSG is inderdaad een leuke optie, maar zowiezo niet mogelijk met een 20% uitvoering.

Miez1

Forumguru
@baartje, bij mijn dealer (Holsch) is dat te organiseren.

@Sweet Revenge, ik heb stof met stoelverwarming, op verzoek van mijn 'schatje' en ben hier ook erg blij mee (met name goed te doseren standen).

@SweetRevenge, van stoelverwarming wordt altijd gezegd dat het leuk is icm leer, omdat het leer zo koud kan zijn. Maar als je instapt en het leer is koud, is dit allang warm doordat je er op gaat zitten, voordat de stoelverwarming warm is. Ik gebruik het dus puur omdat ik het fijn vind en dat is voor leer en stof niet anders (tip voor ingwouter)

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb stoelverwarming in een vorige auto gehad icm stof en zag er toen niet echt een toegevoegde waarde in. Ik heb het toen maar een paar keer aangezet en dat was meer omdat het erop zat dan dat het nodig was. In latere auto's (inclusief mijn huidige auto) icm leer gebruik ik het dan weer wel. Het zal wel persoonlijke voorkeur zijn.

@baartje: ik weet niet wat jij allemaal op je stoel doet, maar mijn stoel is niet meteen warm als ik erop ga zitten. :grin:
Ik voel de stoelverwarming echt wel zijn werk doen.

@SweetRevenge,
Haha...laten we het daar maar niet over hebben ;)
Nee, ik bedoel alleen te zeggen dat het even duurt voordat de stoelverwarming zijn werk doet, voordat je deze echt voelt. De eerste kou van de stoel is dan wel verdwenen of ben je aan gewend. Maar bij stof is dit koude-stoel-gevoel inderdaad helemaal niet aanwezig. Eigenlijk heeft leer ook veel nadelen, in de zomer te heet en in de winter te koud en het beschadigd sneller. Stof is eigenlijk altijd goed, alleen minder makkelijk schoon te maken...Maarja, sommige mensen vinden stof in een auto nu eenmaal 'te min'...

ingwouter

Nieuw lid
Wat betreft de 18"; Mijn dealer wil dat er wel op zetten, maar dit kost ws ca 1000Euro meer (incl banden)? Is dit ook jullie ervaring geweest?

Bovenaan Onderaan