Nieuwe SuperB Ambition Business

gert riva

Nieuw lid
ik heb onlangs op "velgen-online.nl" een setje A8 velgen gekocht in 19' inclusief banden voor 799,- euro. spotprijs. Zo kan je je originele 16-duims houden en er winterbanden op laten leggen.... dan blijven de 19-ers een beetje langer netjes....en kan je de originele banden nog doorverkopen... je set nieuwe velgen kost je dan 500-600 euro inclusief banden.....en je hebt een winter-set.... goed hé...
 

ingwouter

Nieuw lid
@ gert riva: Dat is inderdaad een mooie constructie. Ik zit echter vast aan een leasemaatschappij waar winterbandenregeling al standaard is meegerekend.
Dat zijn dus ook de wisselkosten e.d. Ik denk dat ik er per saldo niet veel mee bereik.

Wel is het zo dat de grotere velgen a 1000Euro verdeeld vorden over de leasetermijn van 48 maanden = 21,- p/mnd. Hier komen leasetechnisch ook nog wat kosten bij aangezien het vervangen van de banden duurder wordt met dit type velk. Zo kom ik op 25-30euro/mnd meer uit?

Of kun je belasting terug vragen van de velgenoptie zodat deze niet op 21, maar op ca. 10 euro uit komt? Dan is de keuze snel gemaakt..
 

eddiea

Forumguru
ik heb onlangs op "velgen-online.nl" een setje A8 velgen gekocht in 19' inclusief banden voor 799,- euro. spotprijs. Zo kan je je originele 16-duims houden en er winterbanden op laten leggen.... dan blijven de 19-ers een beetje langer netjes....en kan je de originele banden nog doorverkopen... je set nieuwe velgen kost je dan 500-600 euro inclusief banden.....en je hebt een winter-set.... goed hé...
Dan zal je wel een top setje hebben! Vergeet niet dat de wielen en banden een essentieel onderdeel van de veiligheid van je auto zijn. Heb genoeg voorbeelden gezien van chinese rommel in de vorm van bijvoorbeeld compleet afgebroken lichtmetalen velgen. Nee dan liever een paar honderd euro meer voor kwaliteit in plaats van voor een dubbeltje op de 1e rang mooi wezen te zijn.
 
Dan zal je wel een top setje hebben! Vergeet niet dat de wielen en banden een essentieel onderdeel van de veiligheid van je auto zijn. Heb genoeg voorbeelden gezien van chinese rommel in de vorm van bijvoorbeeld compleet afgebroken lichtmetalen velgen. Nee dan liever een paar honderd euro meer voor kwaliteit in plaats van voor een dubbeltje op de 1e rang mooi wezen te zijn.

Een van de dealers waar ik een offerte heb opgevraagd levert om die reden alleen velgen uit de Skoda catalogus.

Verder zijn op de Greenline 16 inch velgen plus banden met lage rolweerstand verplicht ivm de typegoedkeuring en dus 20% bijtelling.
 
Ik heb zelf ook een 18" Direct Set op mijn superb zitten. Met inruil van de standard velgen kwam dat inderdaad op een kleine 1000 euro uit. Ook ik ging 25 a 30 euro per maand omhoog in de lease. Naast de extra prijs van de velgen zijn de banden duurder aldus de lease maatschappij. Volgens mij kun je geen belasting terugvragen voor je velgen. Als de velgen achteraf gemonteerd worden (wat met de direct sets zo is) dan mag je het bedrag hiervan aftrekken van de bijtelling. Als het goed is regelt je werkgever dit netjes en betaal je in eerste instantie al niet te veel.
 

ingwouter

Nieuw lid
Een wat late reactie maar ik had wat strubbelingen met mijn vorige auto (Seat Ibiza ST) die een collega als nieuwe eigenaar moest krijgen voor ik een nieuwe auto kon bestellen.


Sinds afgelopen dinsdag heb ik een SuberB 1.6 TDI Ambition business black magic onder mijn gat met sunset en connectpakket.
Natuurlijk is de auto nog veel dikker te maken, maar wat wil ik nou na een ibiza en een leeftijd van 29..


Wat een schitterende auto. Pas 500km gereden maar de eerste indruk is waanzinnig. Ik kijk steeds weer om na ik hem heb geparkeerd:tongue:
Nogmaals bedankt voor jullie tips hiervoor. Ik heb alleen nog een VW Polo, Mazda 6 (beide prive, mazda al me veel km's bij aankoop) en dus de Seat gehad, dus dit is mijn eerste Skoda ervaringen dus smullen geblazen.
Op mijn werk is het nu steeds een beetje beschamend toegeven dat de auto die ze buiten zien staan van mij is (maar dan natuurlijk omdat niet iedereen de mogelijkheid krijgt en dat niet aan mij is).

Ik heb er de standaard 16" onder gelaten door de extras bijtelling. Wanneer ik me eraan zal storen (wat ik niet denk) kan ik nog eens wat navraag doen wat de kosten zijn om ze te vervangen.
 

ingwouter

Nieuw lid
P.S. Wel een probleempje wat kleine zorgen baart; Mijn achterruitenwisser doet het niet. Bij controle gisteren bleek dat het geen zekering is en de kabel bij de achterklep zijn signaal verliest. Omdat de bekleding moeilijk blijkt te verwijderen is er een afspraak nodig op 10 April om mijn auto een dag lang af te staan om het op te lossen.
Goed om direct geholpen te worden, maar jammer dat er iets mis is met een nieuwe auto. Er kan altijd iets gebeuren maar hoop dat dit het enige is. Na twee dagen condens door nachtkou is het toch vervelend.
 

ingwouter

Nieuw lid
P.P.S. Ik had gevraagd de greenline logo´s te verwijderen. Dit was mogelijk behalve het frontlogo vanwege vaste positie op grill. Ik heb later opgebeld ook de typeaanduiding weg te laten halen. Dit zou kans op schade kunnen geven door goede verlijming dus afgezegd.
Bij de afname waarbij de superb mooi onder een doek was verscholen, met een doos merci op de motorkap, bleek het frontlogo en typeaanduiding toch verwijderd zonder sporen.
Een warme douche voor Skoda Rijnwoud in Rotterdam.
 

serious

Nieuw lid
Nieuw Superb GL Ambition BL!

Hallo Heren en Dames ook,

even voorstellen: Ik ben Ernst, woon in de buurt van Rotterdam.
Ik heb met veel belangstelling alle berichten omtrent velgen, tuning, uitvoeringen etc gelezen.
Op 24 februari is ie besteld, mijn nieuwe Skoda.

Ik heb een aantal VW Passats (oa DSG) gehad, op dit moment een Audi A4 2.0 TDI.
Opgejut tot 180 pk.....

Ik heb wat proefritten gemaakt met diverse auto's, waaronder een Seat Exeo, Skoda Octavia
en een Skoda Superb.
Wat me gelijk opviel bij instappen in de Superb (ik stapte uit de Octavia) was het "luxe" gevoel.
Met de VW Passat had ik hetzelfde, een gevoel van "thuiskomen". Waar ik de Octavia wat
minder vond voelt de Superb gewoon goed.
Ook de proefrit was uitstekend, ik heb gereden in een 1.6 crtdi. Wel een verschil in vermogen met de Audi,
maar ook beter voor de portemonnee.
Het besluit was genomen, het werd de Superb. De nieuwe Passat is een mooie auto, maar dat gevoel van thuiskomen heb ik niet meer.
Is die VW wat gewoontjes geworden? Weet het niet.

De Skoda dealer had z'n verhaal goed voorbereid, want toen ik een opmerking maakte over de 1.6 motor en het vermogen was daar de oplossing van ABT.

Op 24 februari is de volgende Superb besteld:

- Superb Combi Greenline Ambition Business Line
- Candy White
- Trekhaak
- Amundsen omgeruild voor Columbus
- Navilock
- Sunset
- Leder, Dark Graphite met wit stiksel
- Electrisch verstelbare stoel met geheugen
- stoelverwarming
- Tuning door ABT

Wat alleen jammer is, is dat de auto besteld is door de leasemaatschappij zonder ABT....
Mag niet volgens de algemene voorwaarden, daarnaast wil men het risico niet lopen op een naheffing of
beschuldigd worden van een economich delict..... Wel jammer, want ik had gehoopt dat ABT net een beetje meer
"sjoege" geeft aan de motor.....

Volgens de dealer staat de auto nu (al...) bij de importeur voor de inbouw van het leder!
Met een beetje geluk kunnen we half april rijden. Dat is toch bijna twee weken eerder dan verwacht.
Way to go! Kan er bijna niet op wachten....

Wat ik nu wel gek vind, is dat bijvoorbeeld Opel een 160 PK dieselmotor in de Insignia weet te krijgen
en toch op 20% bijtelling blijft staan.

De dealer heeft nog aangegeven aan de leasemaatschappij dat tuning op de Greenline officieel als accessoire verkrijgbaar is, en dat de fabrieksgarantie
op de auto behouden blijft. Nu staat op de duitse site van ABT ook te lezen dat de CO2 uitstoot hetzelfde blijft, maar voor Duitsland is de norm voor de 1.6 nu 130 mg, terwijl die in NL 116 mg is. De Superb doet het met 114 mg, dus er is weinig speelruimte....

Ook heb ik op dit forum gelezen over mensen die 17" of 18" onder hun greenline hebben liggen. Volgens de dealer kan dat niet besteld worden, omdat de auto dan niet meer voldoet aan de typegoedkeuring. Nemen die mensen een risico? Of is dat onzin?
Standaard komt de SCII GL op de velg "moon". Dat is nou net de minst fraaie velg.
Ik vind "spectrum" al beter...

Nou ja, we mogen denk ik niet klagen over zo'n mooi auto.
Ben benieuwd!

Groeten,

Serious!
 
Bovenaan Onderaan