Hallo Heren en Dames ook,
even voorstellen: Ik ben Ernst, woon in de buurt van Rotterdam.
Ik heb met veel belangstelling alle berichten omtrent velgen, tuning, uitvoeringen etc gelezen.
Op 24 februari is ie besteld, mijn nieuwe Skoda.
Ik heb een aantal VW Passats (oa DSG) gehad, op dit moment een Audi A4 2.0 TDI.
Opgejut tot 180 pk.....
Ik heb wat proefritten gemaakt met diverse auto's, waaronder een Seat Exeo, Skoda Octavia
en een Skoda Superb.
Wat me gelijk opviel bij instappen in de Superb (ik stapte uit de Octavia) was het "luxe" gevoel.
Met de VW Passat had ik hetzelfde, een gevoel van "thuiskomen". Waar ik de Octavia wat
minder vond voelt de Superb gewoon goed.
Ook de proefrit was uitstekend, ik heb gereden in een 1.6 crtdi. Wel een verschil in vermogen met de Audi,
maar ook beter voor de portemonnee.
Het besluit was genomen, het werd de Superb. De nieuwe Passat is een mooie auto, maar dat gevoel van thuiskomen heb ik niet meer.
Is die VW wat gewoontjes geworden? Weet het niet.
De Skoda dealer had z'n verhaal goed voorbereid, want toen ik een opmerking maakte over de 1.6 motor en het vermogen was daar de oplossing van ABT.
Op 24 februari is de volgende Superb besteld:
- Superb Combi Greenline Ambition Business Line
- Candy White
- Trekhaak
- Amundsen omgeruild voor Columbus
- Navilock
- Sunset
- Leder, Dark Graphite met wit stiksel
- Electrisch verstelbare stoel met geheugen
- stoelverwarming
- Tuning door ABT
Wat alleen jammer is, is dat de auto besteld is door de leasemaatschappij zonder ABT....
Mag niet volgens de algemene voorwaarden, daarnaast wil men het risico niet lopen op een naheffing of
beschuldigd worden van een economich delict..... Wel jammer, want ik had gehoopt dat ABT net een beetje meer
"sjoege" geeft aan de motor.....
Volgens de dealer staat de auto nu (al...) bij hem in op het terrein.....
Met een beetje geluk kunnen we half april rijden. Dat is toch bijna twee weken eerder dan verwacht.
Way to go! Kan er bijna niet op wachten....
Wat ik nu wel gek vind, is dat bijvoorbeeld Opel een 160 PK dieselmotor in de Insignia weet te krijgen
en toch op 20% bijtelling blijft staan.
De dealer heeft nog aangegeven aan de leasemaatschappij dat tuning op de Greenline officieel als accessoire verkrijgbaar is, en dat de fabrieksgarantie
op de auto behouden blijft. Nu staat op de duitse site van ABT ook te lezen dat de CO2 uitstoot hetzelfde blijft, maar voor Duitsland is de norm voor de 1.6 nu 130 mg, terwijl die in NL 116 mg is. De Superb doet het met 114 mg, dus er is weinig speelruimte....
Ook heb ik op dit forum gelezen over mensen die 17" of 18" onder hun greenline hebben liggen. Volgens de dealer kan dat niet besteld worden, omdat de auto dan niet meer voldoet aan de typegoedkeuring. Nemen die mensen een risico? Of is dat onzin?
Standaard komt de SCII GL op de velg "moon". Dat is nou net de minst fraaie velg.
Ik vind "spectrum" al beter...
Nou ja, we mogen denk ik niet klagen over zo'n mooi auto.
Ben benieuwd!
Groeten,
Serious!
even voorstellen: Ik ben Ernst, woon in de buurt van Rotterdam.
Ik heb met veel belangstelling alle berichten omtrent velgen, tuning, uitvoeringen etc gelezen.
Op 24 februari is ie besteld, mijn nieuwe Skoda.
Ik heb een aantal VW Passats (oa DSG) gehad, op dit moment een Audi A4 2.0 TDI.
Opgejut tot 180 pk.....
Ik heb wat proefritten gemaakt met diverse auto's, waaronder een Seat Exeo, Skoda Octavia
en een Skoda Superb.
Wat me gelijk opviel bij instappen in de Superb (ik stapte uit de Octavia) was het "luxe" gevoel.
Met de VW Passat had ik hetzelfde, een gevoel van "thuiskomen". Waar ik de Octavia wat
minder vond voelt de Superb gewoon goed.
Ook de proefrit was uitstekend, ik heb gereden in een 1.6 crtdi. Wel een verschil in vermogen met de Audi,
maar ook beter voor de portemonnee.
Het besluit was genomen, het werd de Superb. De nieuwe Passat is een mooie auto, maar dat gevoel van thuiskomen heb ik niet meer.
Is die VW wat gewoontjes geworden? Weet het niet.
De Skoda dealer had z'n verhaal goed voorbereid, want toen ik een opmerking maakte over de 1.6 motor en het vermogen was daar de oplossing van ABT.
Op 24 februari is de volgende Superb besteld:
- Superb Combi Greenline Ambition Business Line
- Candy White
- Trekhaak
- Amundsen omgeruild voor Columbus
- Navilock
- Sunset
- Leder, Dark Graphite met wit stiksel
- Electrisch verstelbare stoel met geheugen
- stoelverwarming
- Tuning door ABT
Wat alleen jammer is, is dat de auto besteld is door de leasemaatschappij zonder ABT....
Mag niet volgens de algemene voorwaarden, daarnaast wil men het risico niet lopen op een naheffing of
beschuldigd worden van een economich delict..... Wel jammer, want ik had gehoopt dat ABT net een beetje meer
"sjoege" geeft aan de motor.....
Volgens de dealer staat de auto nu (al...) bij hem in op het terrein.....
Met een beetje geluk kunnen we half april rijden. Dat is toch bijna twee weken eerder dan verwacht.
Way to go! Kan er bijna niet op wachten....
Wat ik nu wel gek vind, is dat bijvoorbeeld Opel een 160 PK dieselmotor in de Insignia weet te krijgen
en toch op 20% bijtelling blijft staan.
De dealer heeft nog aangegeven aan de leasemaatschappij dat tuning op de Greenline officieel als accessoire verkrijgbaar is, en dat de fabrieksgarantie
op de auto behouden blijft. Nu staat op de duitse site van ABT ook te lezen dat de CO2 uitstoot hetzelfde blijft, maar voor Duitsland is de norm voor de 1.6 nu 130 mg, terwijl die in NL 116 mg is. De Superb doet het met 114 mg, dus er is weinig speelruimte....
Ook heb ik op dit forum gelezen over mensen die 17" of 18" onder hun greenline hebben liggen. Volgens de dealer kan dat niet besteld worden, omdat de auto dan niet meer voldoet aan de typegoedkeuring. Nemen die mensen een risico? Of is dat onzin?
Standaard komt de SCII GL op de velg "moon". Dat is nou net de minst fraaie velg.
Ik vind "spectrum" al beter...
Nou ja, we mogen denk ik niet klagen over zo'n mooi auto.
Ben benieuwd!
Groeten,
Serious!