"Nieuwe" Superb met VAG-COM aanpassingen

ertromp

Forumguru
Oh en die tijd die gemeld wordt bij een foutcode moet je niet aan hechten. Dat heb ik al eens nagevraagd bij Uwe Ross van Rosstech :D

kansberg

Forumguru
vaglink.jpg Heb zojuist een VagLink kabel besteld bij een leverancier waarvan men op het Skoda.eu forum zegt dat deze goed functioneert. Mocht het niet zo zijn dan ben ik € 30,00 armer maar heb iig de lol gehad en koop ik een Ross-Tech kabel.

De software heb ik inmiddels ook gedownload, via een betaalsite en ziet er goed uit. Ik ga het gewoon proberen. Loopt het uit op niets, dan loopt het uit op niets, dan ben ik een ervaring rijker en een illusie armer.

Goedkoop is duurkoop is het gezegde, maar er zijn ook uitzonderingen die deze stelling ontkrachten. Ik hoop dat dit kabeltje bij die uitzondering hoort....Tenslotte is een Superb ook een voordelige uitgave van de A6 en met een Superb is niks mis, zo heb ik inmiddels ervaren...:jaja:

Laatst bewerkt:

Chicco_Himself

Forumguru
@kansberg: als het goed is krijg je bij de kabel de betreffende software en voor de kabel en van VCDS. Alleen DIE versie gebruiken waar de kabel voor bestemd is en zorg dat je GEEN internetverbinding hebt als je eea gebruikt ;)

@ertromp: De licht- en regensensor werkt... Alleen als ik de lichtschakelaar op "AUTO" heb staan gaat naar mijn mening de xenonverlichting wel erg vroeg aan. Maar als hij dan aan is heb je ook kans dat hij na 2, 5 of 10 min ook weer uit gaat om vervolgens na 1 of 2 min weer aan te gaan. Als het "echt" donker is (waarbij IK zoiets heb van ja, nu mag de verlichting wel aan) blijft hij wel continue aan.
De regensensor weet ik even niet, althans naar mijn mening mag hij wel wat secuurder reageren. Kan ook te maken hebben met mijn instellingen. Ik zet de schakelaar in stand 1 (dus 1 klik omhoog) en regel dan met het schuifje op de schakelaar de snelheid. Indien het echt harder gaat regenen neemt hij het wel over en gaat continue wissen.

Ik heb zojuist de foutcodes gewist, komende week maar eens kijken of er iets van terugkomt.

Heb wel gemerkt dat kanaal 13 ( volgens info via http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-superb-3t.html) bij mij in ieder geval niet klopt. Als ik namelijk kanaal 13 selecteer (per vergissing screenshot gemaakt van 14, maar zelfde info als 13) krijg ik de volgende melding:

Na wat zoeken heb ik het in ieder geval gevonden en wel in kanaal 31 !

E.e.a. aangepas van 3 naar 4, maar ook na het resetten van de "factory settings" knipperde hij nog steeds 3x. Ik heb iets gelezen over 8 uur wachten, dus morgen maar eens kijken of het dan wel werkt.

Laatst bewerkt:

kansberg

Forumguru
@Chicco: Heb geen idee of de software erbij word geleverd. Kan het uit de advertentie niet opmaken....dit is de omschrijving van de kabel:

It has the following features:
1. Low price but strong functions! VAG-LINK can do almost all functions that the dealer's OEM scan tools can do.

2. Can read DTCs that other OBD2 scanner cannot read.

3. Reprogram your central locks or your Radio.

4. Diagnose a problem with your ABS, Airbags, or Automatic Transmission.

5. Re-align your Immobilizer after swapping ECU's.

6. Reset your Service Reminder Indicators.

7. Communicate with a pre-1996 model (not OBD-II compliant) car.

8. Fully work with vag-com V12.12 software.

Chicco_Himself

Forumguru
Er zal sowieso software voor de kabel bij moeten zitten. Meestal brand men (zoals hier V12.12) de vcds-software waar het op draait er ook op.
Leuk om mee te "spelen", maar ben er wel 100% van overtuigd áls je iets wijzigd dat je het juiste doet. En werkt het niet, dan ga ik idd ook alsnog over naar de echte kabel.

kansberg

Forumguru
Gelukkig zijn er nog automobilisten als jullie, ik erger mij altijd enorm aan die types die op de snelweg van baan verwisselen zonder richting aan te geven. Gevaarlijk en asociaal. Als ik mijn kabeltje binnen heb en het werkt (wishfull thinking) zet ik 'm ook op 5 X.

duiveltje

Forumguru
al een wat oudere topic maar wellicht dat toch iemand antwoord kan geven..

ik heb vagcom 12.12.3a en als ik die aansluit doet alles het netjes :)

Alleen bij gerritspeek en om dingen aan te passen wordt gesproken over boordnet.. ?? ik heb alles doorgespit maar zie nergens boordnet.. zou dus ook niet weten hoe ik de dingen moet aanpassen...
bij mijn Toledo uit 2004 ging het allemaal stukje simpeler lol..

iemand die me even weg wijs kan maken waar ik boordnet vinden kan?

Bovenaan Onderaan