Nieuwe SuperB moet "10 jaar lang de beste in zijn soort zijn"

Darkside

Forumguru
De beste superb moet wel lukken toch....
Nu de O3 er is, zie ik weinig meer in een S2. Zeker kwa interieur.
Een Superb met een geupdate interieur en nog meer gadgets is wel gewenst denk ik.
Echt groter hoeft hij niet te worden. 633 liter bagage ruimte is, mijn inziens genoeg.
En 3cm meer beenruimte is ook niet nodig.
Ben verder wel erg benieuwd hoe de S3 er uit gaat zien en wat hij gaat bieden.

s-line

Forumguru
Ik ben op zich nog steeds niet echt gecharmeerd van de nieuwe octi hoor dus zal de nieuwe superb toch net wel even de overtreffende trap gaan worden. Geef mij toch nog maar de superb!
Ik persoonlijk vind nu ik hem vaker zie de octavia niet echt een spannend uiterlijk hebben, de rs is iets beter, maar belachelijk duur geworden.

eddiea

Forumguru
Helemaal met je eens Michiel. Hoe vaker ik de OC3 zie rijden, hoe minder mooi ik hem ga vinden. Ik heb serieus naar de OC3 gekeken als vervanger van de Superb en ik vond juist het interieur een stuk minder dan van de Superb. Ik ben wel benieuwd wat Skoda van de nieuwe Superb gaat maken. Wellicht krijgen ze me weer terug in een Skoda.

CDK

Forumguru
Vol verwachting klopt mijn hart, ik verwacht alleen wel dat de vraagprijs voor de S3 aanzienlijk hoger gaat worden...

TooTall

Forumguru
De Pre-facelift SII heeft iets. Voor mij vooral die brute neus, die hoog staat. Dit samen met de vorm van de koplampen (de omgekeerde krul om de hoek zeg maar)

De koplampen van de facelift kunnen me ook niet bekoren, net zomin als de meer afgerondere voorkant. De vouw in de kofferbak stoort me niet, en de LED-achterlichten zijn dan weer wél leuk. Vandaar ook dat ik ze heb ingebouwd :-)

In alle eerlijkheid, mijn oude Octavia II (pre-facelift) was misschien nog het meest tijdloos en "Skoda" van ze allemaal...De facelift OII met de wenkbrauw-koplamp vond ik maar niets. De nieuwe OIII is een pracht van een wagen, maar voor mij geen "Skoda" meer...als je met de configurator niet oppast zit je zo in VW-territorium. Net zoals de SII de laatste echte "Skoda" van zijn segment was, vrees ik dat de SIII ook dezelfde kant opgaat als de OIII. Heel mooi, heel leuk, maar ook een heel stukje duurder...

Bakkertje

Forumguru
De nieuwe Superb bestaat al en de dealer heeft de auto ook al in het echt gezien tijdens een trip naar Tsjechië. Het schijnt toch een behoorlijk sensationele auto te zijn.
De verkopen van de S2 zijn door de komst van de O3 dusdanig gekelderd dat het sterke vermoeden (aldus de dealer en zonder garanties) bestaat dat de S3 eerder komt dan vooraf gepland. Mogelijk in november van dit jaar al.

s-line

Forumguru
Dan blijf ik dit jaar misschien toch nog maar even in die van mij doorrijden! Misschien toch wel de moeite waard!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Wat ik wel opvallend vind, is dat de grote achterklep weer verdwijnt, terwijl ie volgens mij toch behoorlijk succesvol was op de sedan. Zou men de grote achterklep weer willen reserveren voor de Seat Toledo, de auto die er in de 90-er jaren mee 'groot is geworden'. Ik krijg in elk geval het idee, dat men zo wil zorgen dat Seat via de grote klep van de Toledo weer wat marktaandeel terugpakt.

Overigens is 10 jaar aan de top voor een (ongewijzigd met uitzondering van eventuele facelift) model niet realistisch. Hoe goed een model ook is, na hooguit 3-4 jaar zijn er concurrenten die in dicht in de buurt komen, en na meer dan 5 jaar zijn er beslist concurrenten die beter zijn.

• Leuk

RayDelft

Forumguru
Ben benieuwd. Kan met de huidige "ouwe" ook best leven.
Als ze mij achter de tekentafel zetten, zou ik 1 ding echt anders doen. Het enige wat me echt niet bevalt is die smal ogende kont. Dat is puur optisch en ligt niet aan de objectieve maten. De eerste de beste Passat, of 508 of whatever heeft al een stoerdere kont. De huidige Superb heeft rare smalle heupen. Maar ja, als ik erin zit zie ik het toch niet.

s-line

Forumguru
Toch als hij laag is toont de kont wel een stuk lekkerder vind ik. Als ik hem naast een standaard zet oogt hij een stuk dikker!:pardon:

• Leuk
Bovenaan Onderaan