Nieuwe wielen

Heel handig die app, maar ff opzoeken . Ik heb een makkelijke stelregel , 1 inch groter is 5 platter bij dezelfde breedte;) of andersom natuurlijk.

Niels83

Forumguru
De wielen zijn binnen gaan er zo op..

Wie kan mij vertellen (met foto?) waar ik mijn garage krik het beste kan zetten om de auto omhoog te krijgen?

Desperado

Forumguru
Niet met foto, maar als je goed kijkt zie je in de dorpel een klein driehoekje zitten achter het voorwiel en voor het achterwiel. Dat zijn de punten waar de krik hoort.

Niels83

Forumguru
jah dat is als je met zo'n crappy thuis kom krikje werkte toch?? Maar ik heb een garage krik, wil even opschieten, dus geen zin om een uur te gaan draaien..

Huibert

Forumguru
De garagekrik kun je ook op deze plek zetten, tenminste zo doe ik het altijd. En voor mijn achterwielen zet ik de krik midden onder de trekhaak, heb ik in een keer beide wielen omhoog :)

EdK

Forumguru
Draai me wagen altijd om kan ik ze alle 4 tegelijk doen.....:maakmegek:

Maar de krikpunten die met het driehoekje zijn aangegeven ( staat ook in de manual ) is een verstevigd stuk tov de rest van de dorpel stijl.
Met garagekrik ook dus op die punten maar zou er wel een stukje rubber of plankje hout tussen leggen ter beschadiging van de coating

Niels83

Forumguru
ja gaat best nu even rust door de hagel die valt.. (laatste wiel moet nog).

Via de trekhaak geprobeerd scheelt ws een paar cm met die van Huibert, of mijn krik is korter, dus helaas, moest ze om en om doen.

van_der_P

Senior Member
Ik heb zo'n 'garagekrik' van de Lidl. Die zette ik dan onder de bout waar het subframe aan de auto vast geschroefd is, aan de voorkant.
Achter onder het draaipunt van de achteras. De achteras bij de Fabia ligt ongeveer 35 cm naar voren ten opzichten het midden van het wiel. Is een beetje moeilijk uit te leggen maar als je onder de Fabia kijkt begrijp je wat ik bedoel.;)

qua verbruik merk ik toch dat 14" tov 15" toch een halve tot een liter per 100 km kan schelen.
mijn winterbanden liggen op een 14" set en terwijl winterbanden zachter zijn en dus meer moesten verbruiken, verbruiken ze dus minder vanwege smaller en kleinere wielen...

Bovenaan Onderaan