Nog 1 maand en dan..............

BramBam

Forumguru
neem ik afscheid van mijn O2. In het kader van kostenbesparing en het simpele feit dat ik de ruimte van de O2 niet (meer) nodig heb, zal een collega het lease-contract van mijn O2 gaan uitdienen.

Vanaf eind april/begin mei zal ik mij gaan verplaatsen in een:

Renault Megane III HB 110pk dCI Selection Business Sport

Uitrusting o.a.:

* 16" lichtmetalen velgen
* Bi-Zone Automatische Airco
* Pack Introduction (Bi-Xenon, PDC voor/achter, Elektr. Verstelbare/Verwarmbare/Inklapbare Spiegels)
* Renault Hands Free Card (openen, sluiten en starten)
* Carminat Navigatie & Communicatie met kleurenscherm
* Automatische activering van de verlichting en ruitenwissers
* Mistlampen Voor

...en ik kan jullie melden dat dit geen straf is.

Ik heb veel proefritten gemaakt (in o.a. Golf VI, Peugeot 308, Honda Civic Hybrid), maar ik heb toch weer gekozen voor Renault (ondanks behoorlijk wat problemen met een Renault Megane II Grand Tour die ik voor de O2 had).

Uiteraard blijf ik dit forum volgen, want de volgende auto kan zo maar weer een Skoda zijn.

van inkel

Forumguru
neem ik afscheid van mijn O2. In het kader van kostenbesparing en het simpele feit dat ik de ruimte van de O2 niet (meer) nodig heb, zal een collega het lease-contract van mijn O2 gaan uitdienen.

Vanaf eind april/begin mei zal ik de mij gaan verplaatsen in een:

Renault Megane III HB 110pk dCI Selection Business Sport

Uitrusting o.a.:

* 16" lichtmetalen velgen
* Bi-Zone Automatische Airco
* Pack Introduction (Bi-Xenon, PDC voor/achter, Elektr. Verstelbare/Verwarmbare/Inklapbare Spiegels)
* Renault Hands Free Card (openen, sluiten en starten)
* Carminat Navigatie & Communicatie met kleurenscherm
* Automatische activering van de verlichting en ruitenwissers
* Mistlampen Voor

Uiteraard blijf ik dit forum volgen, want de volgende auto kan zo maar weer een Skoda zijn.

We leven met je mee in deze zware tijden.:smirk:

EdK

Forumguru
wat een kredietcrises en recessie allemaal teweeg kan brengen !

Tja en renault rijders stoppen ook niet voor elkaar als ze met pech staan
dus daar krijg je weer een depressie van !:D

Fabia

† In Memoriam
Heel veel sterkte gewenst met je Renault. Je moet een hele erge optimist zijn om weer voor een Renault te kiezen na je problemen met je Renault Megane II Grand Tour.

MarcoO2

Forumguru
Even vloeken in de kerk: wat mij betreft is het een hele mooie auto. Daar kon je wel eens meer plezier van hebben dan de meesten hier denken. Vergeet niet dat Renault inmiddels een flinke sprong vooruit heeft gemaakt qua kwaliteit en betrouwbaarheid. De problemen zoals met het vorige model Megane en Laguna zijn nu wel een beetje verleden tijd.

Al is het natuurlijk nog altijd geen Skoda... :grin:

redfoxert

Senior Member
Gecondoleerd Bram, maar dat had ik je ook op het werk al verteld :)

Ik begrijp je keuze echter wel volledig, zeker gezien de financiele voordelen. Qua uitrusting is de Megane inderdaad erg aantrekkelijk. Ik hoop voor je dat Renault geleerd heeft van de fouten in het verleden met de Laguna en Megane series.

Ik blijf het alleen wel heel erg jammer vinden :) Gelukkig maak je iemand anders nog blij met een Skoda! :D

Aiii

Lid
Even vloeken in de kerk: wat mij betreft is het een hele mooie auto. Daar kon je wel eens meer plezier van hebben dan de meesten hier denken. Vergeet niet dat Renault inmiddels een flinke sprong vooruit heeft gemaakt qua kwaliteit en betrouwbaarheid. De problemen zoals met het vorige model Megane en Laguna zijn nu wel een beetje verleden tijd.

Al is het natuurlijk nog altijd geen Skoda... :grin:

Het is een erg mooie auto en sinds mijn ouders bewezen hebben dat je zonder problemen met 120 een paar keer over de kop kan in zo'n Renault vind ik het ineens een stuk minder erg, zo'n Frans bakkie. (En toch zou ik er zelf nog niet snel één kopen :D).

Was echter zaterdag bij de Renault dealer en het is een erg mooie auto die nieuwe Megane. De vorige sloeg de plank volledig mis, maar deze is ontzettend geslaagd. Ga je vast ontzettend veel plezier met hebben.:xyxthumbs:

Ik wens je heel veel sterkte in een Renault. Heb 3 jaar vol ellende in een Megane mogen/MOETEN rijden. Die bak stond meer op de auto van de afsleepdienst en in de garage dan dat ik er mee gereden heb.

Voor deze jongen nooit meer een Franse auto. (de rest van de Franse voiture zijn ook rotzooi!!!, gezien de ervaring van collegas)

MarcoO2

Forumguru
Ik heb toch jarenlang erg veel plezier gehad van mijn franse rommel (in de vorm van een Peugeot 106 en 206).

BramBam

Forumguru
En zo heeft iedereen zijn ervaringen met het een of andere (auto)merk.

Ik schreef zelf ook al dat ik de nodige problemen heb gehad met een Renault Megane Grand Tour (in gereden van januari 2004- december 2006), maar de proefrit in dit nieuwe model en de vele positieve ervaringen van de huidige Laguna-rijders (waarmee de Megane de meeste techniek deelt) hebben mij toch over de streep getrokken.

Ik moet eerlijkshalve ook zeggen, dat ik het waarschijnlijk niet had gedaan als de auto particulier aangeschaft zou worden.

Maakt het qua kosten veel uit? Toen ik vorige maand mijn ocatvia bestelde heb ik ook een megane bekeken. (puur uit nieuwsgierigheid in de calculator) Maar de leaseprijs wat zeker vergelijkbaar.

Neptukker

Forumguru
Wie een franse kar koopt moet slim zijn en ook andere dingen beoordeling bij aanschaf/lease. De belangrijkste vraag is of de koffie die de dealert schenkt je smaak is aangezien jer er vele gaat drinken. ;)

Fabia

† In Memoriam
Ik moet eerlijkshalve ook zeggen, dat ik het waarschijnlijk niet had gedaan als de auto particulier aangeschaft zou worden.

Dat is een eerlijk antwoord. Nu heb je de kosten wel in de hand alleen niet de frustraties als je problemen krijgt.

Ik heb 4 jaar in een Mégane 2 gereden en dat was toch echt een fijne auto hoor. Lekker zachte zetels, niet zo hard afgeveerd als de Octavia en dus lekker comfortabel maar toch hard door de bocht te gooien. Wel af en toe wat kleine irritante problemen, regelmatig kraakjes en een interieurafwerking die beter mocht. Maar de automaat in de vorige Mégane was helemaal bagger (en heb ik dus in handbak gehad) en die in de nieuwe is ook vreselijk traag. Toch maar de Octavia!

BramBam

Forumguru
Maakt het qua kosten veel uit? Toen ik vorige maand mijn ocatvia bestelde heb ik ook een megane bekeken. (puur uit nieuwsgierigheid in de calculator) Maar de leaseprijs wat zeker vergelijkbaar.

Leaseprijs scheelt niet zo heel veel. De bijtelling daarintegen wel. Zeker omdat Renault op 1 febr. een prijsverlaging van € 2100,- op de Selection Business uitvoeringen heeft doorgevoerd.

De door mij bestelde Megane komt daarmee op een fisc. waarde van € 25.690,-. Mijn O2 heeft een fisc. waarde van € 29.500,-.

In totaal scheelt het mij ongeveer € 95,- netto per/maand.

En dan vergeet ik nog even de bijtellingsaktie die Renault tot 30 april 2009 heeft. Lease je tussen 1 maart en 30 april een Megane, dan krijg je als berijder het verschil tussen 14% en 25% bijtelling (over 1 jaar) door de importeur op je rekening gestort. In mijn geval ruim € 1180,-.

Bovenaan Onderaan