Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1.9d)

japiejo5

Actief lid
Heren, dames,

Vandaag moet ik de knoop doorhakken voor mijn leasecontract.

Je snapt het wordt de Ocatvia II.

Uitvoering: Business Edition
Motorvariant: 1.9 Tdi zonder DPF.
Extra:

RVS Instaplijsten voor/achter
Bluetooth Carkit+Houder. (Niet Af-Fabriek)
Stream Radio PDC/MP3. (Niet Af-Fabriek.)

OK so far so Good.

Heb geinformeerd; Een verlagingsset is mogelijk voor de O2 en kost €360 maar ik ben bang voor een oncomfortabele auto. Wie heeft hier ervaring mee? of nog mooier, een foto van!!

Ik heb veel "slechte" verhalen gelezen over de Stream. Wel met MP3 zonder,..slechte tuner,..enz enz. Wat is waar,..en belangrijker nog,..wat is nog steeds waar? Neem aan dat Skoda ook leert van zijn fouten. De vraag is: Moet ik die Stream laten upgraden,..met betere of extra speakers ofzo?

Hoop op wat snelle reacties,...wilde vanmiddag even naar de dealer gaan,..S-Point, A'dam.

Gr.
 

Pegasus

Nieuw lid
Verlaging: mijn ervaring is dat 'ie hierdoor niet oncomfortabel wordt, zou wat mij betreft nog steviger en lager mogen. Verlaging heb ik in combinatie met 17" 45 banden.
Stream: klachten of storingen komen m.n. op conto van radio-ontvangst. CD's en MP3's klinken OK. Vervanging van de radio i.p.v. speakers is dan evt. een betere optie.

Succes met de keuze.
 

jurjen

Lid
Waarom een Stream met losse carkit? Er zijn diverse radio's op de markt met ingebouwde kit. Scheelt behoorlijk in aanschaf. Zijn al meerdere draadjes over.

Even los van je vragen, ik zou de wiswas op de achterruit erbij nemen. Was ik zelf vergeten, en die mis ik echt.
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jurjen</font><hr />

Waarom een Stream met losse carkit? Er zijn diverse radio's op de markt met ingebouwde kit. Scheelt behoorlijk in aanschaf. Zijn al meerdere draadjes over.

Even los van je vragen, ik zou de wiswas op de achterruit erbij nemen. Was ik zelf vergeten, en die mis ik echt.

[/ QUOTE ]

Wanneer mis je zo'n wisser dan? Ik vind m namelijk niet echt mooi,....
 

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Wanneer mis je zo'n wisser dan? Ik vind m namelijk niet echt mooi,....

[/ QUOTE ]
Tot nu toe had ik altijd auto's met een wissser op de achterruit. Vind ik gewoon prettig, een schone ruit, vooral bij het achteruitrijden.
Over het estetische ervan heb ik nooit zo nagedacht
winkie.gif
 
Ik heb de Stream met MP3 genomen die achteraf is ingebouwd ondanks de negatieve berichten van diverse medeforumgenoten.
Ik heb geen klachten over een slechte ontvangst. Ook de geluidskwaliteit is mij zeer meegevallen met de standaard 8 speakers, maar ik heb wel het een en ander zitten veranderen aan de basis instelling voor de hoge, lage en middentonen. Je kunt bij de nieuwe Stream ook de middentonen apart instellen. Voordeel van de Stream is dat hij natuurlijk perfect past in het design van het dashboard, en het tonen van allerlei gegevens als buitentemp en PDC is handig. En in combinatie met MaxiDOT kun je de radiogegevens ook nog eens via dat display laten weergeven.

Waarom geen DPF? Bij mijn leasemaatschappij (Leaseplan) was die nog iets goedkoper per maand. Bij een 1.9 TDI is er verder geen verschil in aantal kleppen zoals bij de 2.0 TDI.
Ik heb de 1.9 TDI met DPF gekozen en vind het achteraf bijzonder prettig dat je vol op het gas kan gaan staan zonder dat je een roetpluim in je achteruitkijkspiegel ziet.

In ieder geval succes met je keuze.
 

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />


Stream Radio PDC/MP3. (Niet Af-Fabriek.)



[/ QUOTE ]
Heb je de MP3-Stream al voor achteraf inbouw dan? Ik dacht dat dat niet kon.
 

MrScratch

Nieuw lid
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

Ik zou ook een achterruitenwisser nemen. Daar heb ik me bij mijn vorige Octavia ook 4 jaar aan blauwgeergerd dat ik die was vergeten. En een DPF lijkt me ook niet zo verkeerd, voor die paar knaken spaar je het milieu wel even een stuk. Dat lijkt me een inkoppertje.
 

DeSeum

Nieuw lid
Ik ken geen problemen met de Stream enkel dat de BERT en ERNIE CD van mijn dochter soms een CD error geeft. (Dan komt de CD er ook niet uit)
Weet iemand trouwens of de " oude" stream ook om te bouwen is voor MP3?
489.gif
koffie.gif
 
[/ QUOTE ]
Heb je de MP3-Stream al voor achteraf inbouw dan? Ik dacht dat dat niet kon.

[/ QUOTE ]

Hij is er wel voor achteraf inbouw, echter mijn dealer heeft er naar eigen zeggen wel enorm zijn best voor moeten doen om er een los te krijgen bij Pon. Ik denk dat ze nog een grote voorraad hebben liggen van het type zonder.
 

japiejo5

Actief lid
Knopen zijn doorgehakt,..

Het is dus de 02 BE geworden:

Stream MP3 achteraf (kan dus wel,)
RVS instaplijsten voor/achter
Verlagingsset 30mm.
Dubbele laadvloer
Bluetooth+Houder Nokia E50 carkit
Ruitenwisser achter.

Kleur: Storm Blue

Krijg de offerte op de mail,...maandag naar ING lease,..-&gt; en wachten maar!!
 

LenK

Forumguru
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DeSeum</font><hr />
(Dan komt de CD er ook niet uit)

[/ QUOTE ]
Wat dan te doen?
 

Matra_Murena

Actief lid
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

Beetje vissen met een scherp voorwerp.....

Doet de stream ook bij "enhanched" cd's of dubbel uitgevoerde cd's (1 kant cd en 1 kant dvd) Die zijn wat dikker dan gewone cd's en dan gaat het mis.
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Knopen zijn doorgehakt,..

Het is dus de 02 BE geworden:

Stream MP3 achteraf (kan dus wel,)
RVS instaplijsten voor/achter
Verlagingsset 30mm.
Dubbele laadvloer
Bluetooth+Houder Nokia E50 carkit
Ruitenwisser achter.

Kleur: Storm Blue

Krijg de offerte op de mail,...maandag naar ING lease,..-&gt; en wachten maar!!

[/ QUOTE ]


Offerte-&gt;Bestelling-&gt;Bevestiging-&gt; nu afwachten. En oh ja,...toch Silver genomen,....
473.gif
 

tim

Lid
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

Gefeliciteerd.

Flauw dat je geen DPF neemt, was een inkoppertje zoals Passat97 al zei.
 

Rallye

Forumguru
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

De DPF is niet alleen beter voor het milieu. Op termijn gaan ze allerlei zaken (parkeertarieven, kilometerheffing, inrijverboden voor steden bij fijn stof-alarm etc.) ook verbinden aan het al of niet hebben van zo'n filter. Dan kan je dus beter uit zijn met een filter als zonder.
 

Greggy

Actief lid
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

@japiejo5:

Mag ik zo flauw zijn om te vragen wat jou auto in de maand doet bij ING CL? Ik ben mij aan het orienteren en moet o.b.v. 25K/4jr een auto bij ING leasen. Ik zou ook die 1.9TDI zonder DPF, maar met DSG bestellen. Als er nog rek in zit zou ik deze willen laten chippen.
 
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

@Rallye, allerlei voor/nadelen verbinden aan het hebben van een DPF kan ik me wel voorstellen, alleen hoe weet je als handhavingsambtenaar of de betreffende auto hier wel of niet mee is uitgerust. Ik denk gewoon dat de normen voor fijnstof gewoon enorm aangescherpt zullen gaan worden, jammer van de bestaande auto´s. (Overigens zijn de FSI motoren kwa fijnstof nog veel erger dan de diesels, maar daar zijn geen normen voor)
 

tim

Lid
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

AL die maatregelen die zie ik ook niet zo snel komen.

Ik vind gewoon als je de kans hebt om het milieu minder te belasten door een DPF te nemen je deze met twee handen moet aangrijpen. Jammer dat de DPF nog niet standaard is.
 

Rallye

Forumguru
Re: Nog een paar knopen om door te hakken (o2 Be 1

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_TDI</font><hr />

@Rallye, allerlei voor/nadelen verbinden aan het hebben van een DPF kan ik me wel voorstellen, alleen hoe weet je als handhavingsambtenaar of de betreffende auto hier wel of niet mee is uitgerust. Ik denk gewoon dat de normen voor fijnstof gewoon enorm aangescherpt zullen gaan worden, jammer van de bestaande auto´s. (Overigens zijn de FSI motoren kwa fijnstof nog veel erger dan de diesels, maar daar zijn geen normen voor)

[/ QUOTE ]
Of je een auto met DPF hebt staat bij de voertuiggegevens, on line opvraagbaar bij de RDW. In Duitsland hebben ze het er over om verplicht een (erg lelijke) sticker op je ruit te plakken in rood (rijverbod) of groen (doorrijden). Welke sticker je krijgt hangt samen met al of geen DPF.

Van fijnstofproblemen met de FSI heb ik nog nooit gehoord, sowieso hebben benzinemotoren minder last van fijnstofuitstoot. Wat bij een direct ingespoten motor wel een probleem kan zijn is stikstof, met name bij zgn. magermix-motoren (Toyota Carina van een jaar of tien oud). VAG-motoren lopen echter niet op zo'n magermix.
 
Bovenaan Onderaan