Vooroordelen zijn er altijd, een Skoda heeft nog steeds een stempel van Oostblok tractor. Totdat men meerijdt, in mijn geval. Kijk, bij de klant zeg ik dat ik Skoda rijd en dan krijg ik geen commentaar dat we te duur zijn vanwege de dikke auto's van de vertegenwoordigers. Totdat ik een klant in de auto mee moet nemen, want het is wel geen X5, maar dan blijkt het toch wel anders te zijn, dan ze in gedachten hadden.
Hetzelfde geldt voor collega's die in een Audi of dikke Passat rijden, die beginnen lacherig, totdat ze beseffen, dat mijn auto beter is uitgerust, luxer is en veel meer power heeft dan hun auto en dan sterft het lachen toch wel weg.
Maar, eerlijk is eerlijk, ik heb wel álles aan mijn auto laten verbouwen, het is verre van een standaard O3. Nog steeds geen slechte auto standaard, maar als ik een ruilwagen krijg, meestal een O3 1.0, dan rijdt het goed, maar daar is ook alles mee gezegd. Mijn eigen wagen ben ik echter nog steeds héél tevreden over, al stond ik laatst toch al weer naar een Arteon te kijken....