Gieliovd
Forumguru
Hey mensen, zo dat is een tijd terug dat ik op het forum was!
Toch wel snel 6 weken, zo druk met opleiding tis :407:
Ik heb alweer 900 km in beeld staan "SERVICE OIL" en ik kwam er aldoor niet aan toe. Vandaag naar de dealer gereden, hij moet een grote beurt krijgen.....
Ik had even geinformeerd: €309,- voor de beurt alleen!! Godkenonnen, wat een geld, dat is een paar maanden werken met deze drukte!
Ik heb tevens gemeld dat mijn motormanagement lampje weer brand.
Ik ben toen bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen, de eerste keer dat hij ging branden, had te maken met een te arm mengsel in de eerste cilinderrij. Is een tijdje uit geweest, tot hij weer aanging.
Toen ben ik er dus onderhand 1000 km mee doorgereden, om te kijken wat het deed. Hij is een keer uitgegaan, en weer aan, en weer uit, en weer aan... ik ben er ff klaar mee, dat lampie.
Daarnaast loopt de motor ook niet zo lekker op gas als hij koud is, flinke trillingen in de motor en toerenteller stuitert. Maar goed, dat kan ook gewoon gas zijn, motor net te koud voor de verdamper/condensor.
Die wordt dus weer uitgelezen en dan zal ik het wel horen.... ben er niet gerust op.
Startmotor die geeft ook nog dagelijks een klaaggeluid, maar doe ik niks mee. Revisie kost flinke centen. Zou die makkelijk te wisselen zijn met een sloper? Heb je nog verschillende starters bij de 1.4 types?
Maar goed, die beurt kost me dus klauwen met geld, en hiervoor wordt olie vervangen, bougies, luchtfilter..... wat nog meer?
Heeft iemand nog een tip wat ik ff moet vermelden of moet laten checken?
Maandag 09:00 staat hij bij de dealer. Moet ik met de fiets terug naar huis :biggthumpdown:
Ik ben benieuwd..
Ik heb er nu 3.000 km in gereden in een paar maanden, en vind het een prachtwagen. Hetgeen me gewoon stoort is dat motormanagement lampie, het trillen bij koude motor...
Daarnaast bedenk ik me net dat ik me zo erger aan de trage gasresponse... je geeft gas en een seconde later gebeurd er pas wat, daarom wil de motor nog wel eens protesteren als ik te vlot wil inparkeren. Je kent het wel, achteruit inschakelen, beetje gas, koppeling omhoog, terwijl de motor nog op toeren moet komen...
Owja, de buitenspiegelverwarming doet niks lijkt wel, er klikt een relais maar de spiegels blijven nat en beslagen.
Laat ik die spiegels en gasresponse meteen wel ff controleren. Nou staat ie er dan toch, en geld kost het allemaal toch helaas...
Toch wel snel 6 weken, zo druk met opleiding tis :407:
Ik heb alweer 900 km in beeld staan "SERVICE OIL" en ik kwam er aldoor niet aan toe. Vandaag naar de dealer gereden, hij moet een grote beurt krijgen.....
Ik had even geinformeerd: €309,- voor de beurt alleen!! Godkenonnen, wat een geld, dat is een paar maanden werken met deze drukte!
Ik heb tevens gemeld dat mijn motormanagement lampje weer brand.
Ik ben toen bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen, de eerste keer dat hij ging branden, had te maken met een te arm mengsel in de eerste cilinderrij. Is een tijdje uit geweest, tot hij weer aanging.
Toen ben ik er dus onderhand 1000 km mee doorgereden, om te kijken wat het deed. Hij is een keer uitgegaan, en weer aan, en weer uit, en weer aan... ik ben er ff klaar mee, dat lampie.
Daarnaast loopt de motor ook niet zo lekker op gas als hij koud is, flinke trillingen in de motor en toerenteller stuitert. Maar goed, dat kan ook gewoon gas zijn, motor net te koud voor de verdamper/condensor.
Die wordt dus weer uitgelezen en dan zal ik het wel horen.... ben er niet gerust op.
Startmotor die geeft ook nog dagelijks een klaaggeluid, maar doe ik niks mee. Revisie kost flinke centen. Zou die makkelijk te wisselen zijn met een sloper? Heb je nog verschillende starters bij de 1.4 types?
Maar goed, die beurt kost me dus klauwen met geld, en hiervoor wordt olie vervangen, bougies, luchtfilter..... wat nog meer?
Heeft iemand nog een tip wat ik ff moet vermelden of moet laten checken?
Maandag 09:00 staat hij bij de dealer. Moet ik met de fiets terug naar huis :biggthumpdown:
Ik ben benieuwd..
Ik heb er nu 3.000 km in gereden in een paar maanden, en vind het een prachtwagen. Hetgeen me gewoon stoort is dat motormanagement lampie, het trillen bij koude motor...
Daarnaast bedenk ik me net dat ik me zo erger aan de trage gasresponse... je geeft gas en een seconde later gebeurd er pas wat, daarom wil de motor nog wel eens protesteren als ik te vlot wil inparkeren. Je kent het wel, achteruit inschakelen, beetje gas, koppeling omhoog, terwijl de motor nog op toeren moet komen...
Owja, de buitenspiegelverwarming doet niks lijkt wel, er klikt een relais maar de spiegels blijven nat en beslagen.
Laat ik die spiegels en gasresponse meteen wel ff controleren. Nou staat ie er dan toch, en geld kost het allemaal toch helaas...