Nog tips voor grote beurt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

van_der_P

Senior Member
Bedankt voor je waardevolle toevoeging :ahum:

Ik zal wel gek wezen maar ik volg hem niet helemaal.

Dat geeft niet. Je hoeft niet te trappen en hebt geen last van file's, en het schiet ook nog op dan duren die 8 kilometers niet zolang. Die je normaal met de fiets doet

Gieliovd

Forumguru
Dat geeft niet. Je hoeft niet te trappen en hebt geen last van file's, en het schiet ook nog op dan duren die 8 kilometers niet zolang. Die je normaal met de fiets doet
Als we op die toer gaan, is een Solex die ik overigens heel goed ken, niet echt een efficiente oplossing.

Het gaat allemaal te traag en je wordt evengoed nat.

Als ik geen last van de files wil hebben en nat wil worden pak ik de motor wel! Gaat sneller als met de auto, en ik hoef niet te trappen.

Tja het kost weer.

Maar goed, daar ging dit topic niet over.

De tip die ik heb gehad is om mijn ruiterwisser vloeistof bij te vullen en er is gesproken over remvloeistof.

Hoe je erbij komt dat ik een Solex nodig heb:1761:neem jij er nog eentje :473:

Gieliovd

Forumguru
Waar even back to topic vandaag....

Vanochtend mijn auto bij de dealer gebracht in Schagen, fietsendrager achterop.

Daar aangekomen mijn wensen voorgelegd:
- Grote beurt (afspraak natuurlijk)
- Ruitenwisserbladen voor
- Motormanagement melding uitlezen en oorzaak bepalen
- Spiegelverwarming werkt niet
- Gas reactie is zo traag

Geen probleem wij gaan het bekijken en dan bellen we u over het vervolg.

Ik naar huis toe, en om 12:00 een telefoontje ontvangen van de dealer.

Beste meneer van Diepen,

We hebben geconstateerd dat een draagarmrubber kapot is, de EGR klep en gashuis sterk vervuild zijn, remmen vervuild en nog wat....

Spiegelverwarming werkt niet, zekering krijgt wel spanning, dus moeten we de spiegel eraf halen om te kijken hoe en wat. Dan kan hij knappen.... Dus die laat ik zitten (40 euro per glas).

Dan heb je nog de materialen voor de grote beurt....

Pardon? Materialen?
Ja meneer, de bougies, luchtfilter enzo zitten niet inbegrepen in de grote beurt.
He? Dat meen je niet, 309 euro maar geen bougies inbegrepen?

Ik weet niet precies meer hoe hij het bedrag optelde en verantwoorde maar hij kwam tot een orenwapperend bedrag van € 784 voor de beurt, rubber, onderdelen voor de beurt en het reinigen van de EGR klep en gashuis.

Ik was er even beduusd van... ik had al moeite met die 309 euro voor de beurt, en dan nog eens dit en dat en zus en zo erbij! Man dat is een jaarsalaris voor me momenteel met die drukte van mijn studie. :407:

Ik belde S-point in Amsterdam om te horen of die onderdelen bij de beurt in zaten (bougies, luchtfilter) en mevrouw zegt heel vrolijk "Ja hoor meneer! Dat zit allemaal inbegrepen! bougies, luchtfilter, ruitensproeir vloeistof enzo zitten er allemaal in!" Kijkt u maar in het boekje, dat hele lijstje met punten voor een grote beurt zitten inbegrepen in de prijs van €309.

Dus ik stond te klapperen met mijn oren, en heb Pon gebeld. Deze zegt op zijn beurt: "Nee meneer, dat komt bovenop de prijs van €309, ik zal S-Point bellen en daarna contact met u opnemen."

Nou ik hoop dat ik vanmiddag laat een auto krijg die weer als een klontje ijs op een nat glas rijdt zo soepel want anders ga ik serieus onblij worden. Ik ga er ook zeker vanuit dat die motormanagement melding NOOIT meer terugkomt.

Klopt het trouwens dat de motor in een noodloop programma gaat als het lampje brand? Staat ook in het boekje geloof ik. Ik merkte het ook wel eens, reed hij een beetje bokkig voor een paar seconden, en plop lampje aan.

Hij is een paar keer uitgegaan, weer aan, uit, tijdje later weer aan... en zomaar de afgelopen paar honderd kilometer uit. En dat in 3.000 km.

Edit:
Dealer heeft mijn thermostaathuis gesloopt en deze was niet op voorraad. Heb nu een bijna nieuwe zilvere Fabia Combi mee. Demo wagen. Morgen of overmorgen wordt het weer gerepareerd.

Wel zielig gezicht hoor zo'n auto op de brug zonder wielen.

joergarms

Senior Member
Vreemd verhaald, waar wordt die 309 euro dan wel voor berekend?
Mij lijkt toch wel dat daar de onderdelen, vloeistoffen e.d. bij inbegrepen zijn.
Over het noodloopprogramma, dat kan inderdaad in werking treden.
Het kan dan zijn dat de motor wat rauwer loopt.

Fabia

† In Memoriam
Ik dacht dat dat een pakketprijs is, dus all in. Daar adverteert Skoda ook mee, kijk maar op de site:

ŠkodaService Onderhoud
Benzine Diesel
Jaarlijkse Inspectie € 199,00 € 225,00
15.000 km beurt € 109,00 € 155,00
30.000 km. beurt € 239,00 € 285,00
60.000 km. beurt € 315,00 € 355,00

Gieliovd

Forumguru
Vreemd verhaald, waar wordt die 309 euro dan wel voor berekend?
Mij lijkt toch wel dat daar de onderdelen, vloeistoffen e.d. bij inbegrepen zijn.
Over het noodloopprogramma, dat kan inderdaad in werking treden.
Het kan dan zijn dat de motor wat rauwer loopt.
Precies, die vraag legde ik bij de dealer ook voor en bij de importeur (welke mij zou terugbellen vanmiddag en dit uiteraard niet heeft gedaan :xyxthumbs:). Ik ging/ga er ook van uit dat ik 309 euro betaal voor een controle en wat materialen.

Ik merkte inderdaad dus dat als het lampie niet aan was, en ik reed eens met mijn pa in de auto, dat ik zei tegen hem hmmm hij doet een beetje raar. 1 minuut later, plop motormanagement lampje aan.

De auto is ook niet bijster snel in lage toeren, evenals een trage gasresponse. Ik merkte dat de 1.4 75pk die ik mee gekregen heb veel sneller reageert op het gas en naar beleving ook meer pit heeft in lagere toeren (misschien is dat bedrog).
Ik dacht dat dat een pakketprijs is, dus all in. Daar adverteert Skoda ook mee, kijk maar op de site:

ŠkodaService Onderhoud
Benzine Diesel
Jaarlijkse Inspectie € 199,00 € 225,00
15.000 km beurt € 109,00 € 155,00
30.000 km. beurt € 239,00 € 285,00
60.000 km. beurt € 315,00 € 355,00
Ja, precies dat heb ik in een boekje staan, en ook op internet gevonden. Waarom ergens mee adverteren als het meer kost :S ga ik toch weer voorleggen bij de dealer als ik er sta. Misschien bel ik de importeur nog eens op met dit argument, waarom zeg je in je boekje 60.000 km beurt voor 315 (mijn boekje zegt 309 uit 2007) en kost het 309+misschien wel 100 euro aan materialen?

Fabia

† In Memoriam
Ik ga toch eens mijn factuur van de 30.000 beurt eens opzoeken. Een kijken wat er eigenlijk allemaal opstaat, heb er eigenlijk niet zo opgelet.

neoproject

Actief lid
HELP DIE MAN ZO SNEL MOGELIJK! Voor we het weten overkomt ons net hetzelfde. Meer dan 700euro voor een grote beurt, dat zijn prijzen van audi ofzo. Wij kochten toch onze skoda omwille van de prijs/kwaliteit in zijn geheel????

Hou ons op de hoogte. Ik ben aardig opweg om naar mijn tweede onderhoudsbeurt toe te rijden (30000km). Toch zou ik graag een raming hebben van de kostprijs hiervan. Ik woon wel in België dus dat mss zijn de prijzen hier nog hoger (of wie weet lager)....

bluskabouter

Forumguru
dit is de tekst die wordt weer gegeven op www. skoda.nl:

Wat kost een onderhoudsbeurt voor mijn Škoda?
In de lijst met pakketprijzen kunt u precies opzoeken welke adviesprijzen van toepassing zijn. Klik hiervoor rechts op de button "Download onze Pakketprijzen!".
Een pakketprijs betekent dat hierin de benodigde onderdelen en arbeid voor bepaalde werkzaamheden in rekening gebracht kan worden.
Daarnaast kunnen extra werkzaamheden noodzakelijk zijn die extra kosten met zich mee brengen zoals bijvoorbeeld het bijvullen van vloeistoffen of het vervangen van remvloeistof of een distributieriem. Wij adviseren u om contact op te nemen met de Škoda dealer, zij kunnen aan de hand van de autogegevens vooraf een offerte voor u opmaken.

ze hebben het hier over pakketprijzen en extra kosten voor het bijvullen van vloeistoffen?????
volgens mij bedoelen ze met pakketprijzen alleen de werkzaamheden en niet de materialen die nodig zijn.

beetje vaag....

Gieliovd

Forumguru
Ik ga toch eens mijn factuur van de 30.000 beurt eens opzoeken. Een kijken wat er eigenlijk allemaal opstaat, heb er eigenlijk niet zo opgelet.
Ben erg benieuwd wat daar op staat.

De importeur zou me nog terugbellen gisteren, maar ja.. niks gehoord.

HELP DIE MAN ZO SNEL MOGELIJK! Voor we het weten overkomt ons net hetzelfde. Meer dan 700euro voor een grote beurt, dat zijn prijzen van audi ofzo. Wij kochten toch onze skoda omwille van de prijs/kwaliteit in zijn geheel????

Hou ons op de hoogte. Ik ben aardig opweg om naar mijn tweede onderhoudsbeurt toe te rijden (30000km). Toch zou ik graag een raming hebben van de kostprijs hiervan. Ik woon wel in België dus dat mss zijn de prijzen hier nog hoger (of wie weet lager)....
Ik laat zeker weten hoe het afloopt. Kijk ik laat natuurlijk wel wat dingetjes controleren, vervangen en schoonmaken dus het wordt wel even duurder als 309 euro, maar 800 wordt ik triest van.

dit is de tekst die wordt weer gegeven op www. skoda.nl:

Wat kost een onderhoudsbeurt voor mijn Škoda?
In de lijst met pakketprijzen kunt u precies opzoeken welke adviesprijzen van toepassing zijn. Klik hiervoor rechts op de button "Download onze Pakketprijzen!".
Een pakketprijs betekent dat hierin de benodigde onderdelen en arbeid voor bepaalde werkzaamheden in rekening gebracht kan worden.
Daarnaast kunnen extra werkzaamheden noodzakelijk zijn die extra kosten met zich mee brengen zoals bijvoorbeeld het bijvullen van vloeistoffen of het vervangen van remvloeistof of een distributieriem. Wij adviseren u om contact op te nemen met de Škoda dealer, zij kunnen aan de hand van de autogegevens vooraf een offerte voor u opmaken.

ze hebben het hier over pakketprijzen en extra kosten voor het bijvullen van vloeistoffen?????
volgens mij bedoelen ze met pakketprijzen alleen de werkzaamheden en niet de materialen die nodig zijn.

beetje vaag....
Het is heel vaag. Vooral wanneer ze beginnen over "onderdelen en arbeid voor bepaalde werkzaamheden" binnen dat pakket.

Ja, als ik een riem laat vervangen lijkt het me logisch, maar een paar bougies..

Gieliovd

Forumguru
Dit begint een aardig onligisch en kostbaar verhaal te worden.
Ik hoop voor je dat het uiteindelijk nog meevalt.
Morgen bel ik de importeur even om te horen wat het nou is. Website zegt dit, S-Point dat, Dealer hier zus, importeur zo...

Demo auto zou vandaag terug moeten, niks gehoord dus krijgen ze ook geen auto terug ;)

Morgen hopelijk mijn rode monster weer piekfijn in orde terug.

Gieliovd

Forumguru
Vandaag 17:10 in de auto naar huis, 1 km van de dealer. Denken hmm, zal ik heengaan en ff horen hoe het gaat? Och maakt het ook uit, ik rij nu ook, dus doorgereden. Volgende stoplicht: tring, uw auto is klaar. Dan maar omkeren :)

Auto aftanken (leenauto) gaat 6 liter in, terwijl ik 30 km heb gereden. Hmm dat is wel erg veel! Vorige chauffeur heeft me dus genaaid.

Bij de dealer, euh meneer gisteren hadden we u gebeld over die thermostaat, dat het onze schuld zou zijn geweest. Dit is echter te voorbarig geweest, want het MOEST los en het kon niet los zonder het te breken...

Wat was er dan? De bevestiging van een koelslang was roestig. Eeeeuh... gebeurd dit niet met een slangklemmetje.. waarom moet je dan die hele unit vervangen? Naja zullen ze wel een reden voor hebben.

Maar goed, nou kwamen ze er op terug: als voorstel dat ik het materiaal betaal en zij de uren.

Desondanks voel ik me genaaid.

De punten zijn uitgevoerd zoals ik gevraagd had (volgens de persoon bij de balie). De nota krijg ik in de bus, want ze moesten nog overleggen over die thesmostaat.

Maar ik denk dat ik erg niet-blij wordt van een rekening van onderhand 900 euro....

Importeur niet gebeld, ben net pas terug.

Ik moest wennen aan de koppeling, die is nogal wat zwaarder als die in de nieuwe Fabia! Ik merkte dat de accu er ook uit is geweest, teller op 0, radiozenders eruit... beetje jammer weer.

Ik vind het allemaal maar een negatieve ervaring zo samen, wel erg veel verrassingen en tegenvallers.

Nog een brief binnen ook van de rechtsbijstand voor die bijna aanrijding laatst, "Helaas gaat zij (Univé) uw schade niet betalen, haar verzekerde stelt door groen te zijn gereden". Weer een tegenvaller, doe je een goede daad door hem uit te wijken en niet je auto in de zijkant van dat koekblijk te rijden, tegen zijn zoontje van 5 aan, moet je de schade zelf betalen.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat jij maar een biertje:473: moet nemen om alles ff weg te spoelen, balen voor je!

Gieliovd

Forumguru
Ik denk dat jij maar een biertje:473: moet nemen om alles ff weg te spoelen, balen voor je!
Denk dat ik zwaar aan de Poolse wodka moet om dit allemaal weg te spoelen :1439:... bedankt voor je medeleven. Ik wil wel even een fonds oprichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan