Nootje in verluchtingskanaal

Testedoene

Forumguru
Hallo,

mijn dochter heeft dit weekend weer een mooie stoot afgewerkt.
Ze heeft in de verluchtingsmond onder de voorzetel een nootje gestopt.

Nu hoor ik dit telkens rollen als ik rem of optrek met de wagen.

Heeft iemand een idee (@Monteurtje ?) hoe lang het zou duren om dit nootje uit het systeem te vissen en of ik het zelf kan doen of niet? Mijn pogingen met een lange lepel zijn gisteren mislukt...

EdK

Forumguru
Alle andere mondjes afsluiten en de fan op max zetten en stofzuiger met spleetzuiger nemen met een dun slangetje er aan vast getaped en al zuigend proberen dat ding er uit te vissen al geprobeerd ?

CharlesTucker

Forumguru
Ideetje van mijn dochter, met iets lang en duns (dun stokje, paar rietjes aan elkaar) en een stuk dubbelzijdig plakband eraan een beetje prutsen, en hopen dat het nootje aan dat plakband blijft kleven (zo heeft ze zelf wel eens een Romeinse dobbelsteen die ze op school ergens in een rooster had laten vallen terug kunnen pakken). Wel opletten dat er niet een deel van je "gereedschap" ook in dat kanaal blijft hangen.

Testedoene

Forumguru
Bedankt voor de tip, ik ga dit vanavond eens proberen!
Even bruut optrekken zodat het nootje ergens achteraan blijft liggen dus :D

Ik dacht eerst om iets te monteren op de stofzuigermond maar dit lijkt me ook niet te gemakkelijk te zijn...

Ik ga het proberen met een metalen saté-stokje en plakband! Duimen maar!

ertromp

Forumguru

Ik dacht eerst om iets te monteren op de stofzuigermond maar dit lijkt me ook niet te gemakkelijk te zijn...

Of zo gigantisch hard remmen dat het nootje er bij de parafan bak er weer uit rolt

AndreM

Forumguru
Deze ontbrak nog aan het ritje:

Zeker geen Duyvis nootje? Want er is alleen Duyvis als er een fuif is! :tegek:

Of helaas pinda-kaas, er is nog hoop appelstroop. :deuk:

Zo dat was de lollige kant, nu ff serieus.
Als je het kan zien kan je ook een stokje nemen met een stukje dubbelzijdig tape aan het uiteinde, werkt ook perfect! :thumbsup:

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru

Er zijn gewoon standaard minizuigmondjes te koop: die druk je op de gewone stofzuigerslang, en daar zit vervolgens een buigbare buis aan van een goede halve meter lang, en een ovale doorsnede van ongeveer 1 bij 2 cm en aan het eind een klein zuigmondje. Ik heb ze bijvoorbeeld ook al eens bij de Action in het assortiment gezien, maar zie ze nu even niet op hun site, maar het ding kost een euro of 4-5, dus ook daarvoor hoef je het niet te laten. Verder is zo'n zuigmondje handig om bijvoorbeeld tussen de voorstoelen en de middentunnel te kunnen zuigen.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb zo'n dingetje als hieronder. Kost maar een paar euro en is voor heel veel kleine klusjes ideaal.

full7849368_a.jpg

s-line

Forumguru
Je kan misschien via de onderkant van het dashboard bij de slangen van de roosters zeker als je het dashboardkastje demonteerd. Dan moet je hem eruit kunnen halen. De kachelmotor zit ook aan die kant volgens mij dus je zou er zo bij moeten kunnen komen. Succes!

Testedoene

Forumguru
Omg, het was te denken dat dit topic succes ging hebben :D

Gisterenavond had ik geen tijd meer om te "vissen" maar vanavond zal ik toch nog eens proberen.
Dezelfde jongedame had gisteren een speelgoedje in een tuinslang gestopt waardoor ik daar een stuk heb moeten van afsnijden. Ik hoop dat ik dat stuk kan monteren op de stofzuiger. Binnen een jaar of 20 is ze hopelijk het huis uit... :dankje:
De extra stukken voor de stofzuiger zal ik zeker eens opzoeken want het is inderdaad niet evident om tussen de zetel en de armsteun te stofzuigen...

Bovenaan Onderaan