Hou gewoon lekker die 2 jaar of 30K ook aan !
En met alle motoren en auto's nooit motorisch nadelige gevolgen gehad.
Bij de motorfietsen verving ik de olie altijd zelf en dan ook het oliefilter.
En in de oude olie nooit overmatige slijtage drab tegengekomen , en ook wel eens een oliefilter doormidden gehaald om te kijken of je daar dan eventueel overmatig vuil tegen zou komen.
Maar goed leuk als iemand de boel analyseert, maar dat doet hij dan vaak in zijn beroepsgroep, wat totaal niet wil zeggen dat dit opgaat voor een dagelijks stukkie blik op 4 wielen.
Zou me meer zorgen maken als je tussen die servicebeurten niet even je oliepeil controleert en eventueel bijvult.
Heb liever me oliepijl tegen streepje vol aan dan tegen streepje bijna leeg, want in eerste geval ben ik zeker dat alle onderdelen die olie nodig hebben dit dan ook in voldoende mate krijgen in welk terrein ik ook rij !
Maar goed dat is mijn bescheiden mening , en ik weet gelukkig waar me olievuldop en pijlstok zit !
Velen weten niet eens wat de vuldop is voor de ruitenvloeistof ! Of hoe een reservewiel te plaatsen....
Laat staan hoe olie te peilen en bij te vullen....