Nwe Octavia

ik zit er aan te denken om de volgende auto te bestellen (lease) hebben jullie nog tips voor opties etc?

Octavia HB 1.6 TDI DSG Style Bsn.
Metal Grey
DAB
Sunset
Functie pakket (voor 230v aansluiting achter)
Dynamic pakket
Velgen Hawk

Goede tip van Cordoba ff melden wat meer info over gebruik auto.

Ik rij ruim 50k km per jaar, vooral snelweg.
Mijn eisen DSG, 21% bijtelling, goede Navigatie, goed geluid, Xenon, goede stoelen

Laatst bewerkt:

Edition2015

Forumguru
Ik heb zelf een combi van nu 7 weken oud, maar ik heb tot zover geen probleem, maar hij is ook nog erg jong.
Ik vindt het wel zeer mooi en prettig!

Cordoba

Forumguru
Panoramadak is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur (veel licht in de auto, maar bijvoorbeeld ook gevoeliger voor lekkage door verstopte afvoerleidingen).
Een reservewiel (met krik en wielsleutel) is in mijn ogen wel een absolute must: te vaak zie je dat een reparatiesetje óf ontoereikend is om weer de weg op te kunnen óf over datum is geraakt, en daardoor verdroogd en niet bruikbaar.

Ok reservewiel erbij, weet iemand wat voor spoiler er in het Dynamic pakket zit, heb die vooral genomen voor de stoelen en het stuur, maar hou niet zo van opzichtige spoilers

JXX

Senior Member
@renetje

Wat ik niet zou willen missen is de ruitenwisser achteraan. Sommige leden vinden de auto mooier zonder, maar mij stoort het totaal niet. Op dit forum gisteren nog iets gelezen van iemand met een nieuwe Superb III die de achterruit wisser toch wel mist.
Ik weet niet wat precies allemaal standaard is op de Style maar ook de voetenverlichting voor en achter, automatisch dimmende buitenspiegels met boardingspots en achteruitrijcamera vind ik persoonlijk de moeite.

micky

Forumguru
Panoramadak is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur (veel licht in de auto, maar bijvoorbeeld ook gevoeliger voor lekkage door verstopte afvoerleidingen).
Een reservewiel (met krik en wielsleutel) is in mijn ogen wel een absolute must: te vaak zie je dat een reparatiesetje óf ontoereikend is om weer de weg op te kunnen óf over datum is geraakt, en daardoor verdroogd en niet bruikbaar.

ik neem nooit een reservewiel, rijd 70-90.000km per jaar en krijg ongeveer 1 keer per 2 jaar een lekke band, tot nu toe altijd op tijd een melding in de boordcomputer en dus tijd genoeg om er lucht bij te doen en door te rijden naar ene bandencentrum een klapband krijg je meestal door doorrijden met een bijna lege band en oververhitting tot gevolg door de wrijving...

Skoda-MAN

Forumguru
Drive mode instelbaar, ik weet niet of dat bij het sportpakket hoort (denk het wel maar controleer het maar)
Dubbele laadvloer in de kofferruimte (afhankelijk van soort vervoer)

@renetje

Wat ik niet zou willen missen is de ruitenwisser achteraan. Sommige leden vinden de auto mooier zonder, maar mij stoort het totaal niet. Op dit forum gisteren nog iets gelezen van iemand met een nieuwe Superb III die de achterruit wisser toch wel mist.
Ik weet niet wat precies allemaal standaard is op de Style maar ook de voetenverlichting voor en achter, automatisch dimmende buitenspiegels met boardingspots en achteruitrijcamera vind ik persoonlijk de moeite.

Ik vind de auto ook mooier zonder achteruitwisser voetverlichting zit er in en dimmende buitenspiegels etc ook. Achteruitrijcamera niet echt nodig met parkeersensoren rondom.

Drive mode instelbaar, ik weet niet of dat bij het sportpakket hoort (denk het wel maar controleer het maar)
Dubbele laadvloer in de kofferruimte (afhankelijk van soort vervoer)

Zit niet in het sportpakket, ik wou die optie ook graag, maar dealer raadde het af omdat het niet veel voorsteld bij de octavia omdat alleen het stuur iets anders zou reageren maar onderstel bleef hetzelfde

doncalitri1984

Forumguru
Panodak zeker weten!!
Dynamic pakket zeker weten aan te raden, vooral de stoelen en het mooier vormgegeven sportstuur o.a.
Toen ik hem bestelde in april was Funktiepakket iig niet mogelijk icm dynamic, weet niet of dat nog steeds zo is.
Drivemode gebruik je idd niet vaak , maar het is wel prettig dat je dit zonder behulp van VCDS kan aanpassen.
DAB zeker nemen , canton speakers vallen overigens wel tegen, maar nog steeds beter dan de standaard boxen.

Skoda-MAN

Forumguru
Voor dat luttele bedrag kun je wel het stuur in de sport stand zetten wat heel plezierig is vanwege de betere rechtuit eigenschappen.
Je kan individuele instellingen maken, het ene op sport en andere op eco of neutraal.
Ik heb het en wil het niet meer missen.

Panodak zeker weten!!
Dynamic pakket zeker weten aan te raden, vooral de stoelen en het mooier vormgegeven sportstuur o.a.
Toen ik hem bestelde in april was Funktiepakket iig niet mogelijk icm dynamic, weet niet of dat nog steeds zo is.
Drivemode gebruik je idd niet vaak , maar het is wel prettig dat je dit zonder behulp van VCDS kan aanpassen.
DAB zeker nemen , canton speakers vallen overigens wel tegen, maar nog steeds beter dan de standaard boxen.

Weet jij dan wat voor spoiler er in het Dynamic pakket zit? Ik heb ook ergens gezien dat je niet en functiepakket kon nemen en Dynamic pakker maar dealer heeft m er wel tegelijk opgezet

doncalitri1984

Forumguru
Weet jij dan wat voor spoiler er in het Dynamic pakket zit? Ik heb ook ergens gezien dat je niet en functiepakket kon nemen en Dynamic pakker maar dealer heeft m er wel tegelijk opgezet

Er zit geen (extra) spoiler meer op, dat was volgens mij alleen op de 14% modellen in 2013/2014.

Je krijgt nu de sportstoelen, van onder afgevlakt zogenaamd sportstuur (vind deze erg mooi) en sierlijsten in de dorpels.
Wellicht dat die functie en dynamic combo nu wel kan , ik kon het iig niet nemen.

Bovenaan Onderaan