Nwe Octavia

micky

Forumguru
Zit niet in het sportpakket, ik wou die optie ook graag, maar dealer raadde het af omdat het niet veel voorsteld bij de octavia omdat alleen het stuur iets anders zou reageren maar onderstel bleef hetzelfde
die dealer heeft er zelf blijkbaar niet mee gereden, ik ben er super blij mee en verander de instellingen best vaak, voor mensen die zelf de brandstof moeten betalen is de economic functie ideaal, met vrijloop (moet je wel DSG hebben).
voor die €100,- een must have

martijn v o

Forumguru
Ik heb juist wel een (volwaardig) reservewiel, want bij mij zijn de banden altijd lek als ik van het werk op de parkeerplaats aankom door een spijker of schroef die ik er eerder onopgemerkt heb ingereden. En ook altijd als ik dan op tijd thuis zou zijn.
Ik heb dan moeten wachten op de pechhulp van de leasmij.
Nu doe ik dat niet gooi de reserve eronder en ben met 15 minuutjes weer onderweg.

zxr750luni

Senior Member
ik zit er aan te denken om de volgende auto te bestellen (lease) hebben jullie nog tips voor opties etc?

Octavia HB 1.6 TDI DSG Style Bsn.
Metal Grey
DAB
Sunset
Functie pakket (voor 230v aansluiting achter)
Dynamic pakket
Velgen Hawk

Goede tip van Cordoba ff melden wat meer info over gebruik auto.

Ik rij ruim 50k km per jaar, vooral snelweg.
Mijn eisen DSG, 21% bijtelling, goede Navigatie, goed geluid, Xenon, goede stoelen

als je in de buurt van almere woont, mag je die van mij wel eens bewonderen.
heb alleen een station.

micky

Forumguru
Ik heb juist wel een (volwaardig) reservewiel, want bij mij zijn de banden altijd lek als ik van het werk op de parkeerplaats aankom door een spijker of schroef die ik er eerder onopgemerkt heb ingereden. En ook altijd als ik dan op tijd thuis zou zijn.
Ik heb dan moeten wachten op de pechhulp van de leasmij.
Nu doe ik dat niet gooi de reserve eronder en ben met 15 minuutjes weer onderweg.

Juist met die spijker of schroef krijg je ruim op tijd een melding en pak je het compressortje (wat je wel hebt als je geen reservewiel hebt) en vul je hem weer bij, als deze schroef erin zit loopt hij zeer langzaam leeg, paar jaar geleden uit oost Duitsland naar huis gereden met een schroef erin, elke 2 uur gestopt om de spanning te controleren, liep nauwelijks iets uit, hier bij mijn eigen centrum de band laten repareren.

Gizzmo

Forumguru
Nou, ik heb en een reparatie set en een reserve wiel, en een krik.
Moet er niet aan denken met een lekke band ergens op een onmogelijk moment stil te komen staan.
'S nachts, vakantie, ergens in verwegistan, en dan zal je net zien dat het geen spijker is oid, ooit eens een gat in de wang van de band door een stoeprand. En tijdje geleden vast komen te staan op een mul zandpad, met een krik, die ik toen nog niet had, had ik mijzelf kunnen redden, nu was ik de sjaak.

Kortom, fijn gevoel, reservewiel (en krik) :)

ps: kans is klein, maar onmacht is nog erger

weerhuis

Nieuw lid
Rijd al jaren rond zonder reservewiel en in ruim 300K km welgeteld één keer een lekke band gehad. Wel eens een langzaam leeglopende band gehad, maar hier voldoet de compressor prima. Voordeel is, dat je nog wat extra bergruimte hebt op de plaats waar normaal gesproken het reservewiel zit.
Ideale plaats om bijvoorbeeld een doosje wijn te vervoeren.....:yeah:

Testedoene

Forumguru
Hallo,

ik zou de volgende opties zeker nemen moest ik opnieuw een Octavia kopen:
-verwarmde voorruit
-verwarmde sportzetels
-Columbus-navi
-achteruitrijcamera
-nepleder op de achterkant van de voorzetels
-chrome afwerking rondom de ruiten
-maxi-dot
-...
Een heel fijne wagen die Octavia. Ik heb er al heel veel plezier aan gehad!

Degids

Lid
Ik heb de mijne nog niet, maar mij leek die Drive Setup optie ook erg mooi!
Ik heb als extra bovenop de Style Businessline gekozen voor:
- Dynamic pakket (erg mooi stuur!)
- Verwarmde voorruit (geen beslagen voorruit meer! Starten, zijruiten krabben, misschien nog een beetje de voorruit vegen en gelijk wegkarren!)
- Achterruitenwisser. Ik rijd nu tijdelijk een Jetta zonder achterruitenwisser. Je ziet in je binnenspiegel geen reet in de regen!
- Adaptive cruise control, relaxt in de file/druk verkeer rijden, heb eerst getest bij een vriend met een golf of het wat voor me was, ik vond het heerlijk!
- Drive setup

Wat betreft de spoiler, die hoort wel bij het dynamic pakket voor een hatchback volgens de meest recente prijslijst (prijslijst per 1 augustus 2015). Ik heb wel fotootjes gevonden, maar dat zijn de spoilers op de RS uitvoering. Op zich vind ik die al prima, maar ik dacht dat voor de gewone stervelingen het spoilertje zelfs nog wat bescheidener is. Dus totaal geen problemen mee.

Ik heb de mijne nog niet, maar mij leek die Drive Setup optie ook erg mooi!
Ik heb als extra bovenop de Style Businessline gekozen voor:
- Dynamic pakket (erg mooi stuur!)
- Verwarmde voorruit (geen beslagen voorruit meer! Starten, zijruiten krabben, misschien nog een beetje de voorruit vegen en gelijk wegkarren!)
- Achterruitenwisser. Ik rijd nu tijdelijk een Jetta zonder achterruitenwisser. Je ziet in je binnenspiegel geen reet in de regen!
- Adaptive cruise control, relaxt in de file/druk verkeer rijden, heb eerst getest bij een vriend met een golf of het wat voor me was, ik vond het heerlijk!
- Drive setup

Wat betreft de spoiler, die hoort wel bij het dynamic pakket voor een hatchback volgens de meest recente prijslijst (prijslijst per 1 augustus 2015). Ik heb wel fotootjes gevonden, maar dat zijn de spoilers op de RS uitvoering. Op zich vind ik die al prima, maar ik dacht dat voor de gewone stervelingen het spoilertje zelfs nog wat bescheidener is. Dus totaal geen problemen mee.

Welke motor heb jij? Please zeg 1.6 dan ga ik ook voor adaptive cruise control

Degids

Lid
Nou, ik heb zelf een 1.4 besteld, maar ik heb proefgereden met adaptive cruise control op een golf (7) 1.6 tdi om te beslissen of ik die optie ook wilde.
Maar eigenlijk vind ik het motoronafhankelijk. Is een mooie optie op elke auto.

Fean

Forumguru
Laat dat DAB maar weg.. valt vaak weg. Helder geluid maar dat wegvallen (dekking) is nog volkomen ruk en is zwaar irrirtant.

Automatische achterklep

Fean

Forumguru
echt wel regio en ik vermoed land gebonden? Want in BE vind ik het echt goed werken hoor! ;)

Omgeving Rotterdam, ik heb constant uitval, vooral bij tunnels, hoge gebouwen, tram etc. Als je het nieuws aan het luisteren bent.. dan schakel ik vaak terug.

Geluid is wel super helder..en ook leuk voor de kids (in NL) --> Efteling channel.

Bovenaan Onderaan