Roel
Lid
Mijn RS houdt in na een koude start. Als ik start en wegrijd, dan begint de motor vrijwel direct in te houden. Het lijkt wel of deze op 3 cilinders loopt. Koppeling in trappen en wat extra gas geven en dat gaat het wel weer. Na een paar honderd meter is het over en loopt de motor als een zonnetje.
Ik heb al getest met starten en zonder weg te rijden: als ik de motor start, gaat het toerental naar 1200, maar zakt na ongeveer 15 seconden al terug naar 800 (normaal stationair), maar blijft normaal lopen.
Ik heb het forum al afgespoord en kom het volgende tegen:
- Gasklep
- Turbo (modificatie setje??)
- Koppeling
Verder zit ik ook aan de viscositeit van de motorolie te denken, welke zeer belangrijk is voor het smeren van de vloeistof lagers in de turbo.
Op 9 mei gaat de auto terug naar de Skoda dealer voor onderzoek: wie kan me alvast verder helpen voor het oplossen van dit probleem?
Bedankt.
Roel.
Ik heb al getest met starten en zonder weg te rijden: als ik de motor start, gaat het toerental naar 1200, maar zakt na ongeveer 15 seconden al terug naar 800 (normaal stationair), maar blijft normaal lopen.
Ik heb het forum al afgespoord en kom het volgende tegen:
- Gasklep
- Turbo (modificatie setje??)
- Koppeling
Verder zit ik ook aan de viscositeit van de motorolie te denken, welke zeer belangrijk is voor het smeren van de vloeistof lagers in de turbo.
Op 9 mei gaat de auto terug naar de Skoda dealer voor onderzoek: wie kan me alvast verder helpen voor het oplossen van dit probleem?
Bedankt.
Roel.